Timpul, decembrie 2003 (Anul 14, nr. 279-301)

2003-12-02 / nr. 279

Pe dealurile Lupacului, la ieșirea din Reșița, au înflorit merii în oraș, liliacul și magnoliile. 100 de milioane lei pentru viitorii olimpici Societatea Comercială Caraș S.A. Reșița are în vedere organizarea unei inedite festivități, însoțită de un spectacol folcloric extraordinar, cu prilejul premierii celor mai buni elevi reșițe din anul școlar 2002/2003, în perspectiva acestui eveniment deosebit, demn de a fi luat ca exemplu, ec. Jiva Cocor, directorul general al prestigioasei firme reșițene, a susținut o conferință de presă, explicînd atît politica S.C. Caras S.A. a cărei deviză este „de la cei mai buni pentru cei mai buni", cît și motivele pentru care întregul colectiv pe care îl coordonează încearcă să fie alături de elevii cu rezultate excepționale la învățătură. „S.C. Caras alocă pentru această acțiune, ajunsă la ediția a ll-a, a declarat Jiva Cocor, un buget de 100 de milioane de lei. Este vorba de circa 65 de elevi care învață în școlile din municipiu, selecționați de Inspectoratul Școlar Județean Caraș-Severin. Ei trebuie să fie cunoscuți de către opinia publică, trebuie respectați, trebuie încurajați. Și mai ales să simtă că sîntem alături de ei." Manifestarea va avea loc vineri, 19 decembrie a.c., cu începere de la ora 18, și va fi găzduită de Sala Lira a Liceului de Arta. Marius MORARU Vremea ... se va raci ușor. Cerul va fi noros. Vîntul va sufla de la slab la moderat. mm. 2 max. 1 1 13 Ziua Națională a României 1 Decembrie, Ziua Națională a României, a îmbrăcat ieri, în toată țara, precum și în județ forme festive, ceremonii adecvate unui asemenea moment cu încărcătură patriotică, în cel mai bun înțeles al cuvîntului. Chiar dacă românii dovedesc acum un entuziasm patriotic moderat, pe de-o parte datorat problemelor generate de această nesfîrșită tranziție și, pe de altă parte, celor 50 de ani de pervertire permanentă a noțiunii de patriotism, manifestările au avut decență și tensiune emoțională. (d.b.) , pag. 3 9 Anul XIV Nr. 279 (3950) Reșița Marți 2 decembrie 2003 12 pagini 4000 lei Alba Iulia - 85 de ani de la Marea Unire Ieri, în Piața Tricolorului din Alba lulia,s-a adunat o mare de oameni veniți din toate colțurile țării. Alături de ei au fost prezenți reprezentanții comunităților românești din Ucraina, Serbia, Republica Moldova și Ungaria. Președintele Ion Iliescu s-a adresat mulțimii prezente. Vedeta manifestării a fost armata României și în final... folclorul românesc. Ziua Națională a României s-a sărbătorit pînă noaptea tîrziu. Pentru tineret au fost prezentate două spectacole și jocuri de artificii. Din Caraș-Severin au fost prezenți la Alba lulia în jur de 300 de participanți. Toți cei care au sărbătorit 1 Decembrie în capitala Marii Uniri susțin că demult nu au mai văzut o manifestare atît de frumoasă. 7 Decembrie 2003 la Reșița Foto Ioan Emilian IȘTILATE Medicii din județ și-au ales Cei 332 de medici din Caraș-Severin și-au ales vineri și sîmbătă, 28-29 noiembrie a.c., reprezentanții lor în Consiliul Județean al Colegiului Medicilor Caraș-Severin, un organism cu valențe importante în această profesie, singurul, de fapt, intermediar între medici și finanțatorii serviciilor medicale. A fost un al doilea tur de scrutin, pentru că primul nu a întrunit cele două treimi necesare. Sîmbătă, în jurul orei 13, votaseră deja 300 de medici, după cum ne-a informat dr. Adrian Cîra, președintele Comisiei electorale și după cum am putut vedea la față locului. Părerile erau împărțite, lupta era mare iar politicul tensionînd spiritele. Pînă seara, la ora 20, cînd s-au închis urnele, votaseră 332 din cei circa 600 de medici din județ. Au fost aleși membri plini Octavian Apahideanu, Daniel Popovici, Felicia Quint, Maria Preda, Martin Milos, Cavril Soran, Iosif Secășan, Filip Strejariu, Dragoș Luca, Gheorghe Borceanu’, Delu Cheregi, Liviu Culda și Raluca Soran. Membrii supleanți sunt doctorii Radu Albotă, Cristian Matei, Vasile Muntean, Carmen Bratu, Diana Mușat și Marius Tătaru Acești membri ai consiliului staff-ul își vor alege în zilele următoare președintele, vicepreședinții și secretarul Colegiului Medicilor. Totodată, au fost stabiliți prin vot și reprezentanții în Consiliul Național al Colegiului Medicilor, în persoana doctorilor: Felicia Quint, Daniel Popovici, Gheorghe Borceanu, Dragoș Luca, Liviu Culda și Maria Preda. Daniel BOTCROS » Rîsu-plînsub campanie sănătoasă A trecut Ziua Națională a României, dedesubturile se vom afla în perioada următoare Ca în fiecare an, ni se va spune cine a furat această sărbătoare, unde a ascuns-o și ce are de gînd cu ea în continuare. Să rămînem, pînă atunci, la alte dedesubturi. PSD-ul din Caraș-Severin are o problemă. Alegerea candidatului la funcția de primar al municipiului Reșița. Pînă acum, PSD-ul s-a dovedit total neinspirat, ca și celelalte partide, lăsîndu-l, astfel, pe Mircea Popa să moară de bătrînețe în scaun și odată cu el și orașul. Nici acum lucrurile nu stau altfel, în sondaje, tot.. Mircea Popa! PD-ul, slabe speranțe cu Ion Vela, pe care eu îl văd, în continuare, rectorul Universității Eftimie Murgu, în ținută academică și nn cîrpind asfaltul din Reșița, iar PNL-ul prin Liviu Spătaru, tot un universitar, care și-a găsit această vocație și nicidecum pe cea de primar, se află în aceeași situație. Ne așteptam însă ca PSD-ul să se deștepte oarecum și să învețe din greșeli. Aiurea! E de înțeles că Organizația Municipală l-a ales pe Simion Purec (viceprimar foarte „iubit" de populație), că doar e șeful organizației. Dacă Organizația județeană înghite gogorița asta, îi va rămîne în gît, pentru alți patru ani. Am înțeles că i s-a făcut o propunere în acest sens actualului prefect, Enache Barbu, neagreeată însă de acesta; în cazul lui, dacă Bucureștiul îi va impune, nu va avea încotro, dar tot fără multe șanse. PSD-ul a mai încercat o negociere cu Mircea Popa, cu condiția ca acesta să treacă la PSD. Dar lupul bătrîn nu-și mai schimbă năravul și se crede stăpîn pe situație. Personal, nu pricep de ce un personaj foarte credibil, cum e dl Pavel Fiștea este doar vag tatonat de PSD. Domnilor Mustăcilă și Barbu, arătați-i odată pe Fiștea cu degetul și construiți-i o campanie sănătoasă. Mircea CAVADIA