Timpul, noiembrie 2005 (Anul 16, nr. 257-282)

2005-11-01 / nr. 257

Panoramic FMI a rupt acordul cu România Astăzi,etualizat« Pagina 4 /p.2 fîț! Cotidian Și tu ai un cuvânt de spus /p.6 n Sport Șahiștii, cu „porțile deschise“ /p.4 Ki : Magazin . . . A fost amenințată cu moartea r /p-6 ..................................................................... FONDAT 1990 APARE LA REȘIȚA S 0255/212.739 Anul XVI, nr. 4536 (257) Marți 1 noiembrie 2005 12 pagini 50 bani (S.OOO lei vechi) Vremea se va fi răci în continuare. Cerul ■ Nit , va fi parțial senin. Vântul va sufla slab. 12 c _ Dimineața Prânz Seurt întâlnire. Fostul internațional român, Gică Popescu, s-a întâlnit, ieri, cu reprezentanții mai multor cluburi de fotbal din Caraș-Severin. (Foto: Camelia Giuca)p.7 PE SCURT Ă întrunire. Ieri, a avut loc ședința Comisiei județene de acțiune împotriva violenței în sport Caraș-Severin, prezidată de subprefectul Petru Albert Sereș. Cu acest prilej, s-a adoptat regulamentul propriu de organizare și funcționare și planul de măsuri, pe termen mediu. (C.G.) Căldură de 1,5 miliarde lei Băile Herculane (N.C.) - Comisia Națională de Avizare a Creditelor a aprobat cererea primăriei din orașul de pe Cerna, privind contractarea unui împrumut de 1,5 miliarde de lei, necesar pentru instalarea unei centrale termice la una dintre școlile orașului. Mai exact, la școala în care, la deschiderea anului școlar, a fost prezent și fostul Ministru al Educației, Mircea Miclea. „Cu acest credit vom putea începe lucrările de instalare a centralei, iar elevii acestei școli vor avea cădură la iarnă“, ne-a declarat primarul orașului Băile Herculane, Ion Oprescu. TIMPUL B RO - 320058 Reșița, Str. Independenței, Bl. A5 © (40) 255-212-739 Indicii producției industriale Industrie prelucrătoare Grafica: Jurnal de Caraș-Severin, sursa: statistica cu... copiii săraci Trafic . Părinți care își vând copiii fără scrupule, copii captivi într-o existență „obscură", de sclavi. Reșița (A.J.) - Lucrătorii Serviciului de Combatere a Crimei Organizate și Antidrog al IJP Caraș-Severin au declanșat cercetările într-un caz, care îl privește pe un concitadin al nostru, Ilie C. Acesta se pare că a obținut, contra cost, acordul soților Carol L. și H.L. din Reșița, pentru a-l duce pe unul dintre cei opt copii ai lor, un băiat de 12 ani, în Franța. Acolo, copilul urma să fie exploatat prin cerșetorie. Pentru a nu avea probleme la ieșirea din țară, trebuia să-i însoțească și tatăl. Cu sprijinul polițiștilor timișeni, întrucât existau informații cum că micul grup va trece prin Timișoara, în drum spre graniță, suspecții au fost supravegheați, iar în final reținuți în punctul de frontieră Turnu, județul Arad. Ilie C. și Carol L. au fost arestați preventiv sub acuzația de trafic de minori și riscă o pedeapsă de șapte până la 18 ani de închisoare, dacă vor fi găsiți vinovați. Ilie C. își susține nevinovăția și pretinde că era o simplă călătorie în scopuri turistice. Amfiteatru Datorita vremii însorite, din ultimele zile, lucrările de reamenajare ale fostului Teatru de vară din Reșița, actuala Casă de Cultură a Studenților, se mențin în ritmul care prevede un final apropiat. (Foto, o.m.) Wenpat încearcă să „respire ” D. Wendel:„Am reușit să plătesc contribuțiile angajaților la fondurile de șomaj". Nina Curițanina.curita@informmedia.ro Bocșa La sfârșitul săptămânii trecute, administratorul firmei SC Wenpat (fostul CM Bocșa) a introdus la Tribunalul Caraș-Severin o acțiune pentru reorganizarea judiciară a societății, acțiune care urmează să fie, sau nu, aprobată de instanță. Reorganizarea judiciară presupune, în primul rând, o acțiune de restructurare de personal. „Vor rămâne atâția angajați de câți va fi nevoie. Eu încerc acum, în asociație cu alte firme, să închei un contract internațional, de pe urma căruia am avea de lucru până în martie. Dar, e foarte greu să mă asociez cu alte firme, având în vedere situația noastră. Mai ales că ne-a fost tăiat și curentul electric. Ieri, am reușit să rezolv această problemă, în sensul că cei de la Electrica au fost înțelegători și au restabilit legătura electrică“, ne-a declarat Dan Wendel. Cât despre muncitori, aceștia refuză să mai vină la lucru. E și normal, din moment ce nu mai au speranțe să-și primească salariul. Probabil că vor fi și mai furioși atunci când administratorul firmei îi va anunța că o parte dintre ei vor fi concediați. Acordul cu FMI a „deraiat" Reșița (S.C.) - Acordul încheiat de România cu Fondul Monetar Internațional a „deraiat“, în pofida unor îndelungate negocieri. Fondul reproșează țării noastre majorarea nejustificată a salariilor și lipsa unor reforme structurale. Cele două părți nu au ajuns la nici un consens în privința deficitului bugetar, pe anul 2006. Delegația CE a precizat că nu există o legătură oficială între acord și aderarea țării noastre la UE.p.2 Medicamente compensate Reșița (M.R.M.) - în județul Caraș-Severin, la ora actuală, farmaciile SC Balsam, SC Iatrofarm, SC Sarotamus, SC Farmida, SC Remedium, SC Farm Prest, SC Sanamedpharm, SC Vlasimed și SC Farmavit SRL, eliberează medicamente compensate și gratuite. Motivul, pentru care celelalte unități farmaceutice nu eliberează medicamente gratuite și compensate, este faptul că acestea și-au consumat fondurile. Farmaciile eliberează medicamente gratuite. (Fotoo Marișescu) „Adevărul de Arad" în topul național Arad (I.B.) - Cotidianului „Adevărul de Arad“, cea mai recentă achiziție a Trustului de presă Inform Media, din care face parte și cotidianul „Timpul“, i-a fost acordat locul III pe țară, în competiția cu toate ziarele și editurile din România. Premiul răsplătește activitatea din 2004. „Adevărul de Arad“ a atins cea mai înaltă performanță din presa locală, în general, în presă a fost depășit doar de „Adevărul“ (de București), care a obținut locul I, și de o editură, ocupanta locului II.