Timpul, mai 2002 (Anul 13, nr. 102-125)

2002-05-02 / nr. 102

HE3!BHE3nHQH3B ® B2EHE3EiEGN3KÖQBÖQ3ä3EHDE53Eifl8DPQEEH!9H «-J J!!'J ■ J' J ';_L'I J1 1 ' ---- ---------------------------------------------_ _ --------—.j........ -Li. — I ■ \ /------------------------------------------------------------:=±“*\ S tatul a redevenit majoritar la CSR Marți după-amiază s-a întrunit Adunarea Generală a Acționarilor de la Combinatul Siderurgic Reșița. După cum era de așteptat, cei prezenți au luat în discuție două importante puncte înscrise pe ordinea de zi: conversia creanțelor combinatului în acțiuni și completarea Consiliului de administrație. în plus, AGR a aprobat și bilanțurile contabile pe ultimii doi ani, în privința conversiei creanțelor, în valoare totală de aproape 65 milioane de dolari, trebuie spus că, în momentul în care va avea loc această operațiune tehnică, statul redevine majoritar la Combinatul Siderurgic, cu 85% din pachetul de acțiuni deținut de APAPS. Acest fapt nu este de natură să schimbe esențial datele problemei, deoarece, conform înțelegerii dintre acționarii de la Noble Ventures și reprezentanții Autorității pentru Privatizare, conducerea și administrarea combinatului revin companiei americane. Directorul general al societății rămîne pe mai departe Charles Norman Franges, americanii dețin majoritatea și în Consiliul de administrație. De marți, alături de Charles Norman Franges și John Michael McNutt, în CA a fost cooptat și reprezentantul APAPS, Gheorghe Răboi. Dovadă că, în sfîrșit, părțile implicate în această privatizare au început să vorbească aceeași limbă, compania americană are drept de preempțiune la răscumpărarea acțiunilor deținute de APAPS și că, în paralel, reprezentanții lor lucrează la definitivarea documentației necesare obținerii creditului de 15 milioane de dolari de la BCR. Și pentru ca siderurgiștii să simtă că se apropie Sfintele Sărbători Pascale, acționarii americani au acordat și o primă de 300 000 lei, bani pe care salariații i-au primit în cursul zilei de marți. Victor NAFIRU în prag de Sfintele Sărbători Pascale. Consilierii impun noi taxe reșițenilor Ședința consilierilor locali reșițeni de marți, 30 aprilie a.c., s-a desfășurat în grabă și asta datorită lui 1 Mai și Sfintelor Paști. La fel s-a întîmplat și în iarra 2001-2002 cînd ședința corespunzătoare lunii decembrie a durat aproximativ două ore la 16 puncte de discuție Numai că atunci nu s -au luat decizii prea importante, închipuiți-vă că marți, întîlnirea cu pricina a durat cam trei ore, iar hotăririle s-au votat rapid, luările de cuvînt au fost scurte, limitate de către președintele de ședință Anchidim Martău, cu multe șușoteli, murmur și grimase ce arătau vădite stări de plictiseală și lehamite. Dar să trecem peste asta. Primele puncte de pe ordinea de zi au fost rezolvate imediat. în aproximativ 5 minute cel Energoterm, vampirul reșițenilor, a fost transformat din jereleu în societate pe acțiuni, și cu o nouă comisie Issabela CIUBOTARII! - Continuare in pagina a 3-a Locuitorii din Cuptoare, batjocoriți de Mircea Popa In urmă cu cîteva zile, conducerea Primăriei Reșița a hotărît să treacă la euthanasierea cîinilor comunitari din municipiu. Pentru că se apropia ziua de 1 mai, pe primarul nostru l a plesnit dintr-o dată nostalgia întrecerilor socialiste și a dat ordin să se intre cît mai repede cu seringa în patrupedele fără stâpîn. Nimic rău în asta, atîta timp cît clinii vagabonzi chiar deveniseră o problema în municipiu. Numai că Mircea Popa fara să solicite autorizațiele la Mediu și DSv, a decis să îngroape clinii tocmai la Cuptoare. Temîndu-se de reacția localnicilor, care de altfel n-a întîrziat să apară, hingherii primăriei s-au deplasat la Cuptoare marti cu noaptea-n cap, pe la ora 5. Și pînă cînd aceștia să prindă de veste, oamenii primarului au săpat șase gropi într-o zonă mlăștinoasă, unde vara se adapă vitele. Au aruncat în ele cîinii la repezeală, în jur de 70, cîteva lopeți de pamint si s-au întors repede pentru un nou transport. între timp, oamenii s-au adunat în centrul localității Victor NAFIRU Continuare in pagina a 3-a Militar în termen, victima unei explozii Un militar în termen din sectorul Naidăș al Poljuției de Frontieră Caraș-Severin a fost victima unui incident nefericit, în urma căruia i-a fost amputat degetul mic de la mîna stingă. Întîmplarea a avut loc în ziua de 29 aprilie, în timp ce soldatul Alin FiUp, încorporat în luna octombrie 2001, făcea curățenie în centrala termică a subunității. La un moment dat, militarul a găsit aruncate, într-un cazan vechi, două grenade ofensive și trei focoase. După cum ne prreciza lt. Amina Cipa, purtătorul de cuvînt al IJPF Caraș-Severin, în timp ce încerca să izoleze muniția, tînărul a atins una din pîrghiile unui focos, ocazie cu care acesta a explodat. Militarul a fost transportat de urgență la Spitalul Militar Timișoara unde i s-a acordat asistența necesară, prilej cu care s-a constatat amputația, prin explozie, a degetului mic, și o plagă liniară a globului ocular drept, precum și mai multe escortații pe față. în aceeași seară, tînărul a fost transportat la Spitalul Militar Central Victor NAFIRU Continuare in pagina a 8-a Spectacol televizat ■ , , —— , ....................;nic. la Reșița Moștenitorii » Asociația Bănățenilor de Pretutindeni iese din nou iar rampă, de astă dată cu unui spectacol-concurs ce va fi televizat și care poartă numele „Moștenitorii". Realizător este cunoscutul om de televiziune Marioara Musărescu, spectacolul urmînd să aibă loc joi, 9 mai, la casa de Cultură a Sindicatelor din Reșița, de la ora 18. Caraș- Severinul va fi reprezentat de tinerii concurenți Laură Botoș, Camelia Ceacu și Măricel Țăpeanu. în concurs mai sînt invitați Gheorghita Nicolae, Cornel Borza și Daniela Condurache. De asemenea, vor sutine recitaluri Carmen Novac, Andreea Voica, Mariana Ionescu, Nineta Popa, Nicoleta Voica, Adrian Stanca, Nicu Novac, Luca Novac și Adrian CRÂNCANU Continuare in pagina a 9% La datorie Peste 10.000 de jandarmi vor asigura ordinea publică în perioada sărbătorilor de Paști în circa 600 de lăcașe de cult din țară, la evenimentele culturale, sportive, în parcuri și zone de agrement. .Comandamentul Național al Jandarmeriei a anunțat că, în perioada 1-6 mai, o subunitate a Brigăzii Speciale de Intervenție se va afla în stațiunile de pe Litoral și în București. (zip) în ediția de astăzi Euro * sau leul greu? PAGINA 3 Arderea micilor Azi e doi mai. Cînd am auzit că e doi mai, cu perspicacitatea mea celebră am realizat că ieri a fost una mai sau întîi de mai, cum suna cîntecul de defilare și cu mici. Deci. Deci, ieri, clasa muncitoare și întregul nostru popor au lăsat deoparte barda, mistria, bișnița cu valută și traficul cu carne vie și, mulțumind din inimă dlui Adrian Năstase, au transformat obiectul muncii de zi cu zi în grătare, mititei și iarbă verde. într-o țară în care toată lumea muncește de se rupe, era normal ca partidul și statul nostru să acorde din banii oamenilor o săptămînă liberă. Săptămînă asta se întinde de săptămînă asta pînă săptămînă viitoare, plus trei zile pregătitoare înainte și altele patru de refacere, ceea ce înseamnă două săptămîni fericite, în care românii au tot timpul să se sapa și lopata întrebe cu ce vor plăti eșalonările la căldură din timpul iernii abia trecute. Cele două săptămîni libere ne demonstrează clar cît de consecvent este guvernul, în materie de Codul muncii. Codul muncii urmează a se modifica, guvernul declarînd că, înainte de toate, va umbla la numărul de zile de concediu legal de odihnă, acesta urmînd să scadă. Sindicatele au sărit în sus, cum adică? Și Ceaușescu era mai umani Și oamenii muncii au sărit în sus, măcar să se lase concediul ca pînă acum. De ce această atitudine negativă, mi-e greu să pricep, atîta timp cit, după astea două săptămîni, vor urma și altele, de 23 August, 1 Decembrie, Crăciun și Revelion, care vor fi bașca zilelor legale de concediu. Dacă n-ai nimic de dat unui popor, în afară de majorări de prețuri și șomaj, măcar trebuie să te arăți social oferindu-i zile libere din greu, iar motive se găsesc cu duiumul, în privința Codului muncii, lasă-l demne, e bine să-l avem, să-l arătăm la NATO! Haide, măi, omuie ci se ard midii... Mircea CAIttOsA