Timpul, martie 2002 (Anul 13, nr. 50-75)

2002-03-01 / nr. 50

Așa s-a călit oțelul Zgomotul și furia Siderurgiștii reșițeni au încheiat luna cum au început-o, cu marșuri, huiduieli și cu miting neautorizat, în fața Prefecturii. Aproape 1500 de salariati au fost prezenți și ieri în stradă, dar spre deosebire de zilele anterioare, cînd au blocat căile rutiere, de data aceasta protestatarii nu au mai depășit linia albă de pe mijlocul drumului. Jandarmii, peste 150, i,au încadrat pe tot parcursul, spre ușurarea conducătorilor auto care au putut circula fără opreliște, în repertoriul tradițional al lozincilor de tot felul, ieri și-au făcut loc alte cîteva: „Jos Guvernul foame!", „Năstase și McNutt, Reșița au înfometat!" și „Iliescu n groapă, Năstase in țeapă!" înarmați cu oale, ligheane și cratițe, siderurgiștii au luat poziție în fața Prefecturii, înconjurați de sute de jandarmi, creînd o atmosferă incendiară. Spre surpriza tuturor, fostul vicelider al Sindicatului Vatra, Dom Orbai, a ieșit din lunga expectativă pe care singur și-a impus-o și s-a adresat oamenilor, acuzînd, deopotrivă, Guvernul și firma Noble Ventures de situația de la Combinatul siderurgic Reșița. Ca și în zilele precedente, cînd n-a apărut de la început în primele rînduri, Iancu Muhu a urcat pe platoul din fața Prefecturii, de unde a decretat scurt. „De luni, sindicatul își asumă răspunderea mișcărilor din CSR Ca atare, vom porni pe jos la Caransebeș și chiar mai departe, dacă va fi Continuare in pagina a 2-a Dragoste cu sila Ieri, au continuat la Camera de Comerț și Agricultură Caraș-Severin demersurile pentru întocmirea și înregistrarea în Registrul comerțului a documentelor Adunării Generale a Acționarilor Combinatului Siderurgic Reșița din data de 22 februarie a.c. în biroul directorului juridic Nicolae Negrea Carabineanu, l-am înntîlnit pe Charles Norman Franges, care ne-a declarat că astăzi, 1 martie 2002, vor fi depuse la Sucursala BCR din Reșița actele necesare pentru obținerea creditului solicitat în vederea reluării activității din CSR. Charles Norman Franges speră ca săptămîna viitoare BCR să acorde creditul, mai ales că, ieri, John Michael McNutt a continuat, la București, împreună cu reprezentanții APAPS și BCR, negocierile în același scop. Charles Norman Franges Continuare in pagina a 2-a acs i3gca O2_ Elevii au luat ieri pauză două ore Timp de două ore, salariații din învățămîntul cărășeanu s-au aflat ieri la amiază în grevă de avertisment. Nefiind vorba de un conflict colectiv de muncă, greva nu s-a făcut în bloc, decizia de a adera sau nu la această formă de protest rămînînd la latitudinea fiecărui dascăl în parte. Din rezultatele centralizate ieri la sediul Sindicatului din învâțămîntul Preuniversitar Caraș-Severin, reiese că peste 80 la sută din personalul didactic și nedidactic din județ a participat la greva de două ore de ieri. Excepție au făcut Grupul Școlar Industrial Metalurgic, Școala Generală Nr. 8 și Grădinițele cu program normal 9 și 15 ,la Reșita, iar în județ - Săiile generale cu clasele VVIII din Moldova Nouă si Glimboca. Acțiunile concertate ale celor patru federații sindicale reprezentative din învătămînt au urmărit sensibilzarea guvernului vizavi de problemele grave cu care se confruntă școala românească, probleme cărora, se pare, Cabinetul Năstase nu le dă de capăt. în funcție de reacția Executivului la greva de ieri, dascălii își vor planifica viitoarele acțiuni comune de protest, dintre care cea mai apropiată și sigură este greva de o zi, din data de 11 martie. (Adrian crânaanu) Ai, n-ai, dai! Prin hotărîre a Consiliului județean s-a stabilit costul al HMI pentru un copil cu handicap sau aflat în dificultate, precum și pentru o persoană majoră care beneficiază de protecție la suma de 31.843.876 lei anual. în consecință, consiliile locale vor fi obligate sa vizeze sumele datorate către Direcția Generala pentru Protecția Copilului Caraș-Severin înainte de a efectua orice alte cheltuieli, lunar. Deoarece valoarea contribuției anuale pentru o persoană protejată nu poate fi mai mică de 5% din 31.843.876 lei, fiecare primărie va achita circa 660.000 pi Rodica MIHU Continuare in pagina a 3-a . Administratorul Mocars a fost suspendat din funcție . Ceea ce era de așteptat să se întîmple în viața de Mocars SA Caransebeș în urmă cu trei săptâmîni, s-a înfăptuit, în cele din urmă, marți, 26 februarie. Scriam, ultima oară cînd ne refeream la combinat, că salariații săi au rămas cu un gust sălciu după adunarea creditorilor societății, din 5 februarie. Toată lumea, inclusiv creditorii din Caraș-Severin, așteptau cu sufletul la gură că în acea ședință, să fie luate două măsuri care ar fi insemnat tot atîția pași înainte făcuți pentru reluarea activității în combinat. Nu s-a hotărît însă nimic clar la acea adunare, așa că sediul social al Mocars a rămas tot la Oradea, iar Nicușor Avramescu tot administrator s-a chemat că este și în continuare. Ultima adunare a creditorilor, cea de marți, a adus, se pare, schimbarea așteptată. De data aceasta, nemulțumirea fată de activitatea depusă de administratorul Avramescu timp de opt luni a fost generală. Cea a creditorilor din Bihor e Adrian CRÂNCANU Continuare in pagina a 3-a Alesul a demisionat Consilierul caransebeșean Mihai Paica a demisionat din Consiliul de administrație al SC Goscom SA din municipiu, în ultima ședință a Consiliului. Paica a fost propus și votat pentru a fi învestit în funcția respectivă, împotriva voinței sale. Ca urmare, marți, 26 februarie, a.c., Mihai Paica și-a înaintat demisia, motivînd că, la ora actuală, la SC Goscom Caransebeș nu se dorește adaptarea la situația și cerințele nou create, iar prezența sa în cadrul consiliului de administrație nu ar schimba nimic din strategia societății. Faptul că dl Paica cumula funcția de consilier local și aceea de membru în CA Goscom să nu fi avut, oare, nici o legătură cu această demisie? Ziarul Timpul semnalase, de altfel, anomalia încă de luni, 25 februarie... (a.s.) Penalități cu japcn Ieri a fost ultima zi de plată a cheltuielilor de întreținere pe luna ianuarie, pentru familiile ce locuiesc la bloc, conform hotărîrii adoptate în 29 ianuarie de către Consiliul Local Reșița, căldura furnizată de CET Entergoterm în iarna 2001-2002 poate fi plătită eșalonat. Unii administratori de asociații de proprietari din municipiu interpretează însă legea după cum îi taie capul. Cel mai recent exemplu ne-a fost oferit ieri de o locatură din blocul 1 de pe Aleea Dacia. Administratorul acestui imobil, ni s-a spus, i-a atenționat pe cei ce doreau să achite 65% din cheltuielile de termoficare pe luna ianuarie că pentru celelalte 35 de procente vor plăti penalități calculate începînd de azi, 1 martie. Pentru a lămuri lucrurile, am discutat cu viceprimarul Ioan Simion Eugen COTARCEA Continuare in pagina a 8-a Opriți căldura! Astăzi e 1 martie. Adică, e primăvară, cu acte în regulă. Sa dus la.. Dracula CET, iarna. Dracula SRL ar trebui să-și strângă geanta cu sculele folosite la spargerea caselor reștiențior și să se ducă unde a înțărcat că tușea și caionieriapa se anunță temperaturi ridicate, de pina la 20 de grade Celsius La astfel de temperaturi Dracula CET ar treibui să plesnească, asa cum plesnește strigoiul la care Ar trebui să plesnească , asă, de cît de îmbuibat de sîngele nostru ! Dar pun p «u că mai virtos va pompa căldură in calorifere să ne prateinc." definitiv Asistenta de specu rte i o va asigura în continnar mama Dracului Consiliul Local Reșița, care precis nu va ordona oprirea furnizării căldurii, chiar din ziua de 1 martie, că o chestie din asta nu-i trece prin cap. Dacă și în martie vom plăti căldura ca peste iarnă, fiecare casă trebuie să-și angajeze Șapa și lopata musai un contabil. Să-i socotească, la zi, datoriile Cît a plătit, 60 sau 65 la sută, cît înseamnă 30 sau 35 la sută rămași, plus restanța de 30 ori 35 la sută, din sută la sută, la care, ăin săracii, trebuie sa adune 60 sau 65 la sută neplătiți dar și 60 sau 65 la sută pe luna martie, iar în mai, chiar dacă n-ai mărai, să scoată pentru aprilie, încă 30 sau 35 la sută, după cum datorează din decembrie ori ianuarie, plus restanța din februarie. Mai rău decît banii grămadă la fiecare lună în aceste condiții, fac apel la combinezoanele negre, care freacă menta pe străzile Reșiței, să ia cu asalt casa Draculei și cu pistoalele la timblă,și bastoanele pe spinare să-i oblige pe consilieri să oprească nenorocita asta de căldură. Dacă nu vor, să-i umfle pe toți și să-i ducă la Techirghiol să zbiere cu nebunii de-acolo că s-au săturat de balastru și lături. Dar ceam eu cu bieții nebuni să-i supun chinurilor hotăririlor Consiliului Local Reșița? Opriți căldura" Mircea cavadia