Timpul, mai 2002 (Anul 13, nr. 102-125)

2002-05-27 / nr. 121

mai * T&fv:0 —v".; wmw=r Mm Fotbal - Divizia C Victorii caraș-severinene • Zguduiți de cutremur, minerii de pe Clisura Dunării au avut totuși puterea de a învinge • Metalul Oțelu Roșu, învingătoare pe Bega • Derbiul campionatului a fost amînat Deși numai de fotbal nu se ardea după cutremurul de vineri seara, care a creat panică în toata „Clisura “, provocînd destule pagube materiale, fără victime, din fericire, minerii din Moldova Nouă au reușit, în cele din urmă, să dștige partida cu Oltchim Rm vîlcea: conduși la pauză cu 1 -2, ei s-au mobilizat exemplar și au întors rezultatul în favoarea lor, prin golurile înscrise de Mihai, Dumitru și Varga. Un efort, și o atitudine ce merită apreciată cum se cuvine. Asa cum trebuie să salutăm succesul metalurgistilor din Otelu Roșu la AS Politehnica Timișoara, cu scorul de 2-1, victorie care așterne liniștea peste valea Bistrei, în ce privește menținerea în Divizia . Etapa a Xxix-a, de sîmbătă, avea programat însă derbiul campionatului, dintre Gilortul Tg. Cărbunești (locul doi) și Minerul Motru, liderul seriei a V-a și bine, partida nu s-a disputat, fiind în curs de derulare ancheta legată de incidentele grave petrecute sîmbătă, 18 mai a.c., la Tg. Cărbunești, înaintea jocului formației locale cu Electrica Timișoara, atunci cînd oaspeții au fost pur și simplu luați la bătaie de adversari și persoane din anturajul gazdelor!? Cel puțin așa au susținut și susțin martorii oculari timișoreni. Ofțeri, în cursul acestei săptămîni , așteaptă finalizarea anchetei cu pricina cu mâinile respective. Cert este că numele echipei care va promova în Divizia B, din seria a V-a, rămîne în suspans, variantele fiind multiple. Totul sau aproape totul va depinde de ce se va hotărî la nivel de federație, și apoi de ce se va mai întîmpla în confruntările de pe teren REZULTATE Minerul Moldova Nouă - Oltchim Rm. Vîlcea 3-2 (1-2), as. Politehnica Timișoara-Metalul Otelu Roșu 1- 2 (1-0), Severnav Drobeta Tr. Severin - Electrica Timișoara, Minerul Urîcani-Petrolul Țicleni 2- 2, Minerul Mătăsari - F.C. Drobeta Tr. Severin 3-0, Petrolul stoina - Igul Novaci 3-1, Viitorul Rm. - Diema Orșova 1-2. ETAPA VIITOARE, ultima a campionatului, sîmbătă, 1 iunie a.c.: Metalul Oțelu Roșu -Viitorul Rm. Vîlcea, Minerul Motru - Minerul Moldova Nouă, Novaci - Mătăsari, Electrica - Urîcani, Țicleni - Stoina, Orșova - Gilortul, Oltchim - Severiar, F.C. Drobeta - A S. Politehnica Timișoara. Clasamentul . Echipa retrasă din campionat. Divizia D Cel mai neașteptat rezultat s-a înregistrat la Reșița, Arsenal pierzînd surprinzător cu 1-2, în disputa cu Nera Bozovici, „tunarii“ evoluînd la un moment dat în doar opt jucători, în timp ce liderul, C.F.R. Caransebeș, a terminat campionatul în forță, impunîndu-se în ultimele minute ale partidei de la Minerul Anina. O victorie de moral în tentativa de a accede în Divizia C,după meciul de baraj de sîmbătă, 8 iunie a c., la Drobeta Tr. Severin, cu Mecanica Motru, campioana județului Gorj, meci pe care ne dorim cu toții să-l cîștige. în această ultimă rundă am mai consemnat încă o victorie a oaspeților, coromet Caransebeș trecînd cu 3-1 de Foresta Zăvoi. Apoi, dacă în derbiul local, Gloria Reșița a terminat nedecis, 1-1, cu Universitatea Reșița, la Oravița s-a înregistrat scorul etapei. Aceasta întrucît, urmare a cutremurului de vineri seara care a zguduit serios „Clisura“, cehiu Dunărea Moldova Nouă s-a rezentat la meci cu doar trei seniori (restul fiind juniori). Dar toți componenții echipei vizitatoare erau vădit marcați de cuiele de groază trăite în noaptea dinaintea partidei, și rezultatul final a fost în consecință. Așadar, ediția 2001/2002 a Diviziei D s-a încheiat cu un mai fără istoric Doar cu speanța ca din toamnă să mai avem o reprezentantă în eșaonul superior, în rest, multă nemulțumire și dezamăgire vizavile unele jocuri de culise, deluate pe parcursul campionaului Mociv pentru care, în semn de protest, unii conducători sunt hotăriți chiar să nu-și mai înscrie lcnipete în ediția viitoare. Cel mai vehement in acest sens se dovedește a fi Tony Novăcescu de la Dunărea Moldova Nouă, care ne-a declarat ca n-are rost să mai cheltuie banii fără rost, preferind mai bine să-i investească în echipele de copii și juniori. Asupra acestui aspect vom reveni pe larg. REZULTATE- Hercules Băile Herculane - Muncitorul Reșița 2- 1, C.S. Oravița -Dunărea Moldova Nouă 8-2, Foresta Zăvoi- Caromet Caransebeș 1-3, Arsenal Clubul Sportiv școlar Reșița - Nera Bozovici 1-2, Minerul Anina - C.F.R. Caransebeș 0-2, Gloria Reșița - Universitatea Reșița 1- 1, A. Berzasca - Luceafărul Petnic 3-0, Metalul Bocșa - Poiana Rusca Teregova 3-0. Clasamentul Un final fără istoric »„Bombă” la Arsenal Reșița Comunicat A.J.F. în calitate de președinte al Asociației Județene de Fotbal Caraș-Severin, informez opinia publică, pe cei implicați în mișcarea sportivă că, după ultima etapă a Diviziei D, au apărut o serie de păreri neautorizate prin care se punea sub semnul îndoielii victoria echipei C.F.R. Caransebeș în partida cu Hercules Băile Herculane, din penultima rundă, vehiculîndu-se chiar varianta depunctării liderului incontestabil al campionatului cu șase puncte Ei bine, nici vorbă de așa ceva. Mai ales că eu am fost observator la meciul respectiv. Este adevărat că FR Caransebeș a schimbat, pe parcursul jocului, cîțiva dintre cei mai buni jucători ai ei, probabil pentru a-i menaja! Dar diferența de valoare dintre cele două echipe a fost evidentă, gazdele dștigînd categoric, cu 4-0. Considerăm că formația din Caransebeș a demonstrat că este cea mai bună din județ în acest moment, că și-a cîștigat pe merit dreptul de participare la barajul pentru promovarea în Divizia . De asemenea, sîntem de părere că acum C.F.R.-ul are nevoie de liniște, nu de destabilizare. Și nu folosesc nimănui speculațiile cu scop de diversiune ■ ‘ _____ prof. Adrian cocoș Pagină realizată de Marius MORARU Handbal Succes reșițean în „țara lalelelor“ Ajunsă la a cincea participare la tradiționalul Turneu International livings de la Haga, echipa feminină de handbal inter Universitatea Reșița a reușit performanța să cîștige ediția a XlI-a, intrind în posesia prețiosului trofeu. La această competiție de anvergură, care s-a desfășurat în zilele de 18 și 19 mai a.c., au fost prezente 47 de echipe, reprezentînd 26 de cluburi din șase țări: Elveția, Danemarca, Franța, Germania, România și Olanda, țara gazdă Conform regulamentului întrecerilor, datorită numărului mare de formații participante, meciurile s-au derulat pe durata unei reprize de 25 de minute, Inter Universitatea fiind înscrisă la categoria senioare, într-o întrecere cu opt echipe, împărțite în două grupe, rata rezultatele din „preliminarii“: 15-7 cu Verburdh (Olanda), 15-14 cu Wings, și 14-3 cu if Mois (Danemarca); în continuare, ocupantele primelor două locuri din grupe, s-au întîlnit într-un turneu de patru, fără însă a se ține cont de scorurile inițiale. Astfel, Inter Universitatea a mai obținut trei victorii: 11-10 cu vol Voort/Quintus (Olanda), 14-10 cu Wings și 16-12 cu Hermes (Olanda), clasîndu-se pe primul loc, cu 6 puncte. Lotul pe care prof. Ioan stan la avut la dispoziție este următorul: Diana Dinca, Madălina Rădoi, Alina TV, Irina irmia, Vasilca Buzna, Derosa Filip, Alina Conan, Carmen lumea, Andreea CuruțA, Andreea Pițumea, Alina Scutaru. Iată ce ne-a declarat prof. univ. dr. Hie Cristescu, președintele secției de handbal: „Fetele au fost foarte bune și au avut o dorință și o amixtie deosebite pentru a învinge La un moment dat erau stresate de faptul că arbitrajul nu a fost de fiecare dată corect. Dar le-am spus că acest joc există oricînd, și ele trebuie să fie preocupate numai de joc. Au demonstrat că sînt bine pregătite atît fizic, cit și psihic. Acest turneu, care a fost o reușită pentru noi, sper să le dea încrederea în forțele proprii, astfel iert să se impună și m competițiile interne." Turneu final - juniori HS L.P.S. Piatra Neamț - campioană națională . Gazdele au ocupat un meritoriu lor patru seri s-au încheiat în sala Polivalentă din Reșița întrecerile ediției 2002 a Campionatului Național de handbal pentru juniori III. Timp de cinci zile, cele mai bune opt echipe ale țării și-au disputat întîietatea in municipiul de pe Bîrzava, printre competitoare regăsindu-se și formația Liceului cu Program Sportiv Reșița. Elevii prof. Lucia Moruț s-au clasat în final pe locul al Iv-a, o poziție mai mult decît meritorie, pierzînd în meciul pentru medalia de bronz, în fața colegilor de la Grupul școlar „Nenițescu” București, la o diferență de doar două goluri, după ce in ultimele cinci minute, la scorul de 17-18, au irosit trei posibilități de a înscrie, dintre care si o lovitură de la 7 metri!? Titlul national le-a revenit handbalistelor de la Liceul cu Program sportiv Piatra Neamț, de departe cei mai buni ai turneului final, învingători cu 37-31 în finala susținuta în compania echipei Clubului Sportiv „Marta“ Baia Mare Din păcate, reușita turneului final din acest an a fost umbrită de un incident regretabil petrecut în „Polivalenta“ reșițeană, prof. Lucia Moruț aducîndu-i prof. Gheorghe Brinzei, directorul Liceului cu Program Sportiv din municipiu, acuze grave în public, de față cu oficialii, și toți oaspeții prezenți la competiție, considerfndu-l vinovat de pierderea medaliei de bronz și de alte aspecte legate de organizare Vom reveni pe larg. Automobilism - Formula 1 „Răzbunarea“ lui David Coultaird Pilotul David Coulthard, de la Mercedes-McLaren, a cíștigat Marele Premiu al Principatului Monaco, etapă care a avut loc ieri dupa-amiază, la Monte Carlo, devansîndu-l pe germanul Michael Schurfmacher (Ferrari) favoritul cursei acesta din urmă fiind nevoit să se mulțumească cu poziția a doua. Este prima înfrângere din acest an a pilotului de la Ferrari. Pe treapta a treia a podiumului de premiere a urcat Ralf Schumacher, de la BMW Williams. tsp-—----------------------------—-----—------------------------