Transilvania Jurnal, aprilie 2000 (Anul 3, nr. 595-619)

2000-04-01 / nr. 595

BOMBA UCIGASĂ 1 • O mașină cu patru persoane care cărau explozibil de la Arad la Timișoara a sărit în aer • Resturi de metal și rămășițe umane au fost împrăștiate pe o rază de 30 de metri. • Numai cei care stăteau pe bancheta din spate au scăpat cu viață • în bordul mașinii au fost găsite două capse electrice neexplodate și o geantă diplomat, al cărei conținut este secret • Deși ocupanții mașinii fac parte din lumea interlopă, Poliția exclude varianta unui atentat • • în schimb, se bănuiește că pasagerei din dreapta șoferului a încercat să asambleze bomba în mașina care circula cu o viteză de peste 100 Km/h • Unul dintre supraviețuitori a fost audiat la i Parchet, iar după aceea, în drum spre spital, a încercat să evadeze de sub escortă • pagina 5 Viceprimarul Crișan va plonja în apă, îmbrăcat în costumi de___________________ Sorina Bota Viceprimarul Târgu Mureșului, Eugen Crișan, a declarat ieri, într-o conferință de presă, că la inaugurarea bazinului mijlociu din cadrul Complexului „Mureșul”, îmbrăcat în cea mai degală ținută de care dispune, se va arunca de pe toboganul cu care va fi „dotat” respectivul bazin. Va fi un moment oportun pentru scăldat, dacă se are în vedere faptul că inaugurarea este programată pentru data de 20 iunie, adică fix la finele unei campanii electorale care-l va încinge cu siguranță și pe Eugen Crișan. Următoarele trei bazine vor fi date în folosință la mijlocul anului viitor. Lucrările de reparație și modernizare au reînceput în luna februarie 2000, după and ani de la „închiderea” Complexului, și sunt executate de firma ACSA din Câmpia Turzii. Pe lângă bazine, va fi refăcută integral și stația de filtrare, la prețurile actuale costul lucrării depășind 30 miliarde de lei. în acest an, din bugetul local s-a propus alocarea a 14 miliarde de lei pentru reamenajarea Complexului, motiv pentru care viceprimarul Crișan dorește să se convingă, nu în ultimul rând, că investiția merită. ȘURUB STRÂNS Introducerea TVA la utilități stârnește controverse. • pagina 4 Ungaria renunță la râurile românești în aceste condiții. România va avea încă un fluviu de___________________________________ Andreia Voronca în prezența lui Andrew Vorkink, directorul pentru România al Băncii Mondiale, premierel ungar Viktor Orbán a avut, ieri, la Budapesta, o întrevedere cu omologul său român, Mugur Isărescu, tema dezbaterilor fiind axată pe identificarea unor soluții menite a stopa poluarea Tisei de către Exploatarea minieră Baia Borșa, precum și de alți mamuți industriali din Transilvania. După șase ore de discuții, partea ungară a declarat că renunță necondiționat la râurile care izvorăsc pe teritoriul României și care traversează Ungaria. „Chiar dacă apele Tisei vor cunoaște o scădere drastică, nu ne putem asuma riscul de a fi în centrul unor scandaluri ecologice”, a mai afirmat șeful Executivului ungar, completând că din punctul său de vedere, „alte modalități de abordare în această chestiune sunt excluse”. După o scurtă estimare a situației fără precedent create, primul ministru Mugur Isărescu a trasat pe o coală de hârtie un posibil traseu al râurilor care vor fi deviate, chiar dacă nu toate intră pe teritoriul Ungariei. Astfel, Someșul, Homorodul, Crasna, Crișurile, Mureșul, Bega, Timiș, Bârzava, Moravița, Caraș etc. vor „fuziona”, alcătuind un adevărat fluviu pe teritoriul României. Se vor înființa două mari porturi - la Arad și Timișoara care vor face la propriu din Banat o „frence a țării”. Andrew Workink a declarat că este mandatat de Banca Mondială să aloce 4 miliarde de dolari pentru realizarea unei albii artificiale a celui de-al doilea fluviu al României. S-a estimat că lucrările de amenajare a noului canal vor oferi locuri de muncă pentru 800.000 de români și vor fi finalizate peste patru ani.