Timpul, ianuarie 2007 (Anul 18, nr. 1-25)

2007-01-03 / nr. 1

Panoramic Integrare, alti 15-20 de ani Astăzi: VE și buzunarul omânior /P.s TrníüiTil DE CARAț-SEVERIN /p.2 Cotidian Și tu ai un cuvânt de spus /p.4 Sport Interviu Cu Liliana Dacica /p.7 f! PE SCURT • Micșorare: începând cu 1 ianuarie 2007, alocația de stat pentru copiii cu vârste de până la doi ani, respectiv până la trei ani pentru cei cu handicap, va fi de două milioane de lei vechi. Tot de atunci, indemnizația lunară pentru creșterea copilului va fi de șase milioane de lei vechi. (O.C.) Vremea se va răci ușor. Cerul va fi noros cu intensificări locale ale vântului. Dimineața Prânz Seara Accident aviatic. Un avion, ca cel din imagine, Boeing 737 cu 102 persoane la bord, aparținând companiei indoneziene Adam Air s-a prăbușit în zona montană a insulei Sulawesi. Echipele de salvare au descoperit, ieri, cadavrele a 90 dintre cele 102 de persoane aflate la bordul avionului. (Foto epa) V_________________________________________/ LOTO - 31 DECEMBRIE 2008 întreprinzătorii sunt optimiști Oamenii de afaceri din România privesc cu optimism anul 2007 în ceea ce privește dezvoltarea propriei afaceri. Țara - oameni de afaceri cu părere pozitivă Letonia HH 80%.? Suedia 72 Oameni care ne-au condus spre UE ■ Christa Hoffmeister: „Drumul integrării e lung, dar trebuie să vă gândiți și la ce faceți pentru Europa". Nina Curița_______________________ nina.curita@informmedia.ro Reșița - O delegație din landul austriac Steiermark a trăit alături de locuitorii acestui județ momentul intrării României în Uniunea Europeană. Max Wratschgo, Christa Hoffmeister și Wolfgang Wratschgo, trei personalități austriece, care ne-au sprijinit spre acest drum încă din anul 1990. Ieri, 2 ianuarie 2007, membrii delegației, în cadrul unei întâlniri cu ministrul Apărării Naționale, Sorin Frunzăverde, cu președintele Consiliului Județean, Iosif Secășan, cu inspectorul școlar general, Gheorghe Magas și cu presa, și-au exprimat bucuria pentru acest moment unic al României și totodată, au promis că vor susține județul în continuare. Vorbind despre experiența Austriei în UE, dl Wofgang Wratschgo a precizat: „Noi, austriecii, a trebuit să ne dovedim în primul rând identitatea de austrieci, apoi de europeni. Dvs. aveți un pas mai puțin de făcut“. Max Wratschgo, omul care de-a lungul anilor a promis că în secunda aderării va fi în România, ne-a sfătuit să nu observăm numai aspectele negative care există în UE, ci să ne întrebăm peste 10 ani, „ce ar fi fost dacă nu aderam la UE la 1 ianuarie 2007?“. Magazin Michael Jordan a divorțat /p.12 FONDAT 1990 APARE LA REȘIȚA 30255/212.739 E-MAIL: timpul@informmedia.ro Anul XVIII, nr. 4893 (001) Miercuri 3 ianuarie 2007 12 pagini, 60 bani Românii, cetățeni europeni . Cu câteva ore înaintea trecerii în anul 2007, Ministrul Apărării Naționale, Sorin Frunzăverde, a înălțat, în acordurile imnului național și a „Odei bucuriei", drapelele României și Uniunii Europene. Reșița (D.S.) - Un moment mult așteptat, integrarea în UE, a fost trăit și la Reșița, într-un sincronism absolut simbolice cu Bucureștiul, au fost înălțate drapelele României și Uniunii Europene. Festivității i-au dat importanță și greutate, prezența Ministrului Apărării Naționale, Sorin Frunzăverde. Un detașament de militari au dat onorul, în Piața 1 Decembrie 1918, acolo unde a avut loc acest moment istoric. Cele două drapele au fost sfințite, înainte de înălțare, de dr. Vasile Petrica, protopopul Reșiței, și soborul de preoți care l-au urmat. A fost de față P.S.S. Lucian Mic, episcop de Caransebeș. Câteva ore mai târziu, Prea Sființia Sa, avea să sfințească aceleași simboluri în municipiul Caransebeș. Adresându-se reșițenior, care au ținut să nu scape evenimentul unic al reîntoarcerii la Europa ca sistem de valori politice și culturale, ministrul a vorbit despre „Banatul, etern european“, care intră, alături de ceilalți compatrioți, în Uniunea Europeană, despre traseul țării noastre după 1990, în care aderarea la NATO a fost un moment esențial“. Subprefectul Petru Sereș și primarul Liviu Spătaru s-au adresat și ei mulțimii. Aderarea României la UE Reșița (D.S.) - România a intrat în UE, la cumpăna dintre anii 2006-2007, întreaga țară a sărbătorit evenimentul. Calendarul sărbătorilor românești și al simbolurilor care le însoțesc, a fost îmbogățit cu: Revelionul aderării, Euro-revelion, șampania aderării, ș.a. Dincolo de festivismul momentului, ce înseamnă totuși aderarea României la UE?... /p.2, 3, 5. Sfârșit de an, tragic Brebu (D.G.) - în jurul orei 8.50, pe D.N. 58, în afara localității Brebu, s-a produs un grav accident de circulație soldat cu decesul a două persoane, în timp ce Daniel Cristian D., de 26 ani, din București, conducea un autoturism Mitsubishi Eclipse, din direcția Caransebeș - Reșița, nu a adaptat viteza la condițiile de drum umed și într-o curbă la dreapta, s-a ciocnit cu un autoturism Dacia, condus regulamentar de Dacian Lațcu, de 26 ani, din Reșița; în urma accidentului a rezultat decesul pasagerului Petru Liviu Lațcu. Concert. Trupa „Cargo“ a susținut un concert în Centrul Civic al municipiului Reșița, în cadrul manifestărilor prilejuite de Revelionul 2007. (Foto: Marius Moraru)