Transilvania Jurnal, iulie 2000 (Anul 3, nr. 671-696)

2000-07-21 / nr. 688

TRANSILVANIA JURNAL - Vineri, 21 iulie 2000 Sassu nu înțelege ce zice Constantinescu Comisia parlamentară de anchetă a cazului FNI a transmis, miercuri seara, un comunicat, sub semnătura președintelui acesteia, Alexandru Sassu (PD), în care protestează față de unele afirmații pe care le-ar fi făcut președintele Constantinescu, referitoare la termenele de finalizare a anchetei. în comunicat se arată că membrii comisiei au aflat „cu surprindere”, din presă, că președintele Emil Constantinescu ar fi afirmat că toi Comisia parlamentară de anchetă va prezenta un comunicat oficial „care să cuprindă inclusiv numele celor vinovați” și, de asemenea, că „în fiecare săptămână de acum înainte, comisia va prezenta o situație la zi a modului în care se desfășoară ancheta”. Membrii comisiei precizează că mandatul primit din partea Parlamentului este ca raportul să fie depus pe data de 31 august. Comisia susține că a lucrat permanent, începând cu a doua zi de la primirea mandatului de la Parlament și își va continua lucrările zilnice până la depunerea raportului final în plenul Parlamentului. „Considerăm că în acest moment este prematură publicarea de liste de vinovați sau dezvăluiri spectaculoase despre modul în care decurg lucrările comisiei, cu atât mai mult concluzii asupra fenomenului FNI, și că acest lucru nu poate face decât de servicii atât păgubiților, cât și anchetei pe care comisia o desfășoară”, se arată în comunicat. Reamintim că președintele Emil Constantinescu a spus, marți, în prezența câtorva zeci de investitori ai FNI, care l-au așteptat timp de mai multe ore în Piața Victoriei, că „cei care se fac vinovați de declanșarea crizei FNI vor ajunge la închisoare”. Cu același prilej, președintele i-a asigurat pe manifestanți că va solicita comisiei parlamentare care anchetează scandalul FNI „să prezinte, în cel mult două zile, stadiul investigațiilor în acest caz”. (A.M.) Patronatul Garant apelează la președinte Patronatul Garant a solicitat, ieri, printr-o scrisoare deschisă, sprijinul președintelui Emil Constantinescu în lupta împotriva corupției din domeniul alcoolului, apreciind că gravitatea fenomenului impune soluții urgente și radicale. „Domnule Președinte, vă solicităm această audiență pentru conducerea patronatului Garant, întrucât demersurile noastre pe aceste teme la Ministerul Finanțelor și la Guvern nu au avut efecte concrete”, se arată în scrisoarea patronatului. Romulus Dascălu, președintele Garant, propune, ca principale soluții pentru diminuarea pieței negre din sectorul alcoolului și băuturilor alcoolice, aplicarea Ordonanței 27/2000 privind regimul accizelor și altor impozite indirecte, precum și constituirea la nivelul fiecărui județ a unei echipe mixte formate din comisari ai Gărzii Financiare, supraveghetori fiscali, reprezentanți ai direcțiilor județene ale Ministerului Agriculturii, ai poliției economice, ai pompierilor, ai Oficiului pentru Protecția Consumatorului în vederea controlării distileriilor. De asemenea, reprezentanții Garant solicită reducerea cu 50% a accizelor, considerând că fiscalitatea ridicată este principala cauză a evaziunii fiscale. „Este foarte greu să desfășori o activitate economică normală într-o țară cu taxe occidentale și salarii africane”, a menționat Dascălu. (AM.) s.c.fiQRO BARS fisfl execută la service-ul auto situat în Calea Făgărașului nr. 8 ■ inspecții tehnice periodice pentru: motociclete, autoturisme, autoutilitare; ■ lucrări de reparații la partea mecanică, electrică și tinichigerie pentru toate tipurile de autovehicule; ■ verificarea funcționării motoarelor pe benzină și motorină, a instalației electrice și a farurilor cu testere electronice, noi, de ultima generație tip Hofmann. Program: luni-vineri 7.30-15.30 PREȚURI PROMOȚIONALE : sâmbătă 8.00-13.00. Brașov - Calea Făgărașului nr. 8, Tel./fax: 475264 România face pași spre integrare Comisia Europeană a adoptat comunicarea referitoare la Strategia Economică pe Termen Mediu a României Comisia Europeană a adoptat comunicarea referitoare la Strategia Economică pe Termen Mediu a României (SETM), se arată într-un comunicat al Ministerului Afacerilor Externe, dat ieri publicității. Comunicarea reprezintă o continuare a raportului prezentat Consiliului Afacerilor Generale imediat după adoptarea Strategiei de către Guvernul României, în 16 martie 2000. Comisia Europeană consideră că Strategia pe Termen Mediu reprezintă o analiză bună a situației economice actuale, identificând deficiențele structurale, instituționale și la nivel macroeconomic. Se consideră esențial faptul că Strategia a întrunit consensul tuturor partidelor politice parlamentare din România și se recunoaște, în același timp, rolul SETM în pregătirea aderăriii la UE în 2007. Planul de acțiune este apreciat pentru faptul că abordează problemele presante ale reformei economice în manieră realistă și în concordanță cu prevederile acordurilor încheiate de România cu Fondul Monetar Internațional și Banca Mondială. Comunicarea subliniază importanța măsurilor cuprinse în planul de acțiune, financiare și fiscale, privind privatizarea și restructurarea regiilor autonome, și în domeniul politicii comerciale. Comisia Europeană își exprimă încrederea că punerea în practică a acestor măsuri va duce la o creștere a stabilității legislative și a credibilității României pe plan extern. Implementarea Strategiei Economice pe Termen Mediu și a planului de acțiune este văzută ca o premisă absolut necesară, nu numai pentru creșterea nivelului de trai al populației, dar și pentru îndeplinirea criteriilor economice de la Copenhaga de aderare la Uniunea Europeană. (A.M.) PNȚCD și UFD nu vor ApR decât în turul doi Secretarul general al PNȚCD, Remus Opriș, a declarat, ieri, că atât PNȚCD, cât și UFD vor continua demersurile de formare a polului de centru-dreapta. „Noi dorim respectarea termenului de 1 august pentru conturarea polului de centru-dreapta, pentru că nu vrem să așteptăm la infinit clarificarea nelămuririlor și ambiguităților PNL”, a spus Opriș. El a adăugat că nici unul dintre cele două partide nu agreează apropierea de ApR, admițând un astfel de demers doar pentru sprijinirea în turul doi a unui candidat unic la alegerile prezidențiale. Opriș a mai spus că discuțiile următoare se vor axa pe principiul listelor comune în sensul concretizării și stabilirii candidaților celor două partide. Dialogul PNȚCD - UFD va fi continuat prin întâlniri în cursul săptămânii viitoare. (D.P.) IMPEX ROMSCO CPH Firmă de pază și protecție Str.Decebal 24, Cluj - Napoca tel. 064-434095 Oferă servicii de pază societăților comerciale cu capital de stat, transport bancar, transport de valori tezauriene, asigurarea pazei sediilor organizațiilor politice Isărescu e onorat dar mai așteaptă • liberalii vor un tandem Isărescu-Stolojan • țărăniștii nu știu ce culoare politică are Stolojan Premierul Mugur Isărescu a declarat ieri că este onorat de propunerea unor partide de a-l susține ca și candidat la Președinție, dar a precizat că nu și-a dat acceptul decât pentru a lucra la continuarea programului guvernamental. Premierul a adăugat că dacă i se va cere candidatura de către „forțe politice credibile" și dacă va ajunge împreună cu acestea la concluzia că este în beneficiul poporului român, va lua o decizie pe care o va anunța singur. Pe de altă parte, prim-vicepreședintele PNL, Valeriu Stoica, a declarat că varianta ideală pentru un tandem ar fi Isărescu-Stolojan. :Am convingerea că un tandem Stolojan-Isărescu este de natură să rezolve problema importantă a recâștigării încrederii în sistemul politic românesc. Populația are foarte mare încredere în cele două personalități. Pe de o parte, Mugur Isărescu a demonstrat că este un bun manager la nivelul Executivului, că știe să racordeze instituțiile interne la cele internaționale, că poate asigura cel mai bine continuitatea programului de guvernare și realizarea programului de integrare europeană. Pe de altă parte, Stolojan are și el o cotă foarte mare de încredere. De aceea, cred că o formulă Stolojan-Isărescu ar face ca România, în perioada următoare, să se bucure de stabilitate internă și de credibilitate externă, precum și de o foarte eficientă funcționare a instituțiilor statului", a mai spus Stoica; în schimb, țărăniștii nu acceptă încă o nominalizare a lui Stolojan pentru postul de prim-ministru. Liderii PNȚCD au declarat că acest partid ,iu a lucrat cu Stolojan și nu îi cunoaște orientarea politică”. Conducerile PNȚCD și PNL au precizat că o decizie în privința tandemului urmează a fi luată după ce Mugur Isărescu își va exprima clar poziția în privința candidaturii sale la președinție. (D.P.)  Armstrong TAVANE SUSPENDATE prin GENERAL CONECO s.r.l. BUCUREȘTI - Star. Av. Vasile Fuică nr. 64, sad. 1 Tel/Fax: 01-2244087,01-2244349 CLUJ-NAPOCA: Sb. Auril Vlaicu nr. 8 Tel/Fax: 064-447408 TIMIȘOARA - Caisa Buziașului nr. 14 Tel/Fax: 056-222153