Timpul, aprilie 2001 (Anul 12, nr. 76-98)

2001-04-02 / nr. 76

Anul XII Nr. 76 (3140) Reșița Petrotub acuză managementul CSR •Combinatul Siderurgic Reșița nu respectă protocolul încheiat cu Petrotub Roman • Cel mai bun client intern al CSR, pe cale să renunțe la colaborare De mai mult timp, acționarii americani de la Combinatul Siderurgic Reșița aruncă pisica moartă în curtea principalului beneficiar, Petrotub Roman, acuzîndu-i pe directorii firmei moldovene de rea-credință în relațiile contractuale. în principal, este vorba de neplata, cu "tani cash, a contravalorii țaglei,eavă livrată de CSR. Nu odată, conducerea Petrotub a negat astfel de afirmații, chiar și în ziarul Timpul. Astăzi sîntem în măsură să vă prezentăm un nou punct de vedere al directorilor de la Roman, așa cum reiese din Adresa nr.1 1902 din 29 martie a.c., trimisă lui John Michael McNutt, lui Iancu Muhu, prefectului Gheorghe Pavel Bălan, președintelui APAPS, Ovidiu Mușetescu, prefectului de Neamț, Vasile Pruteanu, și directorului general al Direcției Generale din Metalurgie, Petre lanc. Iată ce susțin directorii Victor NAFIRU Continuare in pagina a 3-a Banii mei, ce-ai făcut cu ei?... Angelica Daniela Prună este cercetată în stare de libertate pentru săvîrșirea infracțiunii de gestiune frauduloasă, faptă prin care a prejudiciat firma reșițeană Zenith cu 99,7 milioane de lei. Avinuita a lucrat cinci ani la această firmă, în calitate de gesionar, și se ocupa cu activitățile de aprovizionare și desfacere ale societății. Pînă nu demult, nimeni i-a avut ce să-i reproșeze din punct de vedere profesional. Primele disfuncționalități aveau să apară în luna decembrie 2000, mai precis în ultimele zece zile ale anului, cînd, pe bază de monetar și de semnătură, a ridicat suma de 99,7 milioane de lei, reprezentînd contravaloarea produselor vîndute de la depozitul societății din județul Timiș. Conform instrucțiunilor conducerii, gestionara ar fi trebuit să depună banii la casierie în cel mult două zile de la ridicarea lor; în realitate însă, acest lucru nu s-a întîmplat: în timpul audierilor, Angelica Daniela Prună a recunoscut că a ridicat banii, motivînd însă nedepunera lor prin faptul că a trebuit să achite 45 milioane de lei unor furnizori, fără a putea face dovada celor afirmate. După cum avea să se dovedească în timpul cercetărilor, Prună a plătit unor benefi cana SMIDA Continuare în pagina a 2-a 50 de milioane cu minus Reșițeanca Elisabeta Ianculescu avea încheiat un contract de colaborare cu societatea comercială farmaceutică Amniocen SRL Timișoara, în baza căruia distribuia și comercializa produse farmaceutice. Ea avea obligația ca, după cel mult trei zile de la încasarea contravalorii produselor comercializate pe bază de facturi, să depună banii în casieria societății. Că lucrurile n-au stat nici pe departe așa o dovedește faptul că, într-un timp relativ scurt, a creat o gaură în gestiune de 49,6 milioane lei. Cînd a realizat că lucrurile pot lua o turnură nedorită, a încercat să acopere minusul prin întocmirea unor chitanțe false, pentru a fi semnate și decontate de conducerea instituției. Organele de mărire penală au stabilit că fapta sa de a falsifica mai multe •urusuri oficiale prin inserarea unor date ce nu corespundeau 'alitatea întrunește elementele constitutive ale infracțiunii intelectual, faptă pentru care Elisabeta Ianculescu este ea în prezent în stare de libertate. Ioana SMIDA Luni, 2 aprilie 2001 8 pagini Weekend la CSR Poliția ii ia la Întrebări pe liderii sindicali Siderurgiștii reșițeni au continuat mișcările de protest și la sfîrșitul săptămînii trecute, prin pichetarea, în trei schimburi a căilor de acces în combinat. Măsura, luată imediat după ce John Michael McNutt și directorul general adjunct Constantin Stănescu au fost scoși, vineri, din societate, este necesară, întrucît „există semnale că anumite persoane ar intenționa să sustragă documente din combinat“, declară liderul Sindicatului Vatra, Iancu Muhu. Paralel cu aceste pichetări, liderii și membrii sindicatului au dat declarații la poliție, în urma sesizării lui McNutt, care a reclamat faptul că Muhu ar fi incitat salariații ca să-l agreseze și să-l alunge din CSA. Varianta liderului sindical a bineînțeles că nu coincide cu cea a lui McNutt, Muhu afirmînd: „Personal am cerut oamenilor să nu-i agreseze și să fie lăsați să părăsească în liniște sala de ședințe. Ca și la mitingul de acum o lună, MoNutt a încercat prin Victor WAF1RU Continuare in parimiia a 3^ 2500 Ciocul mici Reprezentanții Partidului Democrat ar trebui să-și acorde măcar o perioadă de un an „în care să fie, totuși, cu ciocul mic“, a declarat, sâmbătă, premierul Adrian Năstase, în replică la afirmațiile vicepreședintelui PD,Traian Băsescu, conform cărora ajutorul de un milion de lei pentru fiecare hectar de teren lucrat este acordat de Guvern doar din rațiuni electorale. Adrian Năstase a arătat că nu dorește să comenteze prea mult declarațiile vicepreședintelui PD, deoarece Traian Băsescu se află în campanie electorală și trebuie înțeles faptul că „el trebuie să se manifeste“. Vicepreședintele PD, Traian Băsescu, a declarat, joi, că bugetul pentru anul 2001 destinat agriculturii este o „minciună electorală“ a alianței PDSR-UDMR și a susținut că voturile țăranilor au fost furate“ de aceste minciuni. Băsescu a spus că agricultorii vor primi un milion de lei pentru fiecare hectar de teren agricol prelucrat, însă vor pierde minimum 750.000 de lei la fiecare hectar de grîu, întrucît nu se mai acordă prima de 500 de lei la fiecare kilogram de grîu, plus alte 375.000 de lei la hectar, urmare a accizării combustibilului pentru agricultură. El a susținut că „povestea milionului“ pentru fiecare hectar de teren agricol este o „gogoașă electorală de tip PDSR-UDMR“ și a afirmat că „se teme“ că intenția acestei alianțe este să importe „masiv“ produse agricole din Ungaria. (Mediafax) 110SS 13 LINIE INTERNATIONALĂ DE CĂLĂTORII Aștenii de primăvară Azi (cînd scriu) e 1 aprilie, e duminică și e soare. Mircea Cavadia stă într-un șezlong pe prispa casei sale de vacanță de la Voineasa (cu birt la parter). Are în față un pahar de rachie (din cele două zile pe care le-a luat la plecare) și zice: „L-am păcălit pe feuzzi! Să văd, e stare să scrie și el măcar o rubrica asta?“. Ei bine, nu e în stare. Pur și simplu se chinuie bieta de el. N-are idee ce să scrie, n-are umor, n-are un stimulent. Ar fi vrut s-o dea unui alt coleg. Dar nu e decît el și Eugen Cotarcea în redacție. Munciți, dacă ați vrut să fiți șefi! Deci, despre ce să scriu azi? Lui Cavadia i-ar fi fost ușor. Ar fi descoperit că s-au ieftinit urzicile, că a dat drăgăneiul, că nu-i dracu' atît de negru pe cit pare. Eu ce să descopăr? Armat lat că ies la pensie peste vreo 16 ani (dacă apuc), și dintr-o dată mi-a pierit cheful de viață, deși afară e Lupii la stînă *■ soare, e duminică și e 1 aprilie. Ce-i pasă lui Mircea Cavadia, el iese la pensie peste 16 ani (dacă apucă) Și acu și redactează capodopera la Voineasa... Tot nu m-am hotărît despre ce să scriu. Ba, m-a străs pigprat o idee. Am fost sîmbăta latrieciul de fotbal CSM Reșița - Electroputere (sau bere, nu prea știu queet) Craiova. Dacă n-aș fi feret, n-aș fi pierdut nimic.’Bulan și Mustăciă ar fi regretat oare cere? Și-am epuizatlor subiectul ăsta. E greu să fii prima pagină a ziarului. Pentru că despre CSR nu vreau să vorbesc, fiindcă s-ar supăra la nou Muhu. Eu nu spt de acord au metodele sindicafe practicate la C9R. Să-I dus afară, cu șuturi în cui, pe dweptorul general,pus de patron ser glumește, gu un termen blind, hnăftănism. Eu i-aș concedia pe toți cei care au participat la această răzmeriță. Cu ce e vinovat Stănescu de gafele guvenelor.de pînă azi în legătură sub cțfromătul Siderurgic Re &*?••• Petru BU2ZI