Timpul, septembrie 2001 (Anul 12, nr. 204-228)

2001-09-01 / nr. 204

[Anul XII ■ Nr. 204 (3268) ■ Reșița ■ Sîmbătă, 1 septembrie 2001 m 8 pagini ■ 2500 lei] Bursa speranțelor împlinite leni-dimineață, pentru absolvenții promoției 2001 din Reșița, Caransebeș și Oravița au înmugurit speranțele găsirii unui loc de muncă. Aflată la a doua ediție, Bursa locurilor de muncă pentru proaspeții absolvenți a identificat ca fiind vacante, in cele trei orașe, 448 locuri de muncă, din care 90 pentru absolvenții de studii superioare La Reșița, ora 9 a adunat o mulțime de tineri, și nu numai, în fața Universității Eftimie Murgu. In incinta căreia s a desfășurat bursa în holul universității reprezentanții firmelor iși ocupaseră locuiile 52 de agenți economici, din cei 54 așteptați, onorînd acțiunea Oficialitățile orașului deși invitata au arătat, ca și la edițiile precedente, cu de puțin sunt preocupate de acest aspect social Cu excepția lui Ion Vela, rectorul Universității, în calitate de gazdă, și a lui Iosif Corcan, directorul managementului pieții muncii din cadrul AJOFM din partea organizatorului, la masa oficialităților a mai luat loc doar viceprimarul Tilica Pîrvulescu Dar acest fapt, sesizat în treacăt de reporter nu a afectat cu nimic desfășurarea acțiunii Tinerii au venit cu un scop bine determinat, la fel și reprezentanții agenților economici Negocierile purtate peste mese Alina DRAGHICI Continuare în pagina a 2 a Plotonerii Titirică și țigările netimbrate In ziua de 29 august,lucrătorii Poliției Moldova Nouă au efectuat un filtru in trafic, in imediata apropiere a Portului Moldova Veche intre autoturismele oprie pentru verificare cu acest prle s aaflat și unul in care se aflau Milorad Preda, Ioan Bălăuță, administratorul SC „Apus de Soare“, și pit Sorin Titirică, de la formația de pompier/militar/din localitate toți din Moldova Nouă cei trei tocmai ieșiseră din incinta vămii și a portului, având asupra lor cartușe cu țigări netimbrate Controlul mașinii a confirmat acest lucru Preda cumpărase 7 cartușe de Ronson, două de Monte Carlo și alte 27 de pachete de diferite tipuri, plutonierul Tihn că șase cartușe de Monte Carlo și unu de Dunhiltar Balăuța doua cartușe de Marlboro și Monte Carlo, plus două sticle de whisky Cei trei contravenienți au fost condușia poliție insă, spre surpriza polițiștilor înainte de a intra in sediu Bălăuță a spart cele doua sticle de bautură după cum susțin surse din poliție- Continuare in pagina a 3 Căruțaș lovit mortal S-a intimplat in dimineața zilei de 30 august, in jurul orei 6, pe aza comunei Buchin. Aflat la volanul autocamionului cu numărul de înmatriculare TM-07-NRA, Sorin Costic, 40 de ani, din Dudeștii Noi, a intrat în coliziune cu o căruță care se deplasa în același sens. Din impact a rezultat decesul lui Iosif Neagu,52 de ani, din Slatina Timiș, și rănirea ușoară a fiului său. Din declarațiiie conducătorului auto rezultă faptul că a fost orbit de farurile unui autovehicul ce se deplasa din sens opus și, din cauza vitezei, n-a mai reușit să evite impactul cu căruța care nu era semnalizată corespunzător, (un ) La furat cu camionul in ziua de 28 august, lucrătorii Postului de Poliție Lăpușnicu Mare au efectuat un control în trafic, prilej cu care au oprit pentru verificări autoutilitare, marca IFA, cu numărul de înmatriculare CS- 22-REN. Autovehiculul era condus de Alfred Ricardo Baldiura, din Anina,care nu poseda permis de conducere corespunzător categoriei din care face parte autoutilitara. Trecindu-se la verificat, polițiștii au constatat că cei în cauză transporta nouă trunchiuri de cireș pentru care nu a putut prezenta documente justificative. Cercetările ce au urmat au stabilit că materialul lemnos a fost tăiat și sustras din pădurea Primăriei Lăpușnicu Mare de către Iosif Caragea, Mihail Cojocaru și Marius Iancuța,dupa cum precizează surse de politie. Celor in cauza li s-a întocmit dosar penal, iar in paratel, continuă cercetarile pentru stabilirea întregii activități infracționale. tv.n.) Frigură, la capitolul „Omisiuni“ Cine pe cine prostește? Conducerea SC Prescom SA organizează din două în două săptamîni o conferință de presă la care sunt invitați reprezentanții tuturor formelor de transmitere a informațiilor către cetățenii Reșiței și chiar ai întregului județ De obicei, conducerea societății este reprezentată doar de către ing. loan Frigură ll/asa, director general singura noastră sursă de informație in acel moment De altfel, și in afara conferințelor de presa nici un angajat din Prescom nu dă presei informații, decît cu aprobarea dlui Frigură ll asai daca ai ghinionul ca domnul director să fie iu vreo ședință, plecat din societate și cu telefonul mobil închis, poțți să-ți iei adio de la posibilitatea de a-i informa prompt pe cetățeni Cu toate acestea, nu ne-am supărat când ne-am confruntat cu asemenea situații și am încercat să dăm dovadă de bunsimț și respect atit față de domnul Ioanu Frigură Iliasa, cit și față de ceilalți angajați ai Prescom. Numai că ceea ce ni s-a întîmplat în ultima perioada a fost prea de tot In ultimelele două conferințe de presă, directorul Prescom ne-a tras „țapă“ cu anumite informații din domeniul termoficării. Este vorba despre tarifele practicate de Societate la apa caldă. Issabela POSTOLACHI Continuare in pagina a 2:a » in UE, pleacă cine poate! Guvernul a adoptat joi o ordonanță de urgență privind condițiile pe care trebuie să le îndeplinească cetățenii români care vor să călătorească în statele membre UE, act normativ care își propune să combată creșterea „considerabilă“ a numărului persoanelor care călătoresc în străinătate fără să aibă mijloace de întreținere suficiente și fără să respecte condițiile de intrare în țările respective, a anunțat, ieri, premierul Adrian Năstase, la teleconferința cu prefecții. Năstase a precizat că ordonanța prevede faptul că toți" Continuare în pagina a H a Cozma ramine după gratii Președintele Ion Iliescu a anunțat, ieri, că a respins cererea de grațiere formulată de Miron Cozma Președintele Iliescu a precizat că Departamentul juridic al Administrației prezidențiale a formulat un răspuns la cererea de grațiere a lui Cozma, care va fi trimis acestuia Iliescu a apreciat că grațierea lui Cozma nu este „oportună“ Șeful statului a spus că principalul motiv in respingerea cererii de grațiere este faptul că sunt pe rol mai multe procese în care inculpat este Miron Cozma și grațierea lui „nu ar rezolva problema“ (Mediafax) Se scumpește benzina SNP Petrom majorează incepind de azi, prețurile carburanților auto, atît la depozite, cit și la stațiile proprii de distribuție cu T9, pînă la 3.2%. in urma devalorizării cu peste 5% a monedei naționale față de euro, irn cursul lunii august, a declarat, vineri, directorul general al SNP, Ioan Popa Un litru de motorină va costa cu circa 250 de lei mai mult, în timp ce litrul de benzină Premium se va scumpi cu aprorximativ 460 de lei. (Mediafax) . Simbăta Azi e iar sîmbătă. Sîmbătă, nu zi de leafă, nu vă mai bucurați degeaba. Sîmbătă se bat covoarele, se bat nevestele și copiii. Nevestele, pentru care trimit să bați covoarele, iar copiii, că prea au gura mare. Vor țoale, patine cu rotile, bomboane și alte asemenea lucruri, cit se poate de , burgheze. Noi, aflați în perioada de tranziție de la socialism la socialism multilateral dezvoltat, de unde dracu să scoatem chestiile astea burgheze, specifice capitalismului decadent de la alții? Asa ca te pui cu bătuta pe ei, altădată să-și bată nevasta singura covoarele, iar dracu de copii să înțeleagă ca le ajunge de jos cojile salamului, și ăla greu cumpărat. N-au decît să îmbunătățească urmele de pe coji cu niște muștar, muștarul fiind fala socialismului, în sensul că în socialism, se găsește pe toate drumurile (și poienile). După ce se termină cu Lupii la stînă acest program administrativ, simbăta se mai poate face baie, că de-aic i sîmbătă, să facă tot românul baie. Trebuie luată insă, ca măsură de prevedere, o manevră tehnologică obligatorie și cu noaptea in cap. Dacă vrei să faci baie la optiș pe după-amiaza, pune mina și dă drumul la robinetul de apă caldă de la ora șase dimineața, că abia pe la ora indicată mai sus vine și oarece apă călduță, că doar nu fierbinte, să faceți bășici. în tot acest răstimp, puteți viziona comedia Ceasul învîrtăreț. în această comedie, este vorba de ceasul de înregistrat apa caldă,pe care l-ați montat pe țeava de apă caldă, dar pe care curge pînă la ora opus pe apă rece. Ceasul nu are insă nici o greață, înregistrează victorios și cu o viteză fantastică fiecare picătură de apă caldă sub formă de apă rece, să nu cumva să furi statul. După ce rezolvați cu baia, e timpul să mergeți să vă împăcați nevasta. Cum? Habar n-am! Mircea CAVADIA