Timpul, mai 2003 (Anul 14, nr. 97-122)

2003-05-02 / nr. 97

-m m Reșița și Caransebeșul în sărbătoare Alaiul Primăverii Sub un soare mai degrabă de august decît de luna mai, Alaiul Primăverii a deschis ieri suita de manifestări cultural-artistice și de divertisment care va ține ocupat Centrul civic al Reșiței pînă duminică Chiar dacă „Parada costumelor populare tradiționale a plecat de la Grupul Școlar Metalurgic, adevărata deschidere, cea oficială, a avut loc în Plata 1 Decembrie,nr.8 acolo unde,discret, ^uccesiunea a fost întîmpinată de primarul Mircea Popa și de cîțiva reprezentanți ai autorității locale Si poate căldura, poate comoditatea, sau amîndouă la un loc au făcut ca pe traseu coloana Adrian CRÂNCANU Continuare în pagina a 3-a Ruga gugulanilor Desfășurată în a doua și a treia zi a Sfintelor Sărbători de Paști, Ruga de la Caransebeș s-a dovedit în acest an o reușită. Totul a început în piața din fața Primăriei, unde oficialitățile locale i-au întîmpinat pe oaspeții sosiți de prin toate zonele județului. Politicieni, primari, consilieri locali, oameni de afaceri și formații artistice îmbrăcate în straie populare au pornit împreună în acordurile fanfarei casei de cultură, condusă de Marius Frățilă către locul de desfășurare a rugii, zona de agrement Teiuș. Ajuns la amfiteatrul de vară din Teiuș, alaiul a fost întîmpinat de Alin SIMERIA Continuare in pagina a 3-a în PD, pace și armonie ieri, în timp ce toată lumea sărbătorea, cu mici și bere. Ziua de 1 Mai, ziariștii au fost convocați la o conferință de presă fulger Autorii acestei invitații oarecum neașteptate Sorin Frunzăverde președintele PD Caraș-Severin și Mie Mustăciță, vicepreședinte al acestei formațiuni politice din județul nostru și președintele Consiliului județean După relatările apărute în presa din Săptămîna Patimilor, cei doi democrați au ținut să apară în tandem și să dea cîteva explicații Un exercițiu democratic cum spunea deputatul Sorin Frunzăverde, menit să dezmintă afirmațiile făcute la adresa PD Primul cuvint l-a avut Ilie Mustăcilă care a negat declarațiile apărute in presa regională „Nu am spus niciodată că am fost lovit, că am luat două palme O singură dată am vorbit unei ziariste despre o dispută verbală Recunosc, am avut momente în care am spus voi pleca din partid, dar în orice partid viu se întîmplă așa, există dispute" La rîndul său, Sorin Frunzăverde a recunoscut că au avut o discuție mai tensionată pornind de la responsabilitatea pe care PD și Ilie Mustăcilă o au în administrarea județului Tot așa cum a recunoscut că nv a fost prima discuție pe această temă „Noi avem conducerea județului și e imposibil să nu ne frămînte, să rămînem insensibili la ce se petrece în județ E adevărat că i-am reproșat dlui Mustăcilă anumite lucruri și vom proceda in continuare la fel dar în același timp, trebuie să recunoaștem, că ne aflăm și că Consiliul județean sub guvernarea proastă a PSD o guvernare care ne sufocă" Pe de altă parte, Sorin Frunzăverde a ținut să sublinieze că este anormal să ajungă în mass-media informații deformate tocmai pentru a lovi în PD Atacul la adresa PD, prin intermediul disputei Frunzăverde-Mustăcilă, a susținut bună parte din pozițiile prezentate în conferința de presă. Dorina SCAVERDIA Continuare in pagina a 2-a 7 întrebări grele și ușoare A venit vara la munte. Pe creste cărunte temperatura e de 30 de grade Celsius, la mare, doar 14. Această anomalie este urmarea efectelor războiului din Coif, pe care americanii l-au pierdut. Acum irakienii îi bat cu papucii (de plastic, americani) Americanii răspund curajos cu gloanțe din uraniu îmbunătățit. Exact uraniul ăsta le mai lipsea irakienilor ca să fabrice bombița în România nu se mai face nici o politică. Ce-a fost de împărțit s-a împărțit și dacă nu mai ai ce împărți , la ce dracu să mai faci politică"? Un coleg exclamă în redacție Domne, recunosc, sînt de-o ignoranță înspâimîntâtoare. Cine e Copos ăsta? De unde a apărut? Cum Dumnezeu a făcut atîția bani? în jur, ignoranța e unanimă. Nimeni nu știe. Dar Năstase?, îndrăznește unul mai tinerel. Băi, fraiere, îi spun bătrinicioșii. Rîsu plînsu Năstase și-a făcut averile pe bune, socru-su a fost ministru, tot i-a lăsat un cheag. Dar Iosif Armaș? Liniște grea, se auzeau creierele zbîrnîind și asudînd din greu, încercînd sa găsească un răspuns cinstit, degeaba, odată s-au gripat toate, s-a încercat reanimarea cu întrebări mai ușoare. A fost vizitat pămintul de extraterești? De ce au dispărut dinozaurii? Cum au fost construite piramidele? Cine a inventat mersul pe jos? Și odată s-au înviorat ziariștii, că ei sărbătoreau ziua de 1 Mai prin muncă, nu la iarbă verde cu mititei și mititele, de aceea, cu atît mai mult le era dragă munca în ziua liberă, cu cît nu le-a mai pus nimeni întrebări încuietoare, ci numai de-alea frumoase și ușoare. Mai puneți întrebări de-astea, strigau după fiecare răspuns corect întrebîndu-mă ce e cu meteoritul Tungusk, lasă-l pe Frunzaverde, că dau o rochie. Și a dat. Mircea CAVADIA mm 8)1 16 pagini 4000 lei ^Amuikstf Mr 97 (3768) „ Resta _ îflBÎ’Șf'* Vineri 2 mai 2003 Școli în pragul închiderii. Prof. Nicolae Grindeanu, inspector general al Inspectoratului Școlar Județean Caraș- Severin, a anunțat, într-o recentă conferință de presă, că în anul școlar 2003-2004 alte zece școli din mediul rural își vor închide porțile. Măsura se datorează reducerii, de la un an la altul, a populației școlare, fenomen care nu mai justifică menținerea pe posturi a cadrelor didactice din școlile respective, în anul școlar 2002-2003 au fost închise alte șapte școli din satele cărășene, elevii fiind transferați la unitățile de învățămît din cele mai apropiate localități. (i.c.) Alte mine vor fi închise . Circa 120 de mine și cariere nerentabile vor fi închise pînâ la sfîrșitul anului, autoritățile alocînd pentru această operațiune 550 miliarde de lei. Sumele prevăzute vor fi repartizate și pentru susținerea programelor de protecție socială a persoanelor disponibilizate. Pentru reducerea pierderilor din Cont muare in pagina a 8-a Profit de 75 de miliarde la CM Bocșa . Victor Tîrlea promite, pentru 2003, investiții de 400.000 de dolari CM Bocșa va încheia anul 2003 cu un profit estimat la 75 de miliarde lei. Declarația a fost făcută de acționarul majoritar al societății, Victor Tîrtea, marți, 29 aprilie, cu prilejul întrunirii Adunării Generale a Acționarilor de la CFB Tîrlea a promis că, pentru a reuși această performanță, uzina din Bocșa va beneficia de investiții în tehnologie ce se vor ridica la 400.000 de dolari. Dacă va fi sau nu așa vom vedea. Cert e că în aceeași zi au fost analizate rezultatele economico-financiare ale societății pe 2003, și s-a constatat că, după ani și ani de bilanțuri negative, CMB a reușit, sub conducerea directorului general Florentin Creangă, să obțină în premieră, din exploatare, un anume profit. Nu mult, e adevărat, doar 4 miliarde, dar, totuși, un profit. Din punct de vedere contabil însă, societatea este în continuare „pe minus", în 2002 înregistrînd pierderi de 23 miliarde de lei. „Situația se datorează managementului din perioada 1996-2000, a explicat Țîrlea. De atunci avem o mulțime de datorii, care atrag penalități împovărătoare . Tot în ședința programată în a treia zi de Paști, AGA a aprobat, la propunerea lui Victor Țîrlea, completarea Consiliului de administrație cu doi noi membri - Victor Țîrlea jr. și Ion Pricăjan, fost director al societății. ±_ 4 k. .• *1-- Eugen COTARCEA j