Timpul, februarie 2007 (Anul 18, nr. 26-49)

2007-02-01 / nr. 26

fat Cotidianul 2| Și tu ai un titjal cuvânt de spus Astăzi: inimi, pe infini turnantă /p-7 /p.4I IP»*1! Actualitate .4 Interviu Traian Nemeș /p.5 PE SCURT Cerul va fi mai mult noros. Vor cădea precipitații mixte, vânt slab. • Ședință. Consiliul Județean Caraș-Severin se reunește azi, 1 februarie 2007, în ședință ordinară. După depunerea jurământului a doi consilieri, vor fi dezbătute o serie de proiecte dintre care amintim aprobarea bugetului instituției și a sumelor alocate continuării lucrărilor la drumuri județene și comunale. (N.C.) Dimineața Prânz Seara Vineri, program TV color, 16 pagini, supliment gratuit al cotidianului Timpul. Traian Băsescu, la Bruxelles Reșița (N.C.) - Președintele României, Traian Băsescu, a susținut ieri, 31 ianuarie 2007, un discurs în sesiunea plenară a Parlamentului European pentru a marca aderarea țării noastre la UE. Președintele a promis că „România va fi un membru bun, loial și ambițios iar reformele vor continua“. Traian Băsescu susține că aderarea nu a adus relaxare în rândul autorităților care vor continua procesul de reforme în toate domeniile.p.2 Schimburile comerciale românești Exporturile românești au depășit anul precut 20 miliarde euro, iar importurile au ajuns la peste 30 miliarde. Două treimi din schimburile comerciale au fost efectuate în UE. Destinație din schimburile comerciale românești Grafica: Jurnal de Caraș-Severin, sursa: Statistica Sport Dinamo, la prima victorie /p.8 Magazin J Cel mai bogat om este în România /p.12 FONDAT 1990 APARE LA REȘIȚA 30255/212.739 E-MAIL: timpul@informmedia.ro Anul XVIII, nr. 4918 (026) Joi 1 februarie 2007 12 pagini, 60 bani Disperarea unor locatari . Un bloc din Herculane, deținut de Recons, va fi vândut, spre disperarea a 28 de familii. Reșița (N.C.) - Situația a 28 de familii din Băile Herculane, ale căror locuințe urmează a fi vândute de SC Recons, proprietara imobilului în care oamenii dețin apartamente, a fost amplu discutată ieri, 31 ianuarie 2007, în cadrul ședinței Comisiei de Dialog Social. Primarul stațiunii de pe Cerna, Ion Oprescu, a solicitat ajutorul prefectului Ioan Anton Paulescu și firmei Recons să sprijine aceste familii care riscă să rămână fără acoperiș, deoarece oamenii au fost somați de societate că apartamentele lor vor fi vândute. Mai exact, din cele spuse de reprezentantul firmei, Nicolae Drăgan, reiese că imobilul din Băile Herculane a fost pus sub sechestru în 2005 și scos la licitație, de trei ori până acum, de către Direcția Finanțelor Publice Caraș-Severin (DFP). „Ultimul preț cerut de DFP, pe imobilul respectiv, a fost de 12,5 miliarde de lei vechi, iar primăria Băile Herculane putea să împrumute bani și să cumpere imobilul“, a precizat Nicolae Drăgan.p.3 (Foto: Doina Rolea). Prezentare. Ieri, 31 ianuarie a.c., S.C. Rebus S.A., parte a Grupului U.C.M. Reșița a prezentat oferta de autobuze pentru anul 2007.Cu acest prilej a fost amenajat un stand expozițional cu cele șase modele de autobuze,p.5 Fără carantină in Caraș-Severin , în cazul virozei nu se vor cumpăra medicamente fără prescripție medicală. Mianda Mladin mianda.mladin@informmedia.ro Reșița - Nu mai este o noutate că numărul virozelor înregistrate la nivel național, dar și local, este în creștere. Cu toate că în luna ianuarie 2006 au fost raportate 1.135 de cazuri de viroza respiratorie, iar în aceeași lună în 2007, au fost înregistrate 2.105 cazuri, creșterea numărului de viroze poate fi explicată de specialiștii Autorității de Sănătate Publică Caraș-Severin. „S-au luat numeroase măsuri pentru îmbunătățirea raporturilor făcute din teritoriu. Tocmai de aceea se poate explica și numărul mare de viroze raportate, în orice caz, nu putem vorbi de o epidemie, deoarece nu este nici o instituție în carantină. în plus, zilele trecute au fost primite încă 15.000 de doze de vaccin antigripal, care sunt distribuite în teritoriu. Prioritatea o au copii între șase luni și 15 ani“, ne-a declarat Mircea Borcău, director adjunct Autoritatea de Sănătatea Publică Caraș-Severin. Pentru a preveni îmbolnăvirea cu viroză respiratorie, specialiștii recomandă consumul masiv de citrice, se vor evita zonele aglomerate și se va respecta igiena strănutului și a tusei. La primele simptome ale virozei este obligatorie consultarea unui medic. Pro Vitam, la norme europene Reșița (M.R.M.) - Proiectul „Centru de Recuperare Neuromotorie Pro Vitam“ are ca scop înființarea în municipiu a unui centru de recuperare a persoanelor cu handicap neuromotor și locomotor, în incinta fostei unități militare de pe Strada Lupacului Nr. 2. Finanțarea este de 700.000 lei, iar numărul beneficiarilor va fi de 25-30 de persoane. Cascadorie in miez de noapte Reșița (S.G.) - în noaptea de 30/31 ianuarie, în jurul orei 1.00., un cetățean din municipiu a rămas fără autoturismul pe care și l-a cumpărat cu câteva luni în urmă. Aflat la un șpriț cu prietenii, acesta nu a observat când P.O.I., unul dintre tinerii care se aflau într-un local, i-a luat cheile de la mașină, și... dus a fost. Temerarul șofer de ocazie nu are decât 17 ani, iar drumul lui, pe Str. Văliugului din Reșița, a însemnat de fapt, câteva sute de metri după care, din cauza vitezei a derapat, a intrat pe celălalt sens de circulație unde a izbit un cap de pod, a sărit peste un șanț adânc de cel puțin un metru, după care autoturismul s-a întors cu roțile în sus. Șeful Poliției Rutiere Reșița, subcomisar Viorel Iana, ne-a mai spus că șoferul și însoțitorul, M. Casian, de 19 ani, tot din Reșița, au fost transportați la spital. Dar, din fericire, cei doi cascadori de ocazie nu sunt grav răniți. Șoferul de ocazie nu are decât 17 ani. (Foto: mrm)