Timpul, ianuarie 2003 (Anul 14, nr. 1-23)

2003-01-06 / nr. 1

Să mai si muncim! j Nu e încă vremea să tragem e si să procedam după caz, adunări sau la scăderi. Vom **a, sperăm, din surse autorte, cum a fost intr-adevăr j| care a trecut, în date certe si verificabile, în cifre și în de procentuale. Nu ne am hazarda să formulăm nici duzii și nici pronosticuri, în senta unor elemente de Feriniță inatacabile. Pentru , pur și simplu, ne-am capburat de aproximațiile menite sa proptească vorbăria goală a unor politicieni. Care spun de ni întregi cam aceleași lucruri, arîndu-ne în ambalaje divers forate, aceeași veche și arcunoscută marfă. Din care, la analiza mai atentă, nu negem cu nimic, și totuși, s-a încheiat un an, altul a și început să-și depene rapiditate zilele. Nădăjduim măcar de mîine îndelungata acantă, a Sărbătorilor se va ‘Cheia și ne vom reîntoarce cu ouii la muncă. Fiindcă oricît ar displace unora, puținele atisfacții de care am avut parte a 2002 se datoresc în exclusivitate muncii Pînă la proba contrarie, vom continua să credem că unde muncă nu e, nimic nu e fată de ce propunem s-o lăsăm mai domol cu politica, indiferent de nuanță, cu fantasmagoriile de genul alegerilor anticipate ori cu alte nimicuri, cu un pătrunzător iz politicianist și cu tentă electorală, apucîndu-ne serios de treabă. Pentru că acolo unde se lucrează temeinic și competent, acolo unde se face simțită inteligența managerială, rezultatele nu întîrzie să se arate. De ce în unele județe viața economică și socială pulsează intens, iar la noi pulsul e abia perceptibil? Să nu se invoce la tot pasul justificarea ieftină, privind niște preferințe ale „centrului" față de anumite zone ale țării. Le cerem aleșilor noștri, dacă acesta e adevărul, să se bată pînă în pînzele albe pentru interesele Caraș-severînului. Guvernul trebuie hărțuit zilnic în legătură cu intențiile sale Al. BÂRSESCU Continuare în pagina a 6-a n urma eforturilor Camerei de comerț și ale Consiliului județean le-au redescoperit sîrbii , Voivodina vrea să colaboreze cu județul Caraș-severin pe proiecte transfrontaliere Relațiile oficiale românofbe au suferit timp de cîțiva ai un îngheț generat de .timele evenimente delocricite prin care a trecut federația iugoslavă. Poziția Bosniei (care ulterior s-a dovedit, ași, corectă), față de războiul Iugoslavia, a determinat o ai accentuată răcire a relațiilor, deși atit sîrbii cît și românii s-au abținut de la poziții tranșante față de respectiva situație, iată însă că acum, în perspectiva unor realități socio-economico- ilitice, se impune din nou, de ubele părți, o reîntoarcere spre chea colaborare. Schimburile cnomice româno-sîrbe se ridică în acest moment la circa 80 de milioane de dolari, față de un miliard la cît se cifrau înainte. Se impune deci o reevaluare, mai ales a raporturilor economice, pentru că și Iugoslavia ar putea fi vizată în următorii ani de comunitatea Europeană. Directorul general al Camerei de Comerț, Industrie și Agricultură a județului, Șerban Antonescu, a avut o inițiativă interesantă, despre care ziarul nostru a mai scris: Aceea de a statua o colaborare transfrontalieră cu Regiunea autonomă Voivodina din Serbia, pe principiul cooperării din Uniunea Europeană. El crede că dacă reușești să aduci infrastructura din această zonă la un nivel adecvat, dezvoltarea economică ulterioară vine de la sine. Ilie Mustăcilă, președintele Consiliului Județean Caraș-Severin, a avut și el, în ultima vreme, o poziție pro sîrbă din punctul de vedere al schimburilor economice și culturale. Mustăcilă chiar a și afirmat că, deși, în cadrul euroregiunii DKMT, există și o provincie sîrbească, el, personal, nu e mulțumit de cum s-a derulat colaborarea. De aceea, s-ar impune o colaborare directă între județul nostru și provincia Voivodina cu capitala la Novi Sad. Sîrbii, la Reșița „Vrem să colaborăm cu județul Caraș-Severin, există baze pe care putem face acest lucru, trebuie doar să lărgim și să concretizăm această colaborare, a declarat a declarat Mile Mandici, vicepreședintele consiliului de conducere al provinciei Voivodina, prezent jot la Reșița, în fruntea unei delegații care a vizitat municipiul pentru a încheia un acord de colaborare. Trebuie să solicităm finanțare comunitară pentru aceste proiecte comune, a spus Mandici, iar aici România și, respectiv, Daniel BOTCROS Continuare in pagina a 6-a Prima clonă românească . Bună dimineața Astăzi, erul va fi senin sau înnorat, u știm unde se află primulinistru, Guvernul și Parlamentul. La rubrica Sport, vă aformăm că echipa CSM Reșița reușit să-l transfere pe Rolaido, în încheierea bufetinului de ștrr, muzică de petrecere, pardon, staui puțin, dar în acest moment ne-a arvenit pe calea aerului e ireabsolut de senzație. După tșierea primelor două clone uane, pe numele lor Adam Eva, în cursul aceste nopți, „ mai apărut o clonă, extrardinari, stimați ascultători, e genul... ambigen! Din știea pe care o am în față, piese că savantul de renume mondial Mircea Cavadia, prin metode personale și absolut secrete, a reușit să creeze o nouă clonă, de sex hermafrodit, adică, la singular, arătarea tace „un ", iar la plural „două \ Deocamdată, chestia asta nemaivăzută a fost Dotează Rîsupi însuși îi puteți auzi gînguritul în fiecare zi a săptămînii (mai puțin duminica), dacă vă dă mîna sa scoateți din buzunar patru mii de lei, pentru un număr al ziarului Timpul. Felicitări ascunse părintelui clonei hermafrodite, pentru că nu vrem să devenim complici. La noi în țară este cu desăvîrșire interzis să donezi băieți sau fete, darămite vietăți de ambigen. Drept urmare, nu ne asumăm nici o răspundere în cazul acestei aberații numite aberant Rîsu-plînsu, totuși, avem și noi o întrebare! Va face sau nu armata Rîsu-plînsu? Dar pînă va atinge vîrsta recrutării, să-i urmărim evoluția (sau involuția), cu sentimentul datoriei împlinite, după cum declară ciudatul inventator. Va reuși aiureala asta să supraviețuiască ultimelor scumpiri ale curentului electric? Dracu știe! Acum, băgați muzica de petrecere! Mircea CAVADIA Reșița 7 î Luni 6 ianuarie 2003 8 pagini 4000 lei Primul născut al anului - un băiețel ! Cel dinții copil născut la Maternitatea spitalului Județean Reșița în anul 2003 este un băiețel, în greutate de 2.700 g. Conform spuselor asistentei Nicolița Bunea, copilul a venit pe lume la aproape 12 ore de la intrarea în noul an, pe 1 ianuarie, la ora 11 și 5 minute întrucît serviciul cu publicul al Primăriei Reșița a avut o minivacanță, familia Pasca a așteptat pînă astăzi ca să-l înregistreze la starea civilă. De atunci și pînă ieri-dimineață, la maternitatea reșițeană au mai fost înregistrate alte 14 nașteri Surprinzător, predomină numărul băieților, nouă, fetițele dovedindu'se mai puțin grăbite la acest început de ani Trecind la lucruri mai puțin plăcute să spunem că în patru zile în Reșița au decedat zece persoane din cauze naturale Victor NAFÎRU Club umanist de afaceri în Caraș-severin va lua ființă un club umanist al oamenilor de afaceri. Clubul va fi înființat de filiala județeană a Partidului Umanist din România după cum ne-a înștiințat Costinel Ristache, vicepreședintele formațiunii. Umaniștii și-au îndreptat atenția în ultimii ani spre oamenii de afaceri, percepuți ca un important capital pentru dezvoltarea sectorului privat și, deci a lărgirii ofertei de locuri de muncă (d.b.) Cu mintea încețoșată de alcool Un tînăr din Bozovici și-a înjunghiat fratele în dimineața zilei de 4 ianuarie, lucrătorii Postului de Poliție Bozovici au fost sesizați de medicul de gardă despre faptul că în noaptea precedentă a fost adus de urgența la spital un bărbat care prezenta o plagă tăiată. După un prim consult, și stabilirea diagnosticului „plagă penetrată de cuțit, cu intersectarea ficatului și intestinului, abdomen acut chirurgical pe fond de etilism cronic“, medicii au datorit să-l trimită la Spitalul Județean Reșița. Din primele cercetări, polițiștii au stabilit că, în noaptea de 3/4 ianuarie, victima, Florin Sitaru, de 28 de ani, a consumat alcool, la domiciliu, cu fratele său, Petru Sitaru, de 27 de ani Cei doi au băut pînă au pierdut numărul paharelor după care, din senin, între ei s-a iscat o altercație. Pentru a pune rdisputei, Petru a lua tur și-a înjunghiat fiu, soțului i s-a întocmit și va fi trimis în jur medicii vor constata în pericol viața fratelui Victor ft