Timpul, mai 2005 (Anul 16, nr. 103-127)

2005-05-03 / nr. 103

Vremea călduroasă și ușor instabilă. După-amiaza cerul va fi ușor acoperit. Dimineața Prânz Seara Sfintele Paști. în noaptea învierii, bisericile din Caraș-Severin au fost neîncăpătoare. îmbucurător, faptul că printre cei prezenți au fost mulți tineri, care au luat lumina învierii și Sfintele Paști. (Fotoom.) PE SCURT • Dublă sărbătoare. Anul acesta, Sf. Paște s-au suprapus cu ziua de 1 Mai. Fapt care nu i-a împiedicat pe unii locuitori din Caraș- Severin să meargă la iarbă verde. Spațiul din jurul Lacului Miniș a fost plin de cetățeni care au sărbătorit Paștele în aer liber. (N.C.) • Crimă pentru un telefon, în data de 1 mai 2005, la primele ore ale dimineții, Poliția Moldova Nouă a fost anunțată de către un cetățean că, în apartamentul vecin, se află un cadavru. Era vorba despre Domnica Dragomir (31 ani). Autorul oribilei crime este Gabriel C. Baciu. (C.G.) 3 Mai - Ziua Libertății Presei Washington (R.A.) - Organizația Națiunilor Unite a declarat, în anul 1993, ziua de 3 mai drept Ziua Internațională a Libertății Presei. Această dată ne amintește, în fiecare an, că în prea multe locuri din lume guvernele hărțuiesc, arestează, amendează, atacă sau omoară ziariști, pentru „crima” de a încerca să spună adevărul. TIMPUL KI RO - 320058 Reșița, Str. Independenței, Nr. 5A ® (40) 255-212-739 Numărul șomerilor înregistrați Junmlul de Caraș-Severi ■ Marți, miercuri și joi, între orele 10 și 18, veți putea face donații pentru cei năpăstuiți. Reșița (D.S.) - Am intrat în săptămâna luminată. Și dacă n-am făcut-o încă, ar trebui să ne rugăm Domnului să ne dea puterea de-a fi mai buni și mai drepți. Să ne dea forța de a crângi la Qomenii moaștri la durerile și suferințele lor. Să ne doară tragediile ce-i sufocă cel puțin tot atât cât ne dor ale noastre. Pentru 62 de localități din județului nostru, Sfintele Paști, din acest an, au fost cerute de furia apelor. în dezlănțuirea lor, apele care au picat ca o pedeapsă cerească au distrus 1267 de case, culturi, pe 10408 ha, drumuri, căi ferate în valoare de 250 miliarde lei. Conjudetenii noștri au rămas fără masa pe care să-și pună oul roșu și bucatele de Paște. Din dorința de-a fi alături de cei aflați în suferință, ziarul Timpul, cu sprijinul Consiliului Județean, a lansat acțiunea de sprijinire a celor afectați de inundații „ Timpul solidarității“. Marți, miercuri și joi, între orele 10 și 18, în Piața Tricolorului din Reșița (cartierul Govândari, lângă Monumentul Eroilor și catedrala nouă) veți putea dona celor loviți de furia apelor din județul nostru: pături, îmbrăcăminte (cu excepția schimburilor de pat), alimente neperisabile (zahăr, făină albă, făină de mălai, ulei etc.) sau cu termenul de valabilitate neexpirat, mobilier și alte bunuri de folosință îndelungată. Egalitate până la „aura" minei Două societăți din Caraș-Severin vor primi de la stat ajutoare de peste 120 de miliarde de lei. Nina Curița___________________ nina.curița@informmedia.ro Reșița Reprezentanții Agenției Naționale de Administrare Fiscală susțin că OG 26/2005 va face curățenie printre rău-platnici. Prin ordonanța respectivă, Guvernul a stabilit că nici o firmă nu va mai primi înlesniri la plata pentru sumele restante datorate bugetului. Potrivit mmobiii ain roowmanin poate fi declarată falimentară dacă are către stat datorii mai mari de 3.000 de euro și nu a făcut plăți bugetare timp de 30 de zile. S-ar putea crea un blocaj economic. Măsurile dure prevăzute prin OG 26/2005 merg însă numai până la „gura“ minelor. Companiile din minerit vor primi un ajutor de stat care reprezintă obligații neachitate către buget anul trecut. Astfel, SC Moldomin SA din Moldova Nouă va primi un ajutor de 72,2 miliarde de lei, iar SC Miniera Banat SA, cu sediul în Anina, va primi 55 de miliarde de lei. Soluțiile sunt cam neechitabile. Mamă fără suflet și tată bătăuș Berzeasca (C.G.) - Cu doar o zi înainte de Sfintele Paști, postul de poliție din localitate a fost sesizat de către Iota Stanoevici, domiciliat în localitatea Liubcova, că soția sa, Milica Stanoevici, și-a provocat un avort, iar fătul a fost îngropat în grădină. S-a constituit o echipă de cercetare, care s-a deplasat la locul cu pricina. La fața locului, s-a găsit intr-adevăr un cadavru, al unei nou-născute, învelită într-o față de pernă. Mama fără suflet, bătută de soț, se află în prezent internată la Spitalul Județean din Timișoara. Studentele, în Dealul Florilor Reșița (M.M.) Astăzi, cu începere de la ora 9.30, divizionara A de handbal feminin Universitatea Reșița susține, în Sala Sporturilor din Baia Mare, o partidă în avans, în compania echipei locale Marta, din Dealul Florilor, meci contând din cadrul etapei a XV-a a campionatului, programată sâmbătă, 7 mai a.c. Această modificare s-a făcut la cererea grupării băimărene. în vederea acestui joc, Universitatea Reșița a plecat ieri spre Baia Mare, cu dorința de a obține un rezultat cât mai bun; în acest sens, antrenorul Florin Pera are la dispoziție întregul lot de jucătoare, mai puțin Adriana Arsenoiu, încă nerefăcută. Mult succes! Reșițencele (albastru) speră să facă un joc bun. (Foto: Marius Moraru)