Timpul, martie 2001 (Anul 12, nr. 49-75)

2001-03-01 / nr. 49

Anul XII ■ Nr. 49 (3113) ■ Reșița ■ Joi, 1 martie 2001 ■ 8 pagini ■ 2000 lei Consilierii fac și fac • Ședință de consiliu local la Reșița • Propunerile Primăriei privind serviciul public de transport local au fost aprobate... pe jumătate # 158 de familii au fost scutite de plata datoriilor către bugetul Reșiței Nu am crezut niciodată că reportajele apărute într-un cotidian pot schimba cu 180 de grade atitudinea unor edili, în ediția din 1 februarie a.c., a ziarului Timpul, erau redate atmosfera și modul în care au decurs lucrările unei ședinței a Consiliului Local Reșița. Reportajul a fost intitulat „Ședința Consiliului Municipal Reșița - Un show primitiv“, iar autorul nu făcea altceva decît să relateze cele întîmplate. Probabil că, în urma citirii articolului,consilierii locali au realizat primitivismul dezbaterilor din cadrul ședințelor de consiliu. Drept dovadă, la ședința imediat următoare, aproape că au trecut la tăcere. Bineînțeles, regula nu putea să nu fie confirmată de cîteva excepții. Marți, 27 februarie a.c., începînd cu ora 15, sala de ședințe a Prefecturii Caraș-Severin a găzduit, așadar, lucrările unei noi ședințe a Consiliului Municipal Reșița. După tematica proiectelor de hotărîre trecute pe ordinea de zi, toată lumea se aștepta la un adevărat regal de dezbateri aprinse. Dar nu a fost așa. Primul proiect de hotărîre de pe ordinea de zi, care a presupus aprobarea contului de încheiere a exercițiului bugetar pe anul 2001, a întrunit imediat voturile necesare. Singurul care s-a încumetat să facă un comentariu a fost Marian Apostol, referindu-se la vechile discuții în ceea ce privește majorarea sau reducerea taxelor pentru reșițeni. Punctele doi și trei, adică Proiectul de hotărîre privind aprobarea Regulamentului serviciului de transport public de persoane și Proiectul de hotărîre privind concesionarea serviciului de transport public de persoane, au fost luate în discuție împreună, considerîndu-se că subiectul lor este comun. Și pentru ca discuțiile să nu aibă loc în cor, Issabela POSTOLACHI Continuare in pagina a 3-a Unde sunt mărțișoarele de altădată? .1 Martie călător îți aduce un mărțișor, împletit in două fire Să-ți aducă fericire.“ Ziua de 1 Martie, sărbătoare a românilor păstrată de veacuri, începe să-și piardă, parcă, din farmec și semnificație. Mărțișorul a devenit mai degrabă o obligație anuală sau o afacere ratată. Tarabele reșițene sunt pline de tot felul de obiecte, viu colorate, majoritatea de prost gust, pe care vînzătorii ambulanți le comercializează ca mărțișoare, iar omul le cumpără. De ce? Să fi uitat reșițeanul cum arată mărțișoarele tradiționale? A uitat de coșar, potcoavă, trifoi cu patru foi, inimioară, toate însoțind cunoscutul șnuruleț alb-roșu, al dragostei și purității? Ieri, în Piața Reșița Sud l-am întîlnit pe Robert Raducan. A venit de la Ploiești ca să vîndă mărțișoare la Reșița, știa că pe vremuri, aici se făceau bani frumoși. în trei zile a vîndut de trei milioane de lei. înainte își permitea să tragă la hotel, acum doarme în piață, împreună cu ceilalți comercianți veniți la Reșița din toate colțurile țării. Mărțișoarele lui erau la fel cu ale celorlalți: broșe, flori de catifea, jucării din pluș. Undeva, într-un colț al mesei, avea și cîteva mărțișoare tradiționale. Prețurile sînt cuprinse între 1000 și 10.000 de lei. Spunea că le dă la jumătate față de cît își propusese. Trist ește faptul, după cum zicea chiar Robert, că lumea nu are bani, iar cei care au nu știu ce să cumpere. La o altă tarabă, unde vindea o doamnă erau aceleași mărțișoare. Ceva mai Anca FARA Continuare in pagina a 3-a [Antoprima BOGDAN] Siderurgiștii reșițeni, pregătiți să redeschidă conflictul de muncă CSR - din nou în impas financiar? La două săptămâni de la semnarea protocolului dintre liderii sindicali și reprezentanții lui Noble Ventures, conflictul de muncă de la Combinatul Siderurgic Reșița este pe cale de a fi redeschis. Cauza, spune Iancu Muhu, președintele Sindicatului Vatra, o constituie neplata salariilor la termenele prevăzute în contractul colectiv de muncă, pe care Charles Norman Franges l-a angajat, ultima oară în urmă cu două săptămâni, să le respecte. Teoretic, azi ar urma să se achite salariile în CSR. Practic însă, liderul sindical este sceptic. „Dacă în cursul zilei de mîine (azi, n.r.) susține Iancu Muhu, salariații nu-și vor primi salariile, începînd de vineri, 2 martie, vom relua mișcările de protest“. Muhu este nemulțumit și de prestația conducerii executive, care, „în loc să meargă în țară pentru a aduce bani, preferă să stea în combinat. Bine ar fi ca Victor NAFIRU Continuare in pagina a 3-a Scad tarifele la încălzire Conducerea SC Prescom SA Reșița a făcut cunoscute în conferința de presă organizată ieri, la sediul societății, care sunt tarifele practicate la apa caldă și energia termică pentru luna februarie. Pentru încălzire, reșițenii vor plăti 10.850 lei/ mp, cu aproximativ 2000 de lei mai puțin decît în ianuarie. în cazul contorizaților, apa caldă va fi taxată tot cu 27.300 lei/mnc, iar cei aflați încă în regim paușal vor plăti 175.000 lei/persoană. Cu aceeași ocazie, ing. Nicolae Petrila, directorul tehnic al SC Prescom SA, ne-a furnizat informații și despre stadiul contorizării apei calde și energiei termice în municipiu. Vom reveni (i.p.) PDSR are 14 consilieri județeni Dacă imediat după alegerile locale, PDSR Caraș-Severin manifestase dezaprobare și surprindere față de numărul de nouă consilieri județeni obținuți, fapt care îl situa la egalitate cu PD, permițînd democraților să joace hora alianțelor și, deci, să cîștige președinția miniparlamentului local, acum rîndurile consilierilor județeni ai noului partid de guvernămînt se tot îngroașă. Ieri, Simion Țeperdel, secretarul executiv al Organizației județene a PDSR, ne-a confirmat oficial adeziunea lui Vasile Bîta,fost consilier județean al PSDR, vicepreședinte și membru în Consiliul național al acestei formațiuni. Bîta devine astfel cel de-al paisprezecelea consilier județean PDSR, balanța în Consiliului județean înclinînd astfel tot mai serios în favoarea acestui partid. Din cîte ne putem da seama, procesul autopedesorizărilor este departe de a se fi încheiat, situație în care celelalte formațiuni vor rămîne tot mai izolate pe scena politică. (db) Adio, eu rămîn în NATO! A venit și mărțișorul! Crapă Babalama și Proscomul, în curînd Țara Golanilor, sfîntul soare, ne va gîdila,spinarea și va scoate din ascunzători albina. Albina ne dă nouă miere. Noi băgăm miere la beci, că nu ne-o cumpără nici dracu. Rar cîte un ofticos, crezînd că-și drege plămînii ciuruiți de boală,în lipsa medicamentelor la care n-ajunge oricît s-ar înălța pe vîrfuri. Asta e însă problema? Guvernul Nastase nu mai rabdă să nu puncteze el la capitolul dans artistic și declanșează operațiunea Intrarea în NATO Pe ce te bazezi?, ar întreba colegul meu Marin Preda, iar răspunsul l-ar turti prin inteligență. Păi, momentul e absolut de excepție. La moldovenii de peste Prut tocmai au cîștigat comuniștii, adică rușii, oricît ar face pe europeanul țarul Lupi la stînă Voronin, noul șef ales democratic. Pe motivul ăsta, de graniță cu rușii, îi clănțăne NATO-ului dinții de frică, deci hai să-i băgăm pe români în noi, de ce să ne stea rușii în coastă nouă și să nu le stea românilor, care sînt viteji, oricînd pun ei de-un Mărășești, Mărăști, Oituz, că izmene, slavă Domnului, au! Această atitudine NATO este corectă și dătătoare de speranțe nenumărate. Năstase a prins iute șpilul, brava lui, și ce n-a reușit nici mort Constantinescu Emil, cu toată simpatia nemăsurată pe care „i-a arătat-o“ Occidentul, va reuși Iliescu cel norocos, spre slava lui. Chestiunea este însă limpede în ceea ce mai privește România Mare(nu partidul,care nu va mai avea obiectul muncii). România Mare nu se va mai face în veci, vinovat, același norocos Iliescu, cel care n-a făcut nici o mișcare în sensul unirii, după 1989. Acum, pe ce pun mîna rușii, nu se mai ia nici Popa de la Roma. Adio, Basarabia, eu rămîn în NATO! Mircea CAVADIA I