Transilvania Jurnal, iunie 2000 (Anul 3, nr. 645-670)

2000-06-07 / nr. 650

TRANSILVANIA JURNAL - Miercuri, 7 iunie 2000 lasko alături de Hagi la Galata? București - Zoltán lasko, fostul portar al Universității Cluj, ar putea deveni antrenorul cu portarii al echipei Galatasaray Istanbul, ultima câștigătoare a Cupei UEFA, în cazul în care Gică Hagi va prelua banca tehnică a turcilor. Gică Hagi și Zoli lasko, cei mai buni amici de pe vremea când ambii evoluau în echipa UEFA în 1983, au petrecut destul timp împreună de la venirea lui Hagi în România. în ordine cronologică, lasko a asistat la ultimul meci de campionat al Galatei, a participat la lansarea cărții despre viața marelui fotbalist român, fiind apoi invitat de onoare la meciul amical România-Grecia; în plus, Hagi l-a invitat pe Jasko să asiste la partidele Naționalei de la EURO 2000. Clujeanul va fi însoțit în Belgia și Olanda de Cristi Pojar, fostul fundaș clujean, și el invitat de onoare al lui Gică Hagi. (C.D.) Pe Zou lasko [al doilea din dreapta) II așteaptă zile extraordinare la Galatasaray Doi timișoreni în optimile de finală de la Roland Garros Jucătorul timișorean de tenis Adrian Cruciat, cel care conduce în ierarhia europeană a juniorilor, a reușit să se califice în faza optimilor de finală ale turneului pentru juniori de la Roland Garros, după ce l-a învins marți pe tenismenul spaniol Marc Fornell cu scorul de 2-1 (6-4,5-7,6-3). Cruciat îl va întâlni în optimi pe belgianul Renaud Thys. Un alt reprezentat al tenisului juvenil din Timișoara, este vorba despre Ioana Gașpar, a obținut și ea calificarea în faza optimilor de finală ale turneului rezervat junioarelor, învingând-o pe Ljubomiras Kurhajcova, din Slovacia, cu scorul de 7-6 (7-5 în tiebneak, 6-3); în optimi, Gaspar o va avea ca adversară pe canadianca Marie Eve Pelletier. O altă timișoreancă, Edina Gallovits, a fost eliminată însă în 16-imile de finală de către rusoaica Ekaterina Kozhokina, după ce și-a adjudecat primul set cu 6-4, însă le-a pierdut pe următoarele două la același scor: 2-6. (H.D) Chimica rămâne fără antrenor Târnăveni . După retrogradarea Chimicii în divizia C, conducerea executivă a echipei a hotărât schimbarea antrenorului Cristi Pustai. Numirea noului tehnician era preconizată pentru ziua de luni, 5 iunie, dar absența lui Vasile Cerghizan, directorul general al combinatului Carbid-Fox, sponsorul Chimicii a amânat luarea deciziei. Pentru a se pune de acord asupra numelui noului tehnician, Cornel Călugăru, președintele secției de fotbal a Chimicii așteaptă revenirea în țară a lui Cerghizan, plecat în interes de serviciu în străinătate. (R.M.) Mihai Pop este noul antrenor al ISCT-ului Câmpia Turzii - Mihăiță Pop este noul antrenor al divizionarei C Industria Sârmei. Pop a ajuns la o înțelegere cu conducerea echipei din Câmpia Turzii luni seara. Mihai Bordea, președintele secției de fotbal al ISCT-ului ne-a declarat: „Ne-am înțeles cu domnul Pop luni seara, urmând ca detaliile contractului, durata și obiectivul să fie hotărâte la o nouă întâlnire între cele două părți.“ Pop a luat prima măsură ca nou antrenor al echipei, amânând cu o săptămână reunirea lotului, care se va face pe 19 iunie. De menționat că Mihăiță Pop a antrenat sezonul trecut Olimpia Gherla, echipă cu care a ratat la mustață promovarea în divizia B în dauna echipei FC Baia Mare. (R.M.) Prodan la Steaua Cluj - Vasile Prodan, atacantul școlii de fotbal „Ivansuc“, grupa 84, a atras atenția grupării militare. Atacantul clujean a fost urmărit special de Ludovic Sătmăreanu și Ștefan Iovan în cursul săptămânii trecute. Oficialii steliști s-au declarat mulțumiți de evoluțiile sale. Dacă Steaua și „Zoltan Ivansuc” vor cădea de acord asupra sumei de transfer, Prodan va juca la echipa de juniori a Stelei. Sătmăreanu s-a arătat încântat și de Lucian Szigeti, fundaș dreapta și coleg de echipă cu Prodan, dar și de Mihai Neșu, component al echipei Arcadia Oradea. (R.M.) Emoții pentru Gheorghe Vasile Cluj Grupa „U” 81, antrenată de Gheorghe Vasile, va pleca în această dimineață la Năvodari, stațiune ce găzduiește turneul semifinal al juniorilor A1. Clujenii s-au calificat după două victorii și o remiză, urmând să întâlnească la Năvodari echipele Dinamo, Sportul Studențesc și Farul Constanța. Grupa „U” 83, antrenată de Alexa Uifăleanu, va pleca tot în această dimineață la Brașov, oraș ce găzduiește turneul semifinal al juniorilor B. Codreanu și compania vor juca în compania echipelor Steaua, Dinamo și FC Brașov. (C.D.) Tonita și Baciu pleacă Cluj - Doi jucători ai echipei de handbal Universitatea Cluj, Tudor Tonița și Florin Baciu, au anunțat luni că vor părăsi în această vară formația clujeană, transmite MEDIAFAX. Tonița va evolua la o echipă din Franța, în timp ce Florin Baciu va juca pentru o formație italiană. Cei doi handbaliști nu au dorit să dea publicității numele celor două grupări la care vor activa. Echipa Universitatea Cluj nu mai are sponsor, după retragerea societății ERS CUG, ceea ce i-ar putea determina și pe alți jucători ai formației clujene să părăsească această grupare. Universitatea Cluj s-a calificat în Cupa IHF, după ce a ocupat în acest an locul al treilea în clasamentul Ligii Naționale. Selecție la „Zoltán Ivansuc” Cluj - Școala de fotbal „Zoltán Ivansuc” organizează zilnic selecții pentru copiii născuți între anii 1984-1990. Taxa de înscriere este de 50.000 de lei. Jucătorii trebuie să se prezinte la teren cu echipament de joc. Jucătorii selecționați vor benificia de școlarizare, cazare și masă gratuită. Informații suplimentare la telefoanele: 094100329 și 094116497. Lascăr Pană este consilier local Profesorul emerit Lascăr Pană, directorul tehnic al reprezentantivei de handbal masculin a României și vicepreședintele Federației Române de Handbal, a devenit în urma alegerilor din 4 iunie consilier local al municipiului Baia Mare. Pană a candidat pe listele PDSR, al cărui membru este din anul 1992. Până în prezent, Pană nu a ocupat nici o funcție de conducere în cadrul filialei locale a PDSR. Lascăr Pană este în noul consiliu local singurul profesionist 100% din ramura sportivă. Pentru funcția de primar al municipiului Baia Mare cele mai multe voturi le-a întrunit după primul tur Cristian Anghel (PNL), fost sportiv de performanță. Anghel a fost component al divizionarei A de baschet masculin RAMIRA Baia Mare în perioada 1984-1986. (I.P.) Falub In Gran Canaria Dej - Fotbalistul Adrian Falub își va petrece luna de miere în Insula Gran Canaria. Jucătorul lui FC Național s-a căsătorit sâmbăta trecută la Dej, orașul său natal. (C.D.)