Timpul, decembrie 2004 (Anul 15, nr. 283-307)

2004-12-02 / nr. 283

Astăzi: Magazin pagina 12 Panoramic Tom Ridge și-a dat demisia /p. 2 Sărbătoare pentru Reșița /p. 3 Actualitate Din nou cu lupa pe deșeuri /p. 4 Gratie sportivă /p.6 FONDAT 1990 APARE LA REȘIȚA 90255/212.739 Anul 15, nr. 283 (4254) 12 pagini 4000 lei Joi 2 decembrie 2004 0 Ultima ședință a Consiliului Local Reșița, care a avut loc marți, 30 noiembrie, a adus o rectificare de buget cu suma de 800 milioane de lei. Banii sunt destinați achitării sumelor acordate, cu titlu de ajutor social, în baza Legii nr. 416, persoanelor cu venituri mici. (D.S.I.) Jennifer Lopez mărturisește că-și dorește un copil, adăugând că familia este foarte importantă pentru ea. Mai multe informații despre soția lui Marc Anthony aflați mâine, din suplimentul gratuit al ziarului . _ Q Jurnal TV. ►***/**' r- —. Ä. Vremea va fi caldă, iar cerul temporar noros, dimineața la prânz seara •••••••••••••••••••••••••••••••••. Au participat primarul și viceprimarul din Pancevo, Srdan Milovic și Milutin Tomovic. S-au depus coroane de flori în memoria eroilor neamului românesc Nina Curița Reșița - Ieri, 1 decembrie 2004, s-au împlinit 86 de ani de la unirea «Transilvaniei, Banatului, Crișanei, Sătmarului și Maramureșului cu vechiul regat al României». Ziua Națională a României, 1 Decembrie, reprezintă cel mai important și sfânt simbol al neamului românesc, ziua înfăptuirii celui mai înalt și comun țel al românilor. Este momentul despre care regele Ferdinand I decreta: «Ținuturile cuprinse în hotărârea Adunarei Naționale din Alba Iulia de la 1 Decembrie 1918, sunt și rămân de-a pururea unite cu Regatul României» (art. 1 din Decretul-Lege No. 3631). Marea Unire și formarea statului România Mare, consfințite prin Tratatul de la Trianon, au avut drept rezultat crearea unui stat democratic și european, care a cunoscut ascensiuni și decăderi în dezvoltarea sa, în cinstea Marii Uniri de la 1918 și a celor care au făcut posibilă realizarea ei, în fiecare an, la Alba Iulia, acolo unde a fost consfințit memorabilul eveniment, și în toată țara, sunt organizate o serie de manifestări. Ziua Națională a României a fost sărbătorită cu fast și în centrul civic al municipiului Reșița. Evenimentul a debutat de la ora 12 cu trecerea în revistă a drapelelor de luptă și a gărzii de onoare, urmate de salutul prefectului adresat gărzii de onoare. Imnul de Stat a fost intonat de fanfara militară din Caransebeș. Despre semnificațiile istorice ale Zilei de 1 Decembrie au vorbit primarul municipiului Reșița, Liviu Spătaru, președintele Consiliului Județean, Sorin Frunzăverde și prefectul județului, Gheorghe Cahniță. După depunerea coroanelor la Troița din Piața 1 Decembrie 1918, manifestarea s-a încheiat cu o paradă militară. Reșițenii prezenți la această primă parte a activităților consacrate Zilei Naționale a Românilor au apreciat fair-play-ul oamenilor politici și faptul că nu au umbrit sărbătoarea națională cu disputele politice. Handbal în Sala Polivalentă Reșița (C.S.) Astăzi, de la ora 14, va debuta primul turneu de handbal pentru juniori I, seria D, care se va desfășura în Sala Polivalentă din municipiu. La startul competiției se vor prezenta echipele Romvag Caracal, CSS «U» Craiova, LPS Tg. Jiu, LPS Banatul Timișoara, CSS Drobeta Turnu Severin, «Poli» Izometal Timișoara și, nu în ultimul rând, Liceul «Traian Vuia» Reșița; în cadrul primei etape, formația reșițeană, pregătită de antrenoarea Lucia Moruz, va întâlni de la la 17.30 echipa «U» Craiova. Vinovatul este BEJ? întârzierea tipăririi buletinelor, elucidată Mianda Mladin Reșița - Probabil din dorința de a justifica deficiențele de organizare a alegerilor generale, Gheorghe Cahniță, prefectul județului a susținut marți o conferință de presă. «Faptul că BEJ s-a constituit cu două zile întârziere a produs câteva probleme, a declarat dl prefect: A trebuit să anulăm 140.000 de buletine de vot și să reluăm procesul de tipărire. Problema a apărut deoarece, în primă fază, distanța dintre patrulaterelor partidelor politice nu a fost idea corespunzătoare. La înigeput s-a spus că distanța este de 1,5 cm, iar apoi s-a ajuns la concluzia că trebuia să fie 2,5 cm. Pentru a se evita asemenea situații, trebuia ca un om de la Biroul Electoral Județean să fie prezent la tipografie. Noi am reușit, prin licitație corectă, să obținem cel mai mic preț pentru tipărirea buletinelor de vot. S-au cheltuit foarte puțini bani, pentru că prețul a fost de 35 de lei pe pagină». Despre cele spuse de către prefect la conferința de presă, Robert Bârsescu, vicepreședinte al BEJ, a făcut următoarea precizare: «Forma buletinului de vot pentru președinte a fost stabilită de Biroul Electoral Central. Noi nu am făcut decât să trimitem acel formular la tipografie. Problema celor de acolo este că nu ne-au consultat înainte de tipărirea unui tiraj mare de buletine de vot». Gheorghe Caliniță Sport Băsescu a cerut anularea alegerilor Uniunea Națională PSD+PUR a câștigat Corina Sgaverdia Reșița Și în județ. Adrian Năstase și candidații Uniunii Nationale PSD+PUR sunt plasați pe primul loc in alegerile din 28 noiembrie 2004. Alianța D.A. PNL-PD a depus, marți 30 noiembrie a.c., la Biroul Electoral Central o cerere de anulare a alegerilor. Motivul? Falsificarea alegerilor prin anularea a 392.447 voturi nule la Președinție și peste 990.000 de voturi la Parlamentul României, prin folosirea ilegală a listelor suplimentare și practicarea turismului electoral. BEC a analizat cererea Alianței și a ajuns la concluzia că în cazul alegerilor prezidențiale numai Curtea Constituțională este îndreptățită să se pronunțe. Iar cu privire la voturile nule, care au scăzut în loc să crească, Biroul Electoral Central consideră că nu a fost vorba de o ilegalitate, ci doar de o greșeală în completarea proceselor-verbale. După rezultatele oficiale prezentate ieri, Uniunea Națională PSD+PUR a câștigat alegerile parlamentare, atât la nivel național, cât și la nivelul județului nostru. E prima dată, după mulți ani, când, prin acest vot, Caraș- Severinul se aliniază la rezultatul general și face parte discordantă cu Banatul, cu partea de vest a țării, în județul nostru, Adrian Năstase pornește în turul doi al «prezidențialelor» cu un avans de 7.542 de voturi, față de Traian Băsescu. Amănunte în ediția de astăzi.p2-3