Timpul, octombrie 2004 (Anul 15, nr. 231-256)

2004-10-01 / nr. 231

Panoramic Iliescu, în audiență privată la Papă /p. 2 Tiraj difuzat 9.200 exemplare Astăzi, programul TV color, 32 de pagini, cu 24 de programe, supliment gratuit al darului Timpul. . Șoferii care merg astăzi la stațiile de benzină din județ vor cumpăra carburanți la prețuri mai mari. Din surse neoficiale am aflat că prețul combustibililor va crește cu aproximativ 200 de lei/litru. (D.S.I.) Diplome de «Cetățean de onoare», împreună cu premii în bani, vor fi acordate gimnaștilor Daniel Popescu și Răzvan Șelariu, în cadrul unei ceremonii organizate de Primăria municipiului Reșița. (D.S.I.) .Anul universitar 2004 - 2005 începe astăzi, pentru cei peste 3000 de studenți de la ora 10, în amfiteatrul Universității Eftimie Murgu din Reșița, unde vor participa oficialitățile locale și o delegație din Austria. (O.T.) Steaua, în grupele UEFA Reșița (M.M.) - Aseară s-au disputat meciurile din cadrul manșei a doua a turului trei preliminar al Cupei UEFA la fotbal, competiție in care au fost angrenate și echipele românești Steaua și Dinamo. Militarii au evoluat în deplasare, la Ț.S.K.A. Sofia, având de apărat fragilul 2-1 din «Ghencea», iar dinamoviștii trebuiau să recupereze înfrângerea cu 1-3 din Belgrad, din fața echipei Partizan. Iată rezultatele: Ț.S.K.A. Sofia - Steaua 2-2 (1-2) și Dinamo - Partizan Belgrad 0-0. în urma acestora, Steaua s-a calificat în faza grupelor Cupei UEFA, o performanță notabilă pentru fotbalul românesc, în timp ce Dinamo a ratat această șansă. Actualitate Amenințați de apropierea gerului y • /p. 6 Luptă pentru sărace țările /p. 12 FONDAT 1990 APARE LA REȘIȚA 30255/212.739 Anul 15, nr. 231 (4202) 12 pagini 4000 lei Vineri 1 octombrie 2004 Actualitate Soluții pentru problemele asociațiilor /p. 3 încă un an de poluare cu CSR Conform contractului de privatizare semnat, Sinara TMK își respectă promisiunile făcute Cristina Baboniu Diana Simon Reșița Lucrările de construcție a hotei industriale au început și urmează a fi terminate în primăvara anului 2005. Subiectul poluării pe care Combinatul Siderurgic Reșița o face asupra orașului a fost dezbătut, în cadrul unei conferințe de presă, împreună cu directorul CSR, Constantin Radu. «Oamenii trebuie să știe că facem toate eforturile pentru a ne încadra în termenele stabilite prin contractul de privatizare. Vreau să infirm, totodată, zvonurile potrivit cărora investitorii de la combinat vor comercializa fierul vechi și vor pleca. Pot să vă arăt că eu, Constantin Radu, mi-am făcut buletin de Reșița, așa că nu am de gând să plec niciunde». Până în momentul de față, au fost trimise oferte către zece societăți comerciale în vederea achiziționării unor utilaje performante pentru ca noțiunea de poluare să fie «desființată». Măsură atât de dorită de locuitorii din cartierele apropiate uzinei. Și care își exprimă nemulțumirile legate de fumul, zgomotul și mizeria ce plutesc în aer. Iar autoritățile cu abilități de control, ca autoritățile. Garda de mediu amendează persoanele care parchează mașinile în apropierea lacului Secu, dar ceea ce se întâmplă la CSR trece cu vederea. Cu excepția sporadicelor amenzi de 40, 50 milioane de lei. «Cu toate acestea, spunea domnul Radu, locuitorii reșițeni vor mai vedea norii de fum cel puțin până la sfârșitul anului viitor. Este nevoie de timp pentru realizarea proiectelor, alegerea ofertelor și uzinarea utilajelor. Dacă nu facem o instalație performantă, riscăm să pierdem toată investiția». Suma necesară acestor lucrări, spun specialiștii Grupului de Firme Sinara TMK, se ridică la aproximativ 4,6 mililoane de dolari, și ar fi păcat să se piardă. «aaplamana ausinei la Oravița» se încheie astăzi. Pe toată perioada manifestării, orașul a fost vizitat de numeroși oameni de cultură, dar și de descendenții vechilor familii austriece de pe aceste meleaguri. (D.E.B.) /p9 Tribunal baricadat Reșița (A.M.) Faptul că imobilul în care se află sediul Tribunalului Caraș-Severin arată ca un penitenciar nu mai poate fi contestat, însă nici interiorul nu este altfel. Dacă ați avut ocazia să urcați până la etajul al doilea al instituției ați avut surpriza să constatați faptul că ușa este încuiată. Pe ea tronează, cu litere de-o șchioapă, anunțul «Ușă încuiată. Accesul interzis», probabil în locul celui cu programul de audiențe. Factorul de decizie a uitat că la același etaj se află și biroul de relații cu publicul. Să fi fost oareluată o asemenea decizie de teama teroriștilor? Sau nu oricine ajunge acolo? Așadar pentru orice informație nu ne rămâne decât să strigăm la poarta cu grilaje a tribunalului ca la ușa cortului. RECLAMA Q Cp-A&C. Cât primesc Reșița (O.T.) Timp de trei zile, echipe mixte formate din inspectori zonali și contabili s-au deplasat în cele nouă zone ale județului. Prin discuțiile avute, s-a încearcat o mai bună informare a profesorilor despre noua grilă de salarizare. Au fost elaborate deciziile de mărire a salariilor, ce variază de la suma de 1.000.000 la 3.000.000 lei; începând de astăzi, veniturile cadrelor didactice se vor majora cu 28 la sută.Este o mărire substanțială pentru un debutant, mai ales dacă are studii superioare. Diferența la salariu între cadrele didactice va apărea în funcție de studiile fiecăruia, sporul de vechime și gradul obținut», ne-a declarat Nicolae Grindeanu, inspector general în cadrul Inspectoratului Școlar Județean Caraș-Severin, în plus dascălii că w Greva funcționarilor așteaptă un răspuns Reșița (M.R.M) Astăzi, la sediul Guvernului României va avea loc o întâlnire la nivel național cu Bogdan Niculescu Duvăz, ministrul delegat pentru relațiile cu partenerii sociali și liderii funcționarilor publici. «Deocamdată, greva generală a funcționarilor publici a fost amânată. Așteptăm să vedem cum vor decurge negocierile cu cei de la București și apoi vom hotărî dacă intrăm sau nu în grevă generală», a declarat Flori Tout, vicepreședintele Sindicatului CONSMD din Reșița al funcționarilor publici. Serviciul Poliției Rutiere Caraș-Severin, în colaborare cu instructorii auto și Serviciul de ambulanță Reșița a efectuat ieri o simulare de însoțire a unei coloane oficiale. Au fost acordate 21 de sancțiuni contravenționale. (C.I.) Formatorii societății.