Timpul, februarie 2005 (Anul 16, nr. 26-49)

2005-02-01 / nr. 26

Panoramic Băsescu, 30 de minute cu Blair /P-2 [Județul nostru, pe [lângă podium /p. 3 ] -Sport Reșița, pe harta lumii sportive /p. 7 Astăzi Piața Auto pagina 5 im DE CARAȘ-SEVERIN 4t Vremea se va menține rece și va ninge în continuare. dimineața prânz seara vCIIICd de mărire a salariilor magistraților din sistemul juridic românesc a fost respinsă; în prezent, salariile magistraților sunt cuprinse între 15 și 30 milioane de lei. (Foto: Timpul) Personalul Casei de Cultură «George Suru» din Caransebeș se va mări cu un referent, trei instrumentiști pentru orchestra «Doina Banatului» și opt instrumentiști, angajați doar cu jumătate de normă, pentru Fanfara Casei de Cultură. (D.S.I.) Cupa României, la handbal Reșița (M.M.) - Sala Sporturilor din Brașov a găzduit aseară partida dintre Dinamo din municipiul de sub Tâmpa și U.C.M.R. Universitatea Reșița, meci contând din cadrul Cupei României la handbal masculin. întâlnirea s-a încheiat cu scorul de 22-19 (9-9), în favoarea reșițenilor, care s-au calificat astfel în faza superioară a competiției. Antrenorii Petru Avramescu și Grigore Czari au avut la dispoziție următorul lot de jucători: Ionescu, Gurbină, Grozăvescu, Cuciula, Tănase, Rohozneanu, Oltean, Adomnicăi, Cocean, Morariu, Mihai Mircea, Roșoga, Kovaci, Ciubotariu, Hârșoveanu. I Actual State I Kllc.kp Sport «Am încredere în mine» /p. 8 FONDAT 1990 APARE LA REȘIȚA 90255/212.739 Anul 16, nr. 0026 (4304) 12 pagini 4000 lei Marți 1 februarie 2005 Sănătatea cere miliarde ia nevoilor și intereselor unor asigurați CAS Caraș-Severin . Nina Curița Reșița - Casa de Asigurări de Sănătate a județului Caraș-Severin și a prezentat, în cadrul ședinței Comisiei consultative județene, activitatea desfășurată în anul precedent. Directorul economic al CAS, Maria Caliga, a prezentat succint veniturile și planurile de cheltuieli realizate în 2004. Astfel, am aflat că, din totalul de 332.688 de locuitori ai județului, realizat totul, cu excep sunt înscriși la medicii de familie 283.755 de asigurați, adică 85,3 la sută din populația județului nostru. «Din structura contului de execuție, menționez că planul de cheltuieli pentru servicii medicale și farmaceutice a fost realizat în proporție de peste 99%», a declarat directorul economic Maria Caliga. La finalul prezentării raportului a urmat o avalanșă de întrebări, al căror destinatar era d-na Caliga. Primele întrebări au venit din partea prefectului județului Caraș-Severin, dr. Gavril Soran, prezent la ședință: «Ce s-a întâmplat cu contractul de furnizare de servicii pentru 30.000 de asigurați din Caransebeș, deoarece oamenii aceștia, un an de zile, nu au beneficiat de analize în ambulatoriu? De ce la Spitalul Județean nu s-au putut face radiografii de ambulatoriu?» Pentru prima întrebare nu s-a dat un răspuns concret, iar pentru a doua, răspunsul suna cam așa: «Spitalul Județean nu a încheiat cu noi un contract în acest sens», a adăugat Maria Caliga. Așa o fi. Nu oricine poate înțelege întortocheatele căi medicale. Președintele Consiliului Județean, dr.ing. Sorin Frunzăverde, a pus o întrebare conclusivă: «Pentru îmbunătățirea stării de sănătate a județului, cât ar trebui să fie bugetul CAS?» Răspunsul dat de directorul economic a încrețit frunțile tuturor: «Cam 900 de miliarde de lei», a precizat Maria Caliga. Zapada provoacă uneori greutăți autorităților, participanților la trafic și chiar cetățenilor, însă iarna rămâne un anotimp superb. Chiar și procesul deszăpezirii oferă un peisaj de vis, îndeosebi pe drumul care duce spre Muntele Semenic. (Foto: Mlanda Mladin) Amenzi pentru lipsa rovinietelor Reșița (D.S.) - începând de astăzi, echipe ale Companiei Naționale de Autostrăzi și Drumuri Naționale, precum și ale Poliției Rutiere vor aplica amenzi proprietarilor de autovehicole care circulă pe drumurile naționale și nu posedă roviniete. Niște amenzi consistente. Astfel, amenda în cazul autoturismelor este între 3 și 4,5 milioane lei, iar pentru microbuze -15 până la 25 de milioane lei. Proprietarii autocarelor care nu au cumpărat roviniete pot încasa o amendă de 30 până la 45 de milioane lei, în timp ce amenzile cele mai mari, între 10 și 70 de milioane lei, sunt rezervate pentru proprietarii de vehicule destinate transportului de marfă. La controalele efectuate, conducătorii auto trebuie să prezinte, pe lângă rovinietă, și bonul fiscal sau ciitanța care atestă plata. Victime sigure și pe trotuare? Reșița (D.S.I.) - Avertizările făcute de meteorologi privind starea vremii și a repercusiunilor pe care acestea le pot avea asupra traficului nu au fost, se pare, recepționate. în cursul zilei de ieri, pe raza municipiului Caransebeș au avut loc două accidente de circulație care au avut aceeași cauză: neadaptarea vitezei la condițiile de drum. Ștefan Păuna, 36 ani, din Caransebeș, a derapat, din cauza vitezei prea mari și a lovit două dulapuri cu relee, care asigurau continuitatea circuitelor de semnalizare și dirijare a circulației feroviare pe ruta Caransebeș - Oțelu Roșu. Trebuie să suporte acum pagubele materiale. Dar iarna a făcut și pagube omenești. Lazăr Simion nu a adaptat nici el viteza la condițiile carosabilului și, aflat pe strada Ardealului din Caransebeș, a virat brusc spre stânga și a pierdut controlul volanului. A urcat pe trotuar, unde l-a accidentat grav pe Simion Jurchescu, de 75 de ani. Deși dus de urgență la spital, după câteva minute, bătrânul a murit. Eșec Silvanus Reșița (M.M.) - Aseară, intr-un meci contând din cadrul etapei a XX-a a Campionatului Diviziei A de fotbal în sală, Clubul Sportiv Silvanus Reșița a cedat, în deplasare, cu scorul de 6-7 (4- 5), în disputa cu A.F.C. Transilvania Tg. Mureș. în urma acestui rezultat, formația reșițeană a rămas cu 19 puncte și a coborât pe penultima poziție a clasamentului primului eșalon al fotbalului în sală, în timp ce mureșenii au acumulat 20 de puncte și au urcat pe locul 12. Vom reveni în ediția de mâine cu rezultatele complete. Aseară, in sala de spectacole a Casei de Cultură a municipiului Reșița, a avut loc, în fața unui numeros public, prezentarea grilei de program și a echipei redacționale a noului post local de televiziune Banat Tv. (Foto: Marius Moraru)