Timpul, noiembrie 2001 (Anul 12, nr. 256-281)

2001-11-01 / nr. 256

i Anul XII Nr. 256 (3320) Joi, 1 noiembrie 2001 8 pagini 3000 lei CSR s-a aflat ieri la un pas de declararea falimentului Am avut ieri, poate prima dată, cu suficientă acuitate, imaginea stării în care se afla Combinatul siderurgic din Reșița, odinioară fața întregii țări. Hărțuit de creditori, cu 3000 de miliarde datorie, cu producția stopată, secătuit de îndelungite mișcări sindicale, CSR se află acum practic la mina celor care doresc să-și recupereze banii, chiar dacă mulți dintre ei își luaseră gîndul de la asta. Reprezentanți ai unor societăți, instituții sau regii de stat, ai unor firme private cu care CSR a avut afaceri pe întreg cuprinsul țării, transformați acum în intransigenți creditori, s-au aflat ieri la cantina combinatului, într-o primă ședință a unui organism numit acum Adunarea Generală a Creditorilor, ce înlocuiește practic Adunarea Generală a Acționarilor. Cinci ore de dezbateri, sub patronajului judecătorului sindic Ion Briac, au avut în centru soarta combinatului, cinci ore prilej de nenumărate chichițe avocățești, demontate sau, după caz, acceptate de judecătorul sindic al Tribunalului Caraș-severin Mai întîi, s-a pus problema constituirii, conform legii, a Comitetului Creditorilor, un organism format din cinci dintre creditorii CSR, ce urmează să reprezinte legătura dintre Adunarea creditorilor și combinat. Numai pe acest subiect discuțiile au durat peste trei ore, consilierii juridici, în special cei de la apaps și de la SN Petrom, bombardîndu-l pe judecătorul Ion Briac cu reale sau imaginare vicii de procedură, cu tot felul de excepții juridice sau alte chichițe juridice, solicitînd o amînare a ședinței, ceea ce l-a făcut pe Nicolae Moisă, reprezentantul sindicatelor, să-i acuze că au sarcina de a falimenta combinatul. In sfîrșit, s-a stabilit prin vot secret componența Comitetului creditorilor: Direcția Județeană a Finanțelor Publice Caraș-Severin, Agenția Județeană de Ocupare și Formare Profesională, SC Weststar SA, Primăria Reșița și Banca Română de Dezvoltare. înainte de asta, însă, judecătorul Briac a trebuit să le explice celor ce țineau morțiș să facă parte din acest organism că postura respectivă in Daniel BOTCROS Continuare in pagina a 3-a Politizarea Prescomului - căldură mai multă și mai ieftină? Schimbarea echipei manageriale, în frunte cu directorul său general, era demult scadentă. Nu mi-l pot scoate din minte pe dl Frigură cum stătea, anul trecut pe vremea aceasta, într-un birou supraîncălzit, cu mobilă stM, recuperată de pe la „morți", compunea subiecte pentru simpozioane și striga la oricine îl ..deranja" cu vreo întrebare pe tema debranșării. In același timp, noi ori înghețam de frig, ori disperam că nu avem cu ce să ne plătim căldura. Dar nu acesta e motivul principal pentru care merita să fie demis, împreună cu echipa sa, cum a cerut dl viceprimar Purec. Motivele au fost invocate în ședința consiliului local (marți. 29.X.2001) de primar și de viceprimarul care are în atribuții activitatea Prescom. Dl Popa i-a acuzat că s-au rutinat într-atât întât nu vor vedea niciodată deficiențele. N-au dovedit nici un interes pentru contorizare. Cred și eu, pentru că tocmai de aici trăiau bine. Acum, tind Dorina SGAVERDIA Continuare în pagina a 3-a CET Energoterm începe cu o „gaură“ de 14 miliarde de lei Noua societate cet Energoterm Reșița demarează activitatea pe trimestrul IV al acestui an cu un buget in care figurează un deficit de 14 miliarde de lei. Conform datelor din raportul de specialitate anexat proiectului de hotârîre de consiliul local, societatea își propune o producție marfă de 67,05 miliarde de lei, realizabilă cu costuri de 81,2 miliarde de lei. Consiliul Local Reșița a votat proiectul numai după ce consilierilor participanți li s-a explicat de ce societatea trebuie să plece cu un buget în care figurează pierderi, consider că cele 14 miliarde de lei sînt în fond încasările pe care nu le face Prescom", a opinat consilierul PD Claudiu Colot Primarul Mircea Popa a fost primul care a dat explicații privind acest aspect După cum a afirmat dînsul, deficitul la care s-a făcut referire este o diferență care va fi acoperită din subvenții. „Pîna acum am dat societății Prescom 27 de issabela CIUBOTARIU Continuare in pagina a 3-a O centrală de apartament a luat viata unei tinere Poliția Oțelu Roșu a fost sesizata marți, 30 octombrie, în jurul orei 17, că la spitalul din oraș fusese adus corpul neînsuflețit al unei tinere de 17 ani. In urma cercetărilor s-a stabilit că Nicoleta Bucșe din Băuțar venise la Oțelu Roșu împreună cu mama sa și, după ce s-au abătut puțin printr-un cafe-bar, au mers la domiciliul unei cunoștințe comune, Maria Juratoni, pentru a face baie. Conform celor relatate de purtătorul de cuvînt al IPJ Caraș-severin, cpt. Dan Bortiș, văzînd că Nicoleta nu mai iese din baie, Firuța Bucșe a dat buzna înăuntru, unde și-a găsit fiica decedată în cară Cadavrul nu prezenta urme de violență, surse din cadrul Poliției Oțelu Roșu apreciind că moartea s-ar putea datora intoxicării cu gaz, avînd în vedere faptul că centrala termică din apartament era montată chiar în baie, unde aerisirea se făcea necorespunzător. Rezultatele necropsiei urmează să stabilească exact cauza decesului. (C. țigănea?) De azi, Moldomin zbate pe uscat La Prefectură a avut loc^ ieri întîlnirea în cadrul căreia urma să fie hotărîtâ soarta alimentării cu apă a unui număr de șase orașe și trei unități economice din județ, cu mari datorii la Compania Națională Apele Române - Direcția Apelor Banat. Ultimatumul dat de Direcția Apelor Banat - Timișoara suna astfel: dacă nu se ajunge la o înțelegere privind recuperarea acestor bani - e vorba de 16,5 miliarde lei-, de astăzi ar fi urmat ca Reșița, Caransebeșul, Bocșa, Anina, Moldova Nouă și Oravița să rămână fără strop de apă. în cele din urmă, la întîlnirea la care au luat parte subprefectul județului, Enache Barbu, președintele Consiliului județean, Ilie Mustăciță, conducători ai societăților de distribuție a apei, primari și viceprimari de orașe, reprezentanți ai companiei Apelor Române, s-a ajuns la un compromis Alimentarea cu apă nu va fi întreruptă, deocamdată, în nici una dintre aceste localități, cu anumite condiții, firește, asupra cărora vom reveni într-o ediție viitoare, în aceeași situație găsindu-se Miniera Banat Anina și Gavazzi Steel Oțelu Adrian cr Aneamu Continuare în pagina a 3-a Agenția pentru Dezvoltare ■in VEST Mai siMt / zis până la tereu și Criza de depunere a proiectelor. Fără satisfacții Am fost anunțați că vine iarna, și la Reșița a venit primăvara. Doamne-ajută, că începusem să ne congelăm prin cășile noastre supraetajate. Dar dacă stai sucit și gîndești drept, nu poți să nu ți aduci aminte că începînd cu noiembrie se sucește de-a binerea și domnul Pămînt, iar soarele devine tit un nasture și bîntuie prin alte părți, iar prin părțile noastre rămîne doar vizgălăul. Sîntem disperați? Nu, măi, dragă, că guvernul nostru bine încotoșmănat a sărit deja să ne salveze. Prin școli, copiii și profesorii sînt invitați cu lemne de-acasă, iar prin spitale, la internare bolnavul este întrebat de radiator. Rezolvînd această problemă vizavi de școli și spitale, ce mai rămîne? Mai rămîne căldura din locuințe. Dar și cu povestea asta guvernul nu are dureri de bătături. După Lupii la stînă ce în vară a dublat prețul energiei termice, preconizează, în această iarnă, dublarea dublării prețului energiei termice, de-o să am nevoiți să fugim în munți să dăm foc la păduri Toate aceste măsuri social-democrate sunt insă foarte prost înțelese de populație, că te și întrebi de unde abta nerecu Drept urmare, sindici din 9 județe, aparținind de Cartei ALFA, sau apucat să dnte cînd cetul s-au scuturat toți trandafirii sa ți Năstase cotoarele și te dural în clar, s-a cerut ferm demisia primului-ministru, ba, mai mult, și ruperea Pactului Social cu guvernul, ceea ce este o obrăznicie care lui Nastase nu i-a trecut o secundă ar putea intimpla cum vedeți nea Nelu nu mai are nici o vină de data asta, dar asa se întimplă cînd îți iei mina de pe crudacii subalterni ceva ceva trebuie totuși făcut, că dacă o tot fii așa rămti fără popor și dacă n-ai popor, mai de cine să ti bați joc și atunci ce satisfacții de prim-ministru mai ai? Mircea Cavadia (/) 05 Abtt