Timpul, februarie 2001 (Anul 12, nr. 25-48)

2001-02-01 / nr. 25

) Anul XII ■ Nr. 25 (3089) ■ Reșița ■ Joi, 1 februarie 2001 ■ 8 pagini ■ 2000 lei ------------------------------------------------------ - - _______________________________________________ Ședința Consiliului Municipal Reșița Un show primitiv Marile orgolii și micile interese Dacă aș trece cu vederea peste atmosfera din ultima ședință a Consiliului Municipal Reșița, probabil că aș greși de două ori. Poate chiar de trei ori, în ultimul rînd, aș greși,față de unda noastră de profesionalism și nu mi-aș ierta-o, dar cel mai mult aș greși față de dvs., dragi cititori, și chiar față de onor consilierii municipali. Față de dvs., pentru că trebuie să vedeți dincolo de portretele electorale, zîmbitoare și frumos colorate, pe cine ați ales cu adevărat. Cum ei, aleșii, nu-și reprezintă decit marile orgolii și micile interese. Aș greși și față de consilieri,cărora ar trebui ca cineva să le mai pună, din cînd în cînd, oglinda în față, ca să înțeleagă că bătălia politică și curajul opiniei nu sînt tot una cu primitivismul limbajului. La un moment dat, s-a propus ca ședința de consiliu să fie transmisă în totalitate la Terra Sat. Bineînțeles Dorina SGAVERDIA Continuare in pagina a 2-a Pace socială la Oțelu Roșu • Azi se reia lucrul • Începînd de luni se plătesc salariile restante • Italienii se tem să se întoarcă în uzină • Cît va dura liniștea la Gavazzi Steel? Ieri, 31 ianuarie, la Casa de Cultură Metasyd din Oțelu Roșu, a avut loc o întîlnire a salariaților de la SC Gavazzi Steel SA cu prefectul Gheorghe Pavel Bălan, grai. Marian Tuzilescu, inspectorul-șef al Inspectoratului județean de poliție, și Mihai Răducan, primarul orașului Oțelu Roșu. Nu a lipsit nici directorul general al societăți, Ioan Mărgan, nici liderul sindicatului Metasyd, Arthur Cerna, îngrijorați că pînă la ora 10, cînd era programată întîlnirea, societatea nu era racordată la rețeaua de gaze naturale și la sistemul energetic național, unii sindicaliști și-au exprimat foarte virulent scepticismul privind respectarea protocolului încheiat cu o zi înainte la Caransebeș. Încercînd să explice oamenilor că situația se va normaliza dintr-o clipă într-alta, prefectul era cît pe ce să cadă în derizoriu. S-a dovedit însă rapid că dl Bălan știa ce spune, chiar în timpul adunării primindu-se vestea reconectării la sistemul energetic. Furnizarea de gaze a fost confirmată și ea, ceva mai tîrziu. Salariații de la Gavazzi Steel au aflat că oțelăria electrică își reia activitatea astăzi. Ion HURTUPAN Continuare in pagina a 3-a Un băiețel de 14 ani, victima tranziției Diagnostic infecție HIV pozitiv, doar pe hârtie Adrian M„ un băiețel în vîrsta de 14 ani, este în prezent asistat la Centrul de Plasament Emanuel din Caransebeș, școală specială unde sînt educați copiii cu retard mintal. Pînă în luna decembrie a anului trecut, lui Adrian i s-a aplicat același tratament social ca oricărui alt copil infectat cu virusul imunodeficienței dobîndite asistat într-o instituție de ocrotire a minorilor- mînca împreună cu ceilalți nouă copii aflați în aceeași ingrată situație, dormea la un loc cu ei, era privit de restul celor 184 de copii ai școlii ca un paria, așa cum se întîmplă întotdeauna în asemenea cazuri. Din decembrie, situația lui s-a schimbat. Pentru că medicul centrului, Dana Drăghin, în primele două luni după ce copilul a fost transferat de la Școala Specială din Bocșa la cea caransebeșeană a observat că, spre deosebire de ceilalți copii infectați cu HIV, Adrian nu contacta nici un fel de infecție, era practic sănătos, în plus, fișa lui medicală era Alina DRĂGHICI Continuare in pagina a 3-a Chiriașii rău-platnici nu au fost iertați de datorii Primarul Popa a supus aprobării Consiliului Municipal Reșița un proiect de hotărîre prin care cerea anularea datoriei chiriașilor rău-platnici. Consiliul, după o dezbatere dramatică, care a semănat mai mult a luptă, a respins hotărîrea. Vom reveni cu amănunte. (ds) Concedieri la mediu Salariații din mediu au fost nevoiți să accepte prevederile Ordonanței de Guvern nr 17/ 2001, ne-a informat Constantin Rupă, liderul sindicatului Cristal de la Inspectoratul de Protecție a Mediului din Reșița. Conform acestui act normativ personalul din ramură urmează a fi redus cu 30% începînd cu 1 martie a.c., din Reșița urmînd a fi disponibizate 16 persoane. Sindicatul Cristal s-a raliat însă conflictului de muncă deschis de Federația Sindicatelor Funcționarilor Publici, declanșat în 29 ianuarie „Dacă noi sîntem funcționari publici, atunci trebuie să ne mărească și nouă salariile cu 80%, celor rămași după disponibilizări“, a spus Constantin Rupă. Despre calendarul viitoarelor acțiuni de protest ale funcționarilor publici împreună cu cei din mediu, nu ni s-a spus nimic, acesta urmînd a fi stabilit în următoarea perioadă. Cert e că oferta guvernamentală privind majorarea salariilor din sectorul bugetar nemulțumește sindicatele amintite. Liderul de la Cristal ne-a mai informat că, pentru aproximativ jumătate din personalul concediat pe plan local și care are studii superioare, este foarte mare probabilitatea de încadrare în alte instituții. Matei BÎTEA Scăldătoarea A murit, în urma unui stupid accident de mașină, un important politician din generația tînără, Mircea Horia Rusu, vicepreședinte PNL. Cu puține zile în urmă, își anunțase candidatura la funcția de președinte al partidului. Era singura candidatură serioasă, care ar fi putut amenința ceea ce stabilise mai demult Quintus, și anume să-i ofere pe tavă lui Valeriu Stoica șefia partidului. După anunțarea intenției lui Rusu, Valeriu Stoica a intrat în panică și s-a apucat de scrisorile către organizațiile din teritoriu,în care le-a cerut aproape să-l voteze pe dumnealui. Desigur, cel de-al treilea contracandidat, puștiul Crin Antonescu, nu conta (ca vot) decît în mintea domnișoarelor bătrîne din PNL. Pentru Stoica, marele pericol îl constituia Lupii la stînă ultraliberalul Horia Rusu. O vorbă spune că dacă faci în scăldătoare cînd ești mic, ai noroc toată viața. Probabil, chestia asta s-a întîmplat cu Valeriu Stoica, pentru că dumnealui a avut noroc cu carul în demersul politic. L-a făcut praf și pulbere în PNL pe Viorel Cataramă, cît a fost acesta de ținut în cîrcă de către Quintus, ba a și reușit să-i ia locul. Acum, soarta este iarăși de partea sa. Rusu moare într-un accident de mașină, cu puține zile înainte de congresul PNL, scutindu-l pe Stoica de toate spaimele alegerilor. Vinovat de moartea lui Horia Rusu nu este însă decît Horia Rusu. S-a aflat singur la volan, accidentul s-a produs din neatenția sa, întrebarea (prostească) pe care mi-o pun este legată de altă nedumerire: vicepreședintele PNL era atît de sărac încît nu-și putea permite un șofer profesionist? Mircea CAVADIA I