Timpul, mai 2001 (Anul 12, nr. 99-124)

2001-05-02 / nr. 99

Anul XII ■ Nr. 99 (3163) ■ Reșița ■ Miercuri, 2 mai 2001 ■ 8 pagini ■ 2500 lei Alai După atîtea săptămîni în care reșițenii parcă nici nu mai concepeau Centrul civic altfel decît trist, ploios și zgribulit, și inundat de o mare de protestatari, ieri, de 1 Mai, a fost mai altfel, cu totul altfel. Lume multă, mici și bere. Și, peste toate, soare. Din fiecare, mai mult decît la alte plaiuri ale primăverii ca pînă acum. Startul, cu toate că în sine parada portului popular nu a fost chiar o competiție, s-a dat la ora 10, de la Grupul Școlar Metalurgic Reșița. Pînă în centru, însoțiți pe tot parcursul drumului, aplaudați sau doar priviți de la ferestre și balcoane, au defilat formațiile folclorice sosite de la Lăpușnicu Mare - urmată, poate, de cea mai pitorească fanfară --călușarii mici din Moniom, cea de la Bănia - de asemenea însoțită de fanfară, călușarii din Soceni, băieții și fetele cu mască de la Eftimie Murgu, mesagerii portului popular din Vrani și Oravița, precum și cei din Reșița: „Junii Adrian CRÂNGANU Continuare in pagina a 3-a de 1 Mai C"'" " ......... ■ " ' * ..........——— ---------------- Cu credință în Cel de Sus și-n Adrian Năstase Armistițiu pentru CM Bocșa Traseul CM Bocșa - fostul restaurant Pescăruș - iarăși CMB, și platoul din fața societății bocșene au fost luni, 30 aprilie, scena unei piese pe care am mai văzut-o parcă, nu cu multă vreme în urmă, la Reșița. Singura diferență a fost distribuția mai numeroasă și faptul că actori erau, atunci, angajații Combinatului Siderurgic. Și dacă la sfîrșitul săptămînii trecute, după eșuarea negocierilor de vineri, de la prefectură, încă mai existau îndoieli cu privire la protestul bocșenilor, ele s-au spulberat luni dimineață. în jurul orei 9.30, aproximativ 700 de sindicaliști au pornit din fața uzinei spre fostul restaurant Pescăruș, după care au refăcut drumul înapoi, spre CFB. A fost un marș care s-a desfășurat fără incidente, v................................................—---------Un marș al durerii, mai degrabă, decît unul al furiei. Și e firesc să fie așa, cîtă vreme oamenii sînt speriați că vor rămîne în șomaj temporar timp de trei luni, și exasperați de lipsa de perspectivă, de un viitor pe care, atît cît întrezăresc din el, nu-l văd altfel decît în culori sumbre. Se tem bocșenii că vor rămîne pe drumuri. Marșul lor și mitingul de luni au avut un dublu scop: acela de a atrage asupra lor atenția factorilor de decizie la nivel de prefectură și guvern - pe de o parte, pe de alta ei dorind obținerea unor garanții, din partea celor în drept, că la sfîrșitul celor trei luni vor fi reprimiți, cu toții, la lucru. Adrian CRÂNGANU Continuare in pagina a 2-a Reșița - fără apă caldă Toți pentru unii?! De trei zile, locuitorii municipiului Reșița au rămas fără apă caldă. Ion Iliasa Frigură, directorul general al Prescom, ne-a informat ieri că Termoelectrica Timișoara este dispusă să reia furnizarea apei calde numai dacă Prescom va plăti 10% din valoarea facturilor restante și a majorărilor aplicate la acestea. „Este vorba de 7,5 miliarde de lei, ne-a declarat ing. Frigură. Bani pe care trebuie să îi achităm deodată și pe care nu-i avem“. Termoelectrica este dispusă să discute despre un grafic de reeșalonare a datoriilor numai după ce se va plăti suma menționată, spune directorul Frigură. Domnia sa se plînge că, la ora actuală, Prescom SA are de încasat de la populație debite în valoare de 30,2 miliarde de lei numai pentru apă caldă și căldură, fără a fi socotite facturile corespunzătoare lunii aprilie. Chiar dacă s-au constituit echipe care se deplasează la domiciliul fiecărui datornic pentru a mai încasa din debite, lumea nu plătește. „Oamenii nu au bani, a adăugat Ion Iliasa Frigură. Nu plătesc ei, nu plătim nici noi. Nu Issabela POSTOLACHI Continuare in pagina a 2-a Un reșițean - campion mondial la karate între 26 și 29 aprilie 2001, s-au desfășurat la Szeged, în Ungaria, Campionatele Mondiale de Karate All-Styles Full Contact, competiție ce a reunit la start peste 700 de sportivi. Printre aceștia s-au regăsit și șapte români. Din delegația noastră, condusă de antrenorul Ioan Opruț, originar din Voislova, stabilit în Timișoara, a făcut parte și reșițeanul Anatolie Neghin, care a reușit marea performanță de a se clasa pe locul întîi la categoria lui de greutate, devenind campion mondial. El s-a impus în limitele categoriei 85 de kg, din 17 concurenți, învingîndu-l în finală pe italianul Di Viesto Marino. Un succes de prestigiu pentru karateka românească, ce face cinste Reșiței și județului nostru. „Este cel mai bun rezultat din carieră, și sunt foarte fericit, ne-a declarat Anatolie. Trebuie să recunosc că am avut și ceva baftă, în sensul că am prins un tur liber, fiind deci mai odihnit“. Cine este Anatolie Neghin? Are 26 de ani, este originar din Marius MORARU Continuare in pagina a 8-a Melcul supersonic Ziua de 1 Mai Muncitoresc a fost frumoasă, în cinstea ei s-a oprit apa caldă. A trecut moda cîinilor, a apărut moda melcilor. Și pe vremea odiosului s-a pus problema melcilor. Dovadă că nimic nu e nou sub soare. Atunci, însă, n-a ieșit nimic. Să vă povestesc de ce, în grija sa față de pensionarii care se plictiseau nepermis de mult pe la cozi, Ceașcă l-a chemat pe șeful pensionarilor români și i-a spus: Tovule, țara are nevoie de voi, iar franțuzii, de melcii noștri, lați babalîcii și plecați la... cules de melci, îi predați la stat și statul vă plătește cu un kil de tacîmuri de pește pentru zece bile de melci. Entuziasmul a cuprins pensionarii, asemenea pleașcă nu mai visaseră de sute de ani. Și au purces cu mic cu mare (figură de stil) la treabă. Trece o lună, trece o suma de an, draci, să se livreze la stat vreun melc. Șucărit, Ceașcă îl cheamă Lupii la stînă la raport pe șeful pensionarilor. Băi, zbiară la el, vă bateți joc de franțuri?V-am dat cea mai ușoară și mai distractivă treabă. De ce n-o faceți ? Păi, să vedeți, se scuză dîrdîind șeful pensionarilor. De distractiv e distractiv, dar alta e problema. Ne-am dus cu toții la melci și i-am găsit. Dar cînd să pună omul nostru mîna pe melc, tușii, melcul și ia-l de unde nu-i. Așa au rămas pensionarii fără tacîmuri. Astăzi însă, tineretul e băgat la înaintare, melcul nu mai are nici o scăpare. S-a format deja o mafie a melcilor, rețele, contrabandă, miliardari, tot tacîmul (nu de pește). Guvernul, în criză. Dă să pună mîna pe melc, țuști, melcul! Asta-i mai lipsea. Cînd atîtea și atîtea probleme grave zguduie țara. Cum ar fi pipăirea țîțelor domnișoarelor la lansarea revistei Hustler de către miniștri și consilieri preșidențiali sau nudurile... goale ale lui Botezatu la Iași. Astăzi, CSM joacă și învinge cu 1-0 pe Tîrgu Jiu fără antrenorul Ștefănescu Costică. E după meci. Mircea CAVADIA I