Timpul, august 2004 (Anul 15, nr. 179-204)

2004-08-02 / nr. 179

I Actualitate Tâmplărie de jumătate de secol /p. 5 Astăzi: Panoramic Pagina 2 JURNAL Actualitate Amenzi pentru minciună /p. 6 Diversiune împotriva «Vatrei» /p. 7 /p. 12 FONDAT 1990 APARE LA REȘIȚA 90255/212.739 Anul 15, nr. 179 (4150) 12 pagini 4000 lei Luni 2 august 2004 Vremea va fi frumoasă cu cer variabil, dimineața la prânz seara ... E llie Vintilă, viceprimarul municipiului Caransebeș, ne-a informat că pe anumite porțiuni de drum din localitate s-a stabilit restricție de viteză la doar 40 km/h. Este vorba de DN 6, între SC Concordia - SC Bavaria Oii, și str. Ardealului, între SC Caromet și Liceul Pedagogic. (D.I.) Dezbaterea «Respectarea drepturilor și trebuințelor naturale de dezvoltare biopsiho-socială a copiilor infestați cu HIVSida» începe astăzi, de la ora 10, în sala de ședințe de la parterul clădirii Prefecturii județului Caraș-Severin. (D.E.B.) Drumurile cu... datorii bănești Mai sunt de încasat pentru 2008, 5,8 miliarde de lei Diana Simion Reșița - Banii ar fi trebuit alocați din Fondul special pentru drumuri al Guvernului. în acest moment, SC Drumuri și Poduri SA Caraș-Severin este angrenat în trei lucrări majore. Toate trei derulate și finanțate prin Programul SAPARD. Este vorba despre pietruire Drum comunal 89 Soceni - Târnova, unde societatea este antreprenor principal, apoi reabilitare Drum Clocotici - Carașova, și, în calitate de subantreprenor, reabilitare Drum Vicinal Zorlențu Mare. «Din cauza blocării fondurilor pentru lucrările efectuate de noi în anul 2003, nu am putut demara nici una din lucrările programate pentru a fi realizate în 2004, ne-a informat Teodor Muntean, directorul SC Drumuri și Poduri SA Caraș-Severin. Și nu este vorba despre o sumă oarecare, ci de 5,8 miliarde de lei». Singurele operațiuni care s-au făcut totuși pe parcursul acestui an sau care vor fi efectuate sunt plombări sau lucrări de întreținere. Și asta în condițiile în care toată rețeaua de drumuri din Caraș-Severin necesită reabilitări serioase. Pentru ieșirea din acest impact, Horia Irimia, vicepreședintele Consiliului Județean Caraș-Severin s-a aflat, la finele săptămânii trecute la București. In cadrul întâlnirii conducerilor consiliilor județene din țară cu premierul Adrian Năstase a participat și Miron Mitrea, ministrul transporturilor. «Cu această ocazie, am luat cuvântul în plen și l-am interpelat pe dl Mitrea în legătură cu restanța din fondul special de drumuri, ne-a declarat dl Irimia. Domnia sa mi-a promis că va verifica această situație și, în scurt timp, vom ști ce este de făcut». Până la achitarea celor 5,8 miliarde de lei, societatea de drumuri intenționează să pună în practică o mai veche inițiativă a ei: lucrări de înlocuire rețea pe DJ Reșița - Grădinari. «Dacă reușim să primim bani, dorim să efectuăm tratamente bituminoase pe cel puțin 5 km de drum», a mai adăugat Teodor Muntean. Mănăstirile leagăn al istoriei și al credinței românilor. Alături de vetre de cultură și locuri de origine ale unor mari scriitori români, ele sunt o permanentă atracție pentru turiștii români, dar și străini. (D.E.B.) /p3 Gigacaloria - 896.000 de lei Reșița (D.S.I.) - începând de ieri, 1 august 2004, a intrat în vigoare decizia Autorității Naționale de Reglementare în domeniul Energiei Termice (ANRET) privind majorarea tarifului la energie termică cu 12 la sută. Astfel, dacă până ieri, prețul unei gigacalorii era de 800.000 de lei, preț neschimbat din cursul anului 2002, de azi vom plăti 896.000 de lei. De asemenea, consiliile locale au dreptul de a stabilit tarife mai mari, însă în acest caz diferența până la valoarea stabilită de ANRET va fi suportată din bugetul de stat. Angajările, un succes Reșița (A.M.) Pentru anul 2004, Agenția Județeană pentru Ocuparea Forței de Muncă are planificată încadrarea în muncă a cel puțin 168 șomeri care fac parte din categoria persoanelor cu vârsta de peste 45 de ani, cel puțin 150 întreținători unici de familie și 68 care mai au trei ani până la pensie. Deși aceste categorii sunt considerate ca fiind cu dificultăți de integrare pe piața muncii, în primele șase luni ale anului au fost deja încadrați peste 842 șomeri peste 45 de ani, 337 unici întreținători de familie și 19 persoane din rândul celor care mai au trei ani de zile până la pensionare. Anglia sprijină financiar mediul Reșița (D.E.B.) - Recent a fost finalizat proiectul «Plan de management pentru Parcul Natural Cheile Nerei - Beușnița», început din august 2003. Finanțarea a venit din partea Ambasadei Angliei la București, prin Programul DEFRA. «Interesul lor este acela de a ajuta organizațiile nonguvernamentale din țară pentru a se dezvolta în cazul nostru să ajute mediul», ne-a declarat Bogdan Bădescu, președintele Asociației Speologice «Exploratorii» Reșița, cea care a coordonat proiectul (în colaborare cu administrația parcului, Direcția Silvică și Agenția de Mediu din Caraș-Severin). Planul întocmit stabilește traseele turistice care să nu afecteze mediul, locurile de campare, zonele unde se pot face explorări, dar și reglementează activitatea din zonă (pășunatul și agricultura). Totodată, el prezintă și «componenta» parcului natural: 160 de habitate protejate de lege, 15 situri paleontologice, 25 de situri arheologice (din care 20 de așezări umane în peșteri), 500 de peșteri (cea mai mare fiind Peștera cu zgârieturi de trei km), peste 2000 de specii de floră și faună, din care 50 protejate. Turiști la Ochiul Bei.  RECLAMĂ Echipa de fotbal Universitatea Reșița se află, în această perioadă, intrun stagiu de pregătire pe Muntele Semenic, fiind cazată la Cabana «Căprioru». (M.M.) /p7 V \