Timpul, decembrie 2002 (Anul 13, nr. 283-305)

2002-12-18 / nr. 297

Topul firmelor din Caraș-Severin pe anul 2001 Așa cum a făcut de opt ani încoace, în fiecare lună decembrie, și de această dată camera de Comerț, Industrie și Agricultură Caraș-Severin a alcătuit un top al firmelor din județ. Cea de a Ix-a ediție se va ține nn la Reșița, așa cum s-a întîmplat de cele mai multe ori pînă acum, ci într-un alt centru economic puternic al județului, la Caransebeș. Manifestarea se va suprapune cu o alta, de aceeași natură, e vorba de Tîrgul cadourilor de iarnă, mai precis premierea va deschide cealaltă acțiune, organizată, de asemenea, de Camera de comerț. Ceremonia va avea loc miercuri, 18 decembrie, de la ora 11, și va fi găzduită de Cercul Militar din Caransebeș. Acest top, ne-a informat Șerban Antonescu, directorul general al Camerei de comerț, se organizează conform unei metodologii unitare, stabilite la nivel național. Din cele aproximativ 9000 de societăți comerciale din județ, doar 4234 au depus bilanțul contabil pe 2001, pentru a fi luate în calcul, iar dintre acestea doar 417 au îndeplinit criteriile pentru a intra în top, iar 94 au fost premiate în afară de premiile acordate pe diferite criterii și domenii de activitate. Camera de comerț a mai oferit premii de excelență firmelor care au figurat în top trei ani la rând, și de fidelitate, societăților care, chiar dacă nu au îndeplinit criteriile, prin activitatea lor au contribuit la dezvoltarea economică a județului Topul firmelor din Caraș-Severin pe 2001, așa cum ne-a fost pus la dispoziție de camera de comerț, este publicat în pagina 6. Adrian CRÂNCANU La pădure, pe îngheț, n-ajunge orice drumeț! Vremea rea din ultimele zile îngreunează tot mai mult activitatea din cadrul Ocolului Silvic Băile Herculane. Chiar dacă, în această perioadă, nu se mai execută lucrări de îngrijire, rămîne, însă, exploatarea masei lemnoase, lucrare „bănoasă" a silvicultorilor de pe Valea Cernei. Deși zăpada nu a căzut în cantități mari, din cauza ploilor de la începutul lunii, urmate de îngheț, pe drumurile forestiere s-au format poduri lungi de gheață, pe care se circulă foarte greu cu mijloacele de transport. „Zilnic avem bascule cu nisip și oameni care acționează, dar timpul este împotriva noastră, pentru că astăzi deschidem drumul, noaptea ninge și trebuie să o luăm de la capăt" ne mărturisea ing. Ștefan Stănescu, șeful ocolului Silvic Băile Herculane, în ceea ce privește rezultatele pe linie economică obținute în acest an, dl Stănescu ne-a declarat: .Activitatea pe 2002 este bună, zic eu, dacă luăm ca termen de comparație anul 2001. Tot ceea ce a existat ca producție am dublat, fiind beneficiu pentru anul acesta, față de anul trecut cînd a fost pierdere. Sper să ducem activitatea la bun sfîrșit, cu toate că luna decembrie a fost pentru noi, din punct de vedere economic, foarte rea, pentru că am consumat mult și am produs putini". Sorin MADINCEA --------------------------------------=ss.------ Bogată țară! în loc să mă bucur că vin sărbătorile, sînt tot mai stresat, ca să nu zic zăpăcit. Pentru că nimic nu este mai îngrozitor pentru omul politic și pentru observatorul omului politic decît nesiguranța. A fi sau a nu fi alegeri anticipate?, aceasta este întrebarea mereu valabilă a colegului meu Secspir. Azi (ieri -n.n.), la Cotroceni are loc o nouă rundă de care pe care, între Adi și nea Nelu, primul, susținătorul înfocat al alegerilor anticipate, altul cu idei exact inverse. Se pleacă de la panul să vedem cine pe cine convinge Chestiunea implică două aspecte, care nu mă lasă să moțăi, întîi și întîi că, fie cum o fi, mimai să fie odată, să ne apucăm, noi, observatorii omului politic, să facem clasamente cu cei care mai rămîn pe liste, în cazul în care Adi cîștigă Sapa, și lopata și la anul vor avea loc alegeri anticipate. Al doilea aspect ar fi unul de imagine și carieră: în cazul în care nea Nelu iese învins, cum crede oare dumnealui ce-l va mai privi electoratul? Evident, ca pe un moșuncă aflat la un sfîrșit lamentabil de carieră Nu-i greu de bănuit cum vor reacționa în cazul acesta și susținătorii lui Năstase, îl vor tăvăli în miștouri pe nea Nelu de-i vor sări fulgii. De partea ailaltă, ce atitudine viitoare va adopta președintele după ce a capitulat fără glorie în fața lui Năstase? Ce cuvînt va mai avea el în fața electoratului, nici nu pot să mă gîndesc. Om de paie și nu președinte de țară, asta e limpede. Așadar, dacă nea Nelu mai este cît de cît întreg la minte, sub nici o formă nu vor fi alegeri anticipate, așa că analiștii politici să-și pună pofta în cui. Nu pot încheia fără a vă reaminti că pentru motelul parlamentarilor se vor cheltui 7 (șapte) milioane de dolari. Fără instalații pe apă și gaze. Bogată țară! Mircea CAVADIA Reșița Miercuri 18 decembrie 2002 8 pagini 3000 tei Anul XIII Nr 297 (3663) mm v . Fara anticipate Organizarea de alegeri anticipate în 2003 nu este oportună - iată una dintre concluziile întrevederii desfășurată ieri la Palatul Cotroceni între președintele Ion Iliescu și premierul Adrian Năstase. După întîlnire, purtătorul de cuvînt al Administrației Prezidențiale, Corina Crețu, a declarat că principalele teme de discuție au fost analiza situației în plan intern și extern după summiturile de la Praga și Copenhaga. Iliescu consideră prioritare pentru domeniul economic păstrarea condițiilor necesare unei creșteri economice susținute și stabile el sperînd că in 2003 se va realiza si o ameliorare a nivelului de trai al românilor „Sărăcia rămîne în continuare principalul motiv de îngrijorare în plan social, iar combaterea acesteia trebuie să reprezinte o prioritate pentru toți factorii responsabili la nivel central și local, fondurile publice alocate acestor programe urmînd a fi cheltuite cu eficiență", a adăugat oficialul de la cotroceni (zip) Turci cu dor de ducă Celor aproape 100 de cetățeni turci reținuți în acest an de polițiștii de frontieră din Caraș- Severin la granița cu Iugoslavia, zilele trecute s-au mai adăugat trei. Din precizările purtătorului de cuvînt all.P.F Caraș-Severin, inspector de poliție Amina Cipu, cei trei bărbați cu vîrste cuprinse între 23 și 29 de ani au fost reținuți de polițiștii din Grădinari, la doi pași de fîșie. Turcii au intrat legal în țară, în ziua de 12 decembrie, prin Otopeni, iar de la București pînă la Grădinari au circulat cu trenul și cu mașini de ocazie Din declarațiile lor rezultă că intenționau să ajungă în țările din spațiul Schengen, unde au rude și prieteni. Celor trei li se vor întocmi dosare penale, pentru tentativă de trecere ilegală a frontierei, și urmează să fie prezentați spre audiere Parchetului de pe lângă Judecătoria Oravița. (v.n.) Pana a zburdat o săptămînă Artur Constantin Pană, 18 ani, cu domiciliul în Mehedinți, a fost reținut duminică 15 decembrie, de polițiștii TF în Stația CFR din Drobeta fumu Severin. Vă reamintim că, în urmă cu o săptămînă, Pană a profitat de faptul că Florin Andrei Vieșu a adormit în compartimentul in care călătoreau împreună și i-a sustras acestuia suma de 685.000 de lei și geaca, după care, trenul avînd restricție de viteză, a sărit din el în dreptul cartierului Balta Sărată din Caransebeș și a dispărut. Nu pentru mult timp, pentru că în cele din urmă a fost depistat și reținut. După cum ne-a precizat agent șef Florin Ivan, șeful Postului de Poliție TF Caransebeș, cercetările au scos la iveală faptul că Pană nu era la prmna abatere de acest gen, tot el fiind autorul unui furt petrecut in luna mai, a cărui victimă a fost Alexandru Victor Boșcu, din Timișoara, în timp ce călătorea cu rapidul 695 de la București spre casă. Atunci, Pană a reușit să sustragă suma de 2,5 milioane de lei. Hoțul a fost predat Parchetului de pe lîngă Judecătoria Caransebeș, unde este cercetat în stare de libertate lA în Simena)