Timpul, mai 2006 (Anul 17, nr. 101-126)

2006-05-02 / nr. 101

Panoramic Clearstream - un Watergate francez Astăzi, mitocuri de muncă vacante /m /p.2 Cotidian Și tu ai un cuvânt de spus /p.4 Sport Patru medalii pentru reșițeni Magazin Sunt amenințați cu moartea /p.12 i inc CA «AȘ- SEVEPIN Vremea va fi caldă, cu cerul variabil. Sunt posibile precipitații slabe. Dimineața Prânz Seara Teatru. Actorul Florin Piersic a fost prezent sâmbătă la Reșița, cu piesa „Logodnicele aterizează la Paris“. Cu această ocazie, Liviu Spătaru i-a acordat lui Florin Piersic titlul de „Cetățean de onoare“ al municipiului Reșița. (Foto: Mianda Mladin) PE SCURT • Inundații. în ultimele zile, cotele apelor pe râurile din județ au staționat, excepție face râul Cerna la Pecinișca, unde este depășită cota de atenție cu patru cm. Dunărea, la intrarea în țară - Baziaș, are un debit de 13.300 mc/s, iar pe traseu cota de inundație e depășită cu 67 cm (D.S.) Feri Vaștag a demisionat Reșița (M.M.) La finele săptămânii trecute, fostul multiplu campion mondial și european de box, cel de care a fost și este legată relansarea pugilismului românesc a decis să se retragă din importanta funcție de antrenor coordonator al loturilor naționale de box. Poziție prin care a contribuit la punerea unor noi baze ale boxului românesc, după ce alții au distrus o tradiție. Ultima izbândă a lui Feri a fost „bronzul“ lui Ionuț Gheorghe, obținut la Olimpiada de la Atena, din 2004, când nimeni nu acorda vreo șansă delegației României. La care se adaugă cei cinci reșiteni selecționați în loturile naționale de cădeți și juniori. TIMPUl B RO - 320058 Reșița, Str. Independenței, Bl. AS © (40) 255-212-739 Controale ANPC Autoritatea Naționala pentru Protecția Consumatorilor (ANPC) a efectuat, la începutul lunii aprilie, o acțiune de control privind respectarea prevederilor legale în domeniul comercializării pachetelor de servicii turistice. Agenți economici verificați Agenți economici cu abateri de la normele legale Agenți economici cărora li s-a oprit temporar prestarea serviciului Avertismente aplicate Amenzi contraven ționale aplicate Grafica: s*J Mai este Reșița muncitorească? După primărie, în fosta „citadelă muncitorească", în industrie mai lucrează 11 mii persoane. Dorina Sgaverdia dorina.sgaverdia@informmedia.ro Reșița - în istorie, ziua de 1 Mai a fost consacrată drept ziua celor ce muncesc, a muncitorimii, a clasei sale. Cel puțin așa s-a întâmplat, în vechiul regim politic, la noi, în România, dar nu numai. Mai mult, 1 Mai a devenit ziua de luptă împotriva capitalismului. Reșița făcuse din calitatea sa de „citadelă muncitorească“ un titlu nobiliar, foarte bine exploatat de același regim politic, întrebarea este: acum, după 16-17 ani de tranziție la capitalism, Reșița mai este sau nu muncitorească? Eventuala schimbare, într-o tradiție de 235 ani de industrie, ne afectează pe noi, reșițenii sau nu? Ceea ce se întâmplă e un semn al evoluției sau al regresului. Șirul dilemelor, la care nu știu cine ar avea răspunsuri certe, poate continua. Pentru noi, sigur este doar faptul că lucrurile s-au schimbat. De la realitatea înconjurătoare, la mentalitate, totul s-a schimbat. După o statistică a Primăriei Reșița, în industria reșițeană mai lucrează doar 11.236 de persoane din 86.386 de locuitori. Cu vreo 3.000 mai puțin decât lucrau altădată doar la UCMR. Unde mai pui angajații de la CSR și alte uzine. E bine? E rău?/p.3 55 FONDAT 1990 APARE LA REȘIȚA S 0255/212.739 Anul XVII, nr. 4687 (101) Marți 2 mai 2006 12 pagini 60 bani (6.000 lei vechi) Cea mai mare finanțare UE ■ Bruxelles-ul a avizat proiectul ISPA, pentru județul nostru, în valoare de 52 milioane euro. Reșița (C.S.) - Comisia Tehnică de Specialitate ISPA de la Bruxelles a avizat favorabil finanțarea proiectul „Alimentare cu apă, canalizare și epurare ape uzate în Caraș- Severin“. Urmează ca, în această săptămână, să fie aprobat. Oricum, avizul favorabil a fost o probă de joc, când s-au pronunțat specialiști din cele 25 de țări membre ale UE. Prin acest proiect, județul nostru va beneficia de cea mai mare finanțare UE, de până acum 52 milioane euro. Mai bine de jumătate din această sumă - 59% - va fi acordată de UE, sub formă de grant nerambursabil. Guvernul României va finanța cca 16%. Cele 25 de procente, cât reprezintă contribuția consiliilor locale, vor fi finanțate printr-un credit pe 25 de ani, cu dobândă mică, luat de la BEI. „M-am implicat în coordonarea proiectului, dar succesul se datorează echipei: primari, viceprimari, ministerelor Mediului și Finanțelor, care la intervenția dlui Frunzăverde, ne-au sprijinit“, a concluzionat Horia Irimia, vicepreședinte al CJ. Alaiul primăverii, ieri, 1 mai 2006, obiceiurile și costumele specifice ale județului Caraș-Severin, au fost prezentate în cadrul cunoscutei manifestări „Alaiul Primăverii“,p.3 (Foto: Mianda Mladin) Rugă mare la... „oraș" Caransebeș (I.P.) - Prima Duminică, care a urmat Sărbătorilor Pascale, le-a adus locuitorilor municipiului și ai satelor din zonă un nou prilej de distracție: „Ruga de la Caransebeș“. Manifestările, din acest an, au început duminică, 30 aprilie 2006, când după oficierea slujbei religioase, pe platoul din fața Catedralei „Sfântul Gheorghe“ s-a deschis focul, în prezența P.S. Lucian, episcopul Caransebeșului, și a capilor administrației locale. Primarul Ion Marcel Vela și viceprimarul Ilie Vintilă au arătat că nu sunt străini de obiceiurile locului și au intrat în horă, dând tonul la petrecerea care avea să urmeze. Și a urmat o petrecere pe cinste din care n-a lipsit nimic: paradă, juni călare, muzică pe toate gusturile, dans și voie bună. Pe scena amplasată în Parcul Teiuș au urcat nume grele ale muzicii populare, ușoare și lăutari,p.3 Comunitatea de Avere are director Caransebeș (D.S.) - începând de ieri, Comunitatea de Avere are și un director general, în persoana ing. Ion Ambruș. Dl Ambruș este urmaș al grănicerilor, absolvent al Facultății de Silvicultură din Brașov, a lucrat 12 ani la Ocolul Silvic Caransebeș, după care a plecat în Franța, în prezent are dublă cetățenie - română și franceză. Karting. Sâmbătă și duminică a avut loc în Reșița Cupa „Carașului“ la karting. Palatul Copiilor și Elevilor din Reșița a ocupat locul I pe echipe în clasamentul general. Vom reveni. " (Foto: Marius Moraru)