Timpul, ianuarie 2005 (Anul 16, nr. 1-25)

2005-01-03 / nr. 1

F CARAS'StVEhIN stăzi anoramic agina 2 TTiTTTim Cerul va fi parțial noros. La munte vor predomina ninsorile. S*** ár**" ár***dimineața la prânz seara 4 ® Inaugurare După mai multe amânări, datorită temperaturilor exterioare ridicate, astăzi, la ora 12, se va deschide oficial patinoarul artificial din cartierul Lunca Bârzavei. (Foto: Cristian Iftime) ul Automobil Clubul Român a cerut executivului amânarea introducerii rovinietei pentru autoturisme, cu cel puțin șase luni. Motivul? Cetățenii au fost anunțați despre itroducerea noii taxe de drum cu numai două săptămâni înainte de aplicare. (A.M.) .Donatorii de sânge și plasmă benefiiază, la cerere, de o reducere de 50% a costului abonamentului pentru transportul comun. Reducerea se acordă începând această lună, pe o perioadă de două ani, pentru fiecare donație efectivă. (A.M.) K .ai» 1o K «<: 1 la «OS.«» Milz ^ .Var« neturnatului »Vintila RECLAMĂ Magazin ,, Burlaci și la sfârșitul lui 2005 /p. 12 FONDAT 1990 APARE LA REȘIȚA S 0255/212.739 Anul 16, nr. 001 (4279) 12 pagini 4000 lei Luni 3 ianuarie 2005 Bugetul, căzut sub sancțiune Banii județului Caraș-Severin pentru 2005, drămuiți, trebuie redistribuiți încă de pe acum Antoniu Mocanu Reșița . La câteva ore de la aprobare, o hotărâre a consiliului județean a fost lovită de o ordonanță de urgență. Ultima ședință a Consiliului Județean Caraș-Severin, una extraordinară, a scos la rampă dezbaterile asupra banilor județului, încă de la început, bugetul s-a dovedit a fi o problemă spinoasă. Pentru județul nostru fondurile bugetare au fost ești Marius Moraru Reșița - Dacă nu prea ne bucurăm de un fotbal masculin performant, iată că, din vara acestui an, vom avea în Divizia A, o echipă de fotbal feminin. Este vorba de Phoenix Star Negrea Reșița, formație constituită recent, care are deja, în componență, 20 de fete. La jumătatea lunii decembrie 2004, a primit și confirmarea federației de specilitate, de participare în Cupa României (luna martie 2005) mare la 530,47 miliarde de lei. O sumă impresionantă, s-ar putea zice însă niciodată suficientă. Și, pe deasupra, a mai ridicat și o serie de controverse. Astfel, multe instituții cu activitate finanțată din bani publici au fost reorganizate, iar altele au fost înființate. iar fondurile necesare funcționării lor sunt de natură pur estimativă. Abia după o lună-două se poate afla cât ne costă activitatea lor. Faptul implică o rectificare a bugetului în prima parte a anului 2005, și în Campionatul Diviziei A de fotbal feminin, ediția 2005/2006, competiție care va începe în luna august a acestui an. «Avem în lot 20 de jucătoare, ne-a declarat Alin Negrea, președintele Clubului Sportiv Phoenix Star Negrea Reșița. Majoritatea sunt eleve, de la liceele din municipiu, în luna februarie a.c., vom organiza un campionat județean de fotbal feminin, care va reprezenta criteriu de selecție pentru completarea lotului. De altfel vom avea două echipe. Una de junioare până la 16 ani, în plus, o serie de instituții, precum Spitalul Județean, care au fost trecute recent în subordinea Consiliului Județean au nevoie de mai multe fonduri. Dar mai mulți bani pentru unii ar însemna mai putini pentru alții. Ședința Consiliului a adus în discuție, predictibil parcă, efectele pe care le-ar avea introducerea cotei unice de impozitare. Ideea introducerii unei astfel de reglementări, care ar fi răsturnat balanța, a fost însă abandonată. S-a considerat necare va evolua în Campionatul Juniori C, și una de senioare». în ceea ce privește startul în pregătiri, acesta se va da marți, 11 ianuarie a.c., antrenamentele urmând să se desfășoare pe terenul de sport al Școlii cu clasele I-VIII Nr. 11 din municipiul Reșița. Iar meciurile oficiale se speră să se dispute pe stadionul «Mircea Chivu». Dar, în cazul în care membrii Consiliului Local nu vor aproba cererea clubului, există și varianta Metalul Bocșa, am mai reținut din discuția cu Alin Negrea. «Noi vrem să facem chiar ca județul nostru să intre în noul an cu bugetul pe 2005 adoptat. La numai câteva ore de la aprobare, bugetul a căzut sub semnul îndoielii, ca urmare a adoptării unei ordonanțe de urgență care introduce, începând cu ianuarie 2005, cota unică de impozitare de 16%, atât pentru salariile angajaților, cât și pentru profitul societăților comerciale. Cât de devastatoare vor fi efectele cotei unice de impozitare asupra bugetului nu ne rămâne decât să simțim pe propria piele, ceva pentru sportul reșițean, care se chinuie să supraviețuiască», a conchis Alin Negrea. Fotbal feminin în Valea Domanului Phoenix Star Negrea Reșița, o premieră pentru sportul rege local Alin Negrea Revelion la spital Reșița (R.M.) în 31 decembrie 2004, în jurul orei 19, un taximetru a lovit un pieton care traversa strada pe o trecere marcată și semnalizată corespunzător de pe Bd. Republicii din municipiu. Daniel Alin Voiculescu, de 27 de ani, taximetrist la SC City Taxy Plus SRL Reșița, deplasându-se cu o Dacia 1310 din direcția Bocșa-centrul civic, l-a accidentat grav pe Mihai Șovan, de 49 de ani, din Botoșani. Pietonul, aflat în stare avansată de ebrietate, fiind rănit a fost internat la Spitalul Județean. Sf. Vasile cel Mare, episcopul Cezareii, unul dintre cei mai importanți părinți ai Bisericii Ortodoxe, a chemat în 1 ianuarie 2005 mulți creștin la Catedrala Reșița, din cartierul Muncitoresc. (Foto: Antoniu Mocanu)'