Timpul, iulie 2006 (Anul 17, nr. 153-179)

2006-07-01 / nr. 153

Panoramic Militarii români rămân în Irak istrăzide TaMfi umul așteaptă /p.2 Cotidian Și tu ai un cuvânt de spus /p.4 Vremea se va răcori. Sunt posibile precipitații sub formă de aversă. Dimineața Prânz Seara Campionate Europene. O parte dintre luptătorii de la CSȘ - CSM Reșița, vor participa în perioada 3-8 iulie a.c., la Campionatele Europene de Lupte din Ungaria, competiție rezervată juniorilor,p.8 (Foto: c. Giuca) PE SCORT • Fonduri. Bugetele autorităților administrației publice locale din 14 județe, printre care și Caraș-Severin au fost suplimentate de către Guvern cu fonduri în valoare totală de aproximativ 23 de milioane de lei. Pentru județul nostru s-au acordat bani necesari reabilitării DJ 684. (N.C.) Interes fără egal pentru engleză Reșița (D.S.) - Știam că tinerii de azi au un mare interes pentru limba engleză. Bacalaureatul din acest an depășește așteptările celor mai optimiști dintre optimiști; în primul rând, cei mai multi absolvenți din județ au dat examen la limba engleză - 1225, față de 28 la limba rusă, ca să luăm extremele. Din cei care au dat examen la engleză, 45,6% au luat nota 10. Cu note între 8 și 10 sunt 957 de elevi, adică 79,59%. Franceza a pierdut ceva în fața limbii calculatoarelor. La franceză s-au prezentat 1190 elevi, din care 224 au luat 10, iar 770 note între 8 și 10. TIMPUL SI RO - 320058 Reșița, Str. Independenței, Bl. A5 (£) (40) 255-212-739 Cursuri pentru șomeri Agențiile pentru ocuparea forței de muncă vor organiza, în luna iulie, programe gratuite de formare profesională pentru 4.559 de persoane. Județul Nr. de cursuri organizate Hunedoara Cluj Brașov Călărași Mureș Grafica: Jurnal de Caraș-Severin, sursa: Statistica ui- Actualitate Spitalul fără medicamente? teni la europene /p.8 FONDATIItO APARE LA REȘIȚA S 0255/212.739 Anul XVII, nr. 4739 (153) sâmbătă 1 iulie 2006 12 pagini, 60 bani Restabilirea credibilității . CSAT a respins propunerea de retragere a trupelor române din Irak și reface imaginea. Reșița (D.S.) - După ce a respins solicitarea PNL de retragere a trupelor din Irak, CSAT a aprobat documentul care prezintă disponibilitățile armate ale României pentru teatrele de operațiuni militare din străinătate. S-a restabilit astfel credibilitatea în fața aliaților. Crezând că vor aduce un profit electoral PNL-ului, primul-ministru și ministrul Apărării au săvârșit o adevărată gafă diplomatică. Fără să consulte CSAT, aliații, fără să facă o analiză a consecințelor politice ale retragerii intempestive din Irak, au procedat unilateral confundând poziția PNL cu cea a instituțiilor statului. Nici măcar a întregului partid, pentru că și acolo există o grupare care consideră că e descalificant să manipulezi sentimentele populației. PSD a cerut demisia premierului și a ministrului Apărării, pentru grave prejudicii de imagine. Atanasiu consideră că nu are de ce să demisioneze. Premierul a anunțat că PNL continuă să susțină retragerea și ia în calcul un referendum pe subiect,p.2 zilele Reșiței. Cunoscuta formație de muzică rock Compact a susținut un concert de excepție în Centrul Civic al municipiului cu ocazia manifestărilor dedicate „Zilelor Reșiței“. /p.3 (Foto: m.r.m.). Cherestea de Slatina Timiș Reșița (N.C.) - Una dintre salarii pe măsură. Sperturi Reșița (N.C.) - Una dintre cele mai importante realizări ale Direcției Silvice Reșița este fabrica de cherestea de la Slatina Timiș. Ieri, 30 iunie 2006, în cadrul unei conferințe de presă, susținută la sediul instituției, cu ocazia Zilei Silvicultorului, conducerea Direcției Silvice a prezentat bilanțul realizărilor și pagubele produse de inundațiile din acest an. Printre alte subiecte s-a vorbit și despre fabrica de cherestea, care va produce numai pentru export. „în prezent, avem angajați 32 de oameni care vor fi calificați și vor primi pe măsură. Sperăhi să putem prelucra în jur de 7000 de mc de buștean. Cheresteaua va ajunge în Orient“, a declarat directorul Direcției Silvice, Ioan Tabugan. Persoanele disponibilizate de la atelierele de împletituri din Oravița, Moldova Nouă, Carașova și Mehadia, după închidere, sunt invitate să lucreze la fabrica respectivă. „Oricum, nu cred că vor opta pentru acest loc de muncă. E prea greu să vină din localitățile respective la Slatina Timiș. Așa că vor primi salarii compensatorii“, a mai spus Ioan Tabugan. CM DE FOTBAL 2006 Germania, în semifinale Reșița (N.C.) - în primul meci al sferturilor de finală, confruntarea dintre Germania și Argentina, două mari forțe ale fotbalului mondial, a fost la înălțimea așteptărilor. Din păcate una dintre acestea a trebuit să părăsească competiția. Astfel, după ce la finalul celor 90 de minute de joc, scorul a fost egal, 1-1, după executarea loviturilor de la 11 metri, Germania s-a impus cu 4-2. A doua dispută a zilei în care s-au întâlnit Italia și Ucraina s-a terminat după închiderea ediției. Astăzi sunt programate ultimele două partidei ale sferturilor: Anglia-Portugalia (ora 18, TVR 1) și Brazilia-Franța (ora 22, TVR 1).p.7 Preturi mari. numai in RON Reșita (N.C.) Prima zi a lunii lui Cuptor aduce scumpiri pentru o seamă de produse accizate, precum benzina cu plumb, gaz, alcool și țigări. Mai exact, litrul de benzină va costa cu până la 1.000 lei în plus, fumătorii vor plăti cu circa 5.000 lei în plus la fiecare pachet de țigări, iar prețul băuturilor spirtoase va crește cu 10-15 procente. Autoritatea Națională de Reglementare în domeniul Gazelor Naturale a anunțat majorarea tarifelor la gazele naturale furnizate populației, cu o medie de 1,54%. De asemenea, de azi vor fi afișate prețurile doar în moneda nouă. De plătit, plătim însă în continuare și cu lei vechi, până la sfârșitul acestui an; începând cu 1 octombrie 2006, BNR va elibera numai bancnote din noua emisiune. Distracție Cerasela și Elena, două tinere din Turnu-Severin sunt prezente în Centrul Civic al municipiului pentru „Serbările Reșiței“. Tinerele execută body-parting tuturor celor care sunt curioși să încerce. (Foto: M.R.M.)