Timpul, octombrie 2005 (Anul 16, nr. 231-256)

2005-10-01 / nr. 231

Actualitate Viceprimarul Reșiței... Mecena /p.5 Astăzi: Actualitate nPag. 48 uDECARA 5^5 £ VERIN Cotidian Și tu ai un cuvânt de spus /p6 Vremea este frumoasă, dar răcoroasă N x i •:« dimineața. Cerul va fi variabil, trama»£...» Dimineața Prânz >«»**»*****»««*»**#***»*#*#*«»|*,*f*"f ® Seara ® ® ® Tineret. Ieri, la Reșița, în prezența unor oficialități județene, a început Seminarul internațional pentru tineret, ediția a llI-a, organizat de Liceul „D. Tietz“, în colaborare cu Donauschwäbisches Zentralmusemn Ulm. /p.3 (Foto: O.M.) - PE SCURT . Accidentare. Diana Mudray s-a accidentat grav în primul meci la „Mondialele" de lupte pentru seniori, suferind o fractură la brațul stâng, cu cinci secunde înainte de încheierea disputei cu reprezentanta Austriei. (M.M.) Victorie pentru mineri Reșița (M.M.) - Ieri s-au disputat meciurile din cadrul etapei a V-a a Campionatului Diviziei C de fotbal. în seria a VII-a, cele două reprezentante ale județului Caraș-Severin s-au întâlnit în Clisura Dunării, într-un veritabil derby al codașelor. Partida dintre Minerul Moldova Nouă și Muncitorul Reșița s-a încheiat cu scorul de 1-0 (1-0), în favoarea gazdelor. Vom reveni în ediția de luni. TIMPUL E3RO - 320058 Reșița, Str. Independenței, Bl. A5 ® (40) 255-212-739 Sosiri în principalete structuri de primire turistică Pensiuni turistice rurale ^ iiec - Sport Mobilizare pentru deblocare /p.7 Magazin Nof a ieșit o lună din casă /p.12 Pretenții noi la trecerea frontierei . ■ De astăzi, 1 octombrie, intră în vigoare noile reglementări pentru călătoriile în străinătate. Reșița (R.J.) - De astăzi, condițiile de călătorie în interes personal, spre statele pentru care nu este nevoie de o viză de intrare, au suferit unele modificări. Cele mai importante se referă la bani. Călătorii români trebuie, înainte de toate, să prezinte în vamă suma de 150 de euro, pentru a demonstra că au destui bani pentru drum, dus și întors. Cei care se îndreaptă spre o țară fostă socialistă, alta decât cele care între timp au devenit membre ale Uniunii Europene, trebuie să aibă asupra lor și suma de 20 de euro, pentru fiecare zi de ședere declarată, dar nu mai puțin de cinci zile, adică un minim de 100 de euro. Cei care călătoresc spre o țară a Uniunii Europene sau spre o altă țară, unde nu este necesară viza de intrare, au nevoie de 30 de euro pentru fiecare zi de ședere declarată, însă, de asemenea, pentru nu mai puțin de cinci zile. Așadar este vorba de cel puțin 150 de euro. Călătorii trebuie să își încheie asigurări medicale valabile, corespunzătoare perioadei de ședere pe teritoriul statului respectiv, chiar dacă doresc să călătorească spre țări cu care România are încheiate acorduri de asigurare a asistenței medicale pe bază de reciprocitate. FONDAT 1990 APARE LA REȘIȚA 90255/212.739 Anul XVI, nr. 4510 (231) Sâmbătă 1 octombrie 2005 12 pagini LO bani (S.000 lei vechi) Taxa . Pentru un Mercedes se vor plăti 42, iar pentru un Volvo - peste 43 de milioane de lei. Reșița (D.S.) - Este în discuție un nou Cod Fiscal. Deocamdată, a fost publicat un proiect, atât, nimic mai mult, dar dacă acest proiect va fi aprobat, atunci impozitele pentru mașinile de lux vor crește, pe măsura buzunarului celor ce le dețin. Astfel, din 2006, impozitele locale pentru Mercedes vor fi de 42 de milioane de lei vechi, pe an. Creșterea este spectaculoasă de la 5,4 milioane de lei la 42, e ceva. Cine își permite un Mercedes, probabil că-și permite și impozitul. Pe de o parte, pe de alta, se va pune, cu siguranță, capăt perioadei în care unii vin să-și ridice ajutoarele sociale cu Mercedesurile. Nu doar proprietarii Mercedesurilor vor trebui să plătească astfel de impozite. într-un top virtual, urmează Volvo XC90 (impozitul ar putea crește de la 4,4 la 34,5 milioane lei), Jeepurile (nu coboară sub 30 de milioane), Audi 46 (24 de milioane lei). Un alt mijloc de transport din categoria lux, pentru care crește impozitul, este iahtul (de la 1,7 la 5 milioane), pe mașinile de lux «ornam. Ieri, la Sala Lira, din Reșița, un grup de 32 de oaspeți din Torac - Serbia și Muntenegru a susținut un emoționant spectacol ce ilustrează obiceiurile și tradițiile romă Bicentenar Eftimie Murgu (N.C.) - Azi, 1 octombrie, debutează Festivalul Văii Almăjului, o manifestare de amploare, care cuprinde și o sesiune de lucrări științifice dedicate revoluționarului pașoptist Eftimie Murgul cu ocazia împlinirii a 200 de ani de la nașterea sa. Sesiunile de lucrări se desfășoară azi, iar, duminică, formațiile artistice din întreaga Vale a Almăjului vor susține un spectacol. Cupoanele agricole, o problemă Reșița (N.C.) - Dificultățile cu care se confruntă agricultorii din județ nu sunt prezentate de către primari în cadrul întâlnirilor cu autoritățile județene, lucru deloc benefic pentru țărani. La ședința Comisiei consultative a județului, desfășurată ieri, doar primarul comunei Răcășdia a pus pe tapet problemele oamenilor din zonă. Astfel, una dintre acestea, cu care se confruntă toți locuitorii satelor din județ, vizează cupoanele agricole. Cupoanele primite în primăvara acestui an, care inițial ar fi trebuit să fie folosite până la 1 decembrie 2005, au expirat la 15 septembrie, conform unei hotărâri de guvern dată recent. Iar oamenii nu s-au prea folosit de aceste cupoane și au pierdut ceea ce puteau cumpăra cu acestea. Președintele CJ, Sorin Frunzăverde, a promis că va face demersuri la Ministerul Agriculturii pentru schimbarea datei de expirare a cupoanelor. Futsal. silvanus Reșița va întâlni, duminică, 2 octombrie a.c., de la ora 11, în Sala Polivalentă, pe Clujana Cluj- Napoca, într-o partidă din etapa a V-a a Diviziei A de futsal. (Foto: Camelia Giuca) :£: I I I