Timpul, noiembrie 2004 (Anul 15, nr. 257-282)

2004-11-01 / nr. 257

dimineața la prânz seara Vreme deosebit de caldă pentru această perioadă. Vânt moderat. Festivalul Național al Fanfarelor Țărănești, ediția a II-a, s-a desfășurat, timp de două zile, la Caransebeș, reunind formații județene și din țară.p9 (Foto: Nina Curița) 21 Dr. Romeo Dumitrescu participă astăzi la un congres de chirurgie, la Centrul Medical Internațional din Leewarden, Olanda, alături de alți medici din SUA, Anglia, Belgia, Japonia și mai multe țări europene. Va participa și la un schimb de experiență în domeniul chirurgiei laparoscopice. (D.E.R.) Direcția Silvică Reșița va trimite 1000 de puieți de mesteacăn pentru amenajarea unui parc din Iordania. Programul a fost inițiat de Regia Națională a Pădurilor Romsilva, în acest moment se lucreză la scoaterea puieților de mesteacăn, pentru ca apoi să fie trimiși la destinație. (R.C.)’ Sprijin, din patru în patru ani Ministrul Ioan Talpeș și-a adus aminte că este caraș-severinean abia în luna iunie 2004 Diana Simion_________________________ Reșița în cadrul conferinței de presă susținută vineri, la sediul Prefecturii Caraș-Severin, Ioan Talpeș a prezentat bilanțul guvernării PSD. Au fost amintite ridicarea vizelor în spațiul Schengen, aderarea la NATO, creșterea economică, procentul mic al inflației, stadiul integrării în UE etc. Elanul domniei sale a fost tăiat însă de întrebările legate de realitatea județului. Realitatea din spitale, în care bolnavul își cumpără tot tratamentul și nu numai. Chiar și pansamentul, seringa. La aceste întrebări, domnul Ioan Talpeș a replicat: «Sănătatea e punctul cel mai sensibil al României. Nu văd ca această problemă să fie rezolvată foarte rapid, în următorii doi, trei ani. Indiferent cine va fi la guvernare». Cel mai puternic tir a vizat fondurile pe criterii politice. Dl ministru a fost bombardat cu o serie de întrebări care vizează discrepanțele cu iz electoral. Alegem dintre toate acestea două exemple: Toplețul și Marga. Am aflat de la dl ministru că Toplețul a primit peste 2 miliarde lei pentru că... «nu se poate intra iarna în sat». I-am explicat acestuia că există și alte comune în situația aceasta și s-au promis alți bani, dar în... 2005. Când a venit vorba despre Marga, nu a găsit explicații pentru alocarea unei sume egale cu cea alocată municipiului Reșița, în conferința de presă s-au mai abordat și alte subiecte. în opinia dlui Talpeș, în viitorii ani, județul va primi foarte mult sprijin. Aceasta este decizia sa. De altfel, a recunoscut că din iunie încoace, nu și până atunci, a ajutat județul. Dl Talpeș n-a mai vorbit vineri despre construirea unui parc industrial pe care, fie vorba intre noi, ne chinuim de ani de zile să-l facem la Reșița și nu reușim, ci de mai multe. Investitorii ne vor invada și vor fi locuri de muncă. Trei gimnaști, 11 medalii Clubul Sportiv Școlar a fost la înălțime Reșița (C.S.) în cadrul Campionatului Național de gimnastică masculină pentru juniori categoriile I, II, III și maeștri, care s-a desfășurat în perioada 29-31 octombrie, la Sfântu Gheorghe, gimnaștii de la Clubul Sportiv Școlar Reșița au obținut rezultate foarte bune, cucerind 11 medalii, în probele de individual compus și finalele pe aparate. Astfel că, la categoria I, gimnastul Cosmin Malița a cucerit medalia de aur la individual compus, iar în finalele pe aparate a ocupat locul întâi la bară fixă și un loc trei la inele. La categoria maeștri, gimnastul Ovidiu Burdoșa și-a adjudecat «bronzul» la individual compus, iar în finalele pe aparate s-a clasat pe locul I la sărituri și locul II la cal cu mânere. Tot la categoria maeștri, dar în finalele pe aparate, reșițeanul Flavius Koczi a cucerit «aurul» la bară și la sol, medalia de argint la inele și la paralele și medalia de bronz la cal cu mânere. De apreciat că și gimnastul Lavinel Ciora a fost la un*pas de podium la finalele pe r aparate, clasându-se pe locurile IV la cal cu mânere și sărituri. Doctoranzi la UEM Reșița Reșița (D.E.R.) Sâmbătă dimineață, la Universitatea «Eftimie Murgu» a avut loc prima întâlnire dintre aspiranții la acest titlu, cu profesorii coordonatori. «Este cel mai important moment din viața universității din ultimii 12 ani. Bătălia a început cu trei ani în urmă, dar în București s-a înțeles greu că și instituțiile cu un număr mai mic de studenți pot organiza, conform legii, admitere la doctorat, a declarat prof. dr. ing. Tiberiu Mănescu, unul dintre cei trei profesori la care se vor susține doctoratele. Sunt înscriși opt candidați pe șase locuri, la disciplina fundamentală științe tehnice, specializarea inginerie mecanică, din municipiul Reșița, Bocșa și Arad. Admiterea se face numai pe bază de interviu.