Transilvania Jurnal, martie 2001 (Anul 4, nr. 872-898)

2001-03-15 / nr. 884

Tricolorii stagnează pe locul 13 Reprezentativa României ocupă poziția a treisprezecea, cu 680 de puncte, în clasamentul FIFA Coca-Cola dat publicității miercuri, la Zurich, de către fond mondial. Adversarele selecționatei României în grupa a 8-a a preliminariilor Cupei Mondiale din anul 2002 ocupă următoarele poziții: Italia - locul 5 (735 puncte), Ungaria - locul 47 (560 puncte), Georgia - locul 66 (503 puncte) și Lituania - locul 89 (453 puncte). Primele 20 de poziții ale clasamentului FIFA Coca-Cola sunt ocupat de următoarele echipe: 1. Brazilia 814, 2. Franța 797, 3. Argentina 771, 4. Portugalia 738, 5. Italia 735, 6. Cehia 734, 7. Spania 727, 8. Paraguay 703, 9. Olanda 702,10. Iugoslavia 701, 11. Germania 698, 12. Mexic 684, 13. România 680, 14. Norvegia 670, 15. Columbia 667, 16. Anglia 659, 17. Croația 656, 18. SUA 655,19. Rusia 639,20. Africa de Sud 631. Următorul clasament va fi dat publicității pe data de 11 aprilie. Lascăr Pană critică experimentele federației După disputarea celor trei turnee de sală, care au contat pentru Cupa României și Liga Națională, HC Minaur Baia Mare se află în ambele competiții pe locul 4. Campionatul se va relua pe 18 aprilie. Handbaliștii băimăreni au o săptămână de vacanță, după care, pe 19 martie, își vor relua antrenamentele. Obiectivul echipei pentru retur este păstrarea locului deținut în prezent, care permite participarea în cupele europene. Referitor la ultimul turneu de sală, de la Buzău, directorul tehnic al echipei băimărene, profesorul emerit Lascăr Pană, spune că,Minaur a avut o evoluție bună. La toate meciurile am avut în teren cinci juniori, cu vârsta sub 20 de ani. In partida cu Dinamo am fost frustați de către arbitri de o victorie pe care o meritam. Federația s-a pus pe experimente chiar pe seama noastră. Au delegat un cuplu de arbitri din Moreni. Nici mama arbitrilor lor nu știau că s-au apucat de arbitraj. Cu asemenea măgării, handbalul românesc nu va ajunge departe.” Directorul tehnic al băimărenilor a fost premiat la Buzău de către primarul Iașului pentru meritele deosebite aduse handbalului românesc. Să mai adăugăm că Lascăr Pană nu a fost prezent la inaugurarea noului sediu al Federației Române de Handbal, manifestare care a avut loc luni, 12 martie. (I.P.) Joi, 15 martie 2001 Transilvania Jurnal Silcotub vrea să termine Rapid(ul) sălăjencele vor mai juca apoi doar două partide înaintea semifinalei cu Motor Zaporoje din Cupa Cupelor, programată pe 1 aprilie Silcotub Zalău și Rapid București vor sta față în față astăzi, de la orele 17:00, la Zalău, intr-un meci restanță contând pentru ultima etapă a turului Ligii Naționale de handbal feminin. Ambele echipe au acumulat până acum 24 de puncte, dar gruparea ardeleană are un meci mai puțin disputat față de Rapid. Dacă în campionatul intern Silcotub și Rapid au cam aceeași linie de clasament, totuși cu un plus pentru Zalău, în cupele europene, parcursurile acestora au fost diferite. In timp ce Silcotub a fost nevoită să joace în șaisprezecimile Cupei Cupelor, Rapidul a intrat direct în optimile aceleiași competiții, grație câștigării City Cup cu un an înainte. Apoi, vicecampioana s-a calificat la pas în semifinale, în timp ce bucureștencele au spus adio Cupei Cupelor chiar in optimi, unde au avut ghinionul să întâlnească redutabila trupă ucraineană Motor Zaporoje, nimeni alta decât adversara sălăjencelor din semifinale. Tadici nu concepe altă variantă decât victoria în meciul cu Rapid. „Vreau să jucăm bine și nici nu mă gândesc să iau altă variantă în calcul decât victoria. Este un joc între locurile 2 și 3, care ne dă posibilitatea să ne desprindem în clasament și putem lua puncte acum”, a declarat Tadici. „Nu avem jucătoare accidentate, slavă Domnului, iar acest meci îmi dă posibilitatea să le folosesc și pe Anamaria Popa, Mieloiu și Ivan, care au jucat în câte un meci, nimic mai mult”, a mai spus tehnicianul sălăjean. Două meciuri până la semifinala cu Zaporoje Ultimul joc disputat de elevele lui Tadici , în campionat a avut loc în 25 februarie și a coincis cu derby-ul campionatului, dar mai ales cu o victorie foarte importantă, 23-21 cu Oltchim Rm. Vâlcea, campioana țării. Așa cum este și normal, la Zalău primează interesul pentru semifinala Cupei Cupelor, campionatul fiind pus, deocamdată, pe planul secund. Tocmai pentru a nu acumula oboseală nedorită, Sucotub și-a amânat pentru a doua oară meciul cu CSM Iași, restanță din 3 martie. Acesta a fost reprogramat inițial pentru 28 martie, însă se va juca abia pe 12 aprilie. De asemenea, partida cu „U” URSUS, contând pentru etapa a doua a returului, de asemenea din deplasare, se va juca pe 18 aprilie, și nu pe 31 martie, cum era programată inițial. Astfel, sălăjencele vor juca înaintea turului semifinalei de la Zalău cu Motor Zaporoje două meciuri în campionat, pe 21 martie, cu Antilopa București (în deplasare) și pe 25 martie, cu Fibrex Săvinești (acasă). Ignat și compania vor pleca la București pentru meciul cu Antilopa doar în ziua meciului, cu avionul, de la Cluj; în ceea ce privește meciul cu Zaporoje, acesta se va disputa pe 1 aprilie, prilej pentru Tadici de a se ține de glume, totuși cât se poate de serioase: „O să încercăm să le păcălim pe ucrainence și să câștigăm lejer”. Carmen Dobra W*mr Handbalistele zalauance joaca astăzi împotriva Rapidului, în schimb, meciul cu Ursus Cluj, din 31 martie, a fost amânat Sibiul mai așteaptă încă echipa de fotbal bani sunt doar pentru cinci etape, iar primăria se va implica financiar doar din vară Cu doar câteva zile înainte de meciul din etapa a doua de campionat, mult așteptata fuziune dintre Șoimii și Universitatea se lasă așteptată Ioan Barac (foto) și Dumitru Pelican, oficialii celor două echipe, declară că se vor încumete să pornească la drum doar în cazul în care se va implica și Primăria Sibiu., Domnul Barac este sufletul acestei inițiative și dânsul poartă discuțiile cu autoritățile locale. Nici dânsul nu e dispus să înceapă dacă nu are un răspuns ferm de la primărie. Vrem să vedem fapte, că de vorbe ne-am săturat să se spună clar primăria se va implica din luna mai sau din vară, dar să fie sigură treaba. In cazul unui răspuns pozitiv, în câteva zile se vor face toate actele pentru jucători. Insă ajunul nu doresc să mă înscriu în campionat și pe urmă să nu mai pot continua, cum am pățit prima oară, cu Danco. In momentul de față, sunt nevoit să recunosc faptul că nu am nici un ban, iar domnul Barac mi-a spus că are bani cât să țină echipa cinci etape”, ne-a declarat președintele Șoimilor, Dumitru Pelican. La rândul său, viceprimarul Gheorghe Tuluc spune că așteptă de la cei doi un plan concret „Am vorbit și cu domnul Barac, și cu Pelican și le-am spus să vină cu un plan care să ducă echipa în acest retur, iar din vară ca să treacă la Sport Club Municipal, cum este prevăzut și să facem o echipă așa cum trebuie”, a declarat Tuluc. Viceprimarul a mai precizat că nu poate fi vorba despre susținere financiară până în vară din partea primăriei, însă noii echipe îi va fi pus la dispoziție Stadionul Municipal. Ioan Barac sa aflat ieri la București, pentru a pune la punct ultimele detalii, gruparea sibiană trebuind să joace sâmbătă în cadrul celei de a doua etape din retur, primul meci fiind deja amânat pentru 21 martie. Teodor Boantă Vasile lanul a fost audiat de magistrații militari fostul președinte dinaitiovist este acuzat că a produs clubului un prejudiciu de 600.000 de dolari Vasile lanul, fostul președinte al FC Dinamo, a fost audiat miercuri de magistrații Curții Militare de Apel București, în dosarul în care acesta este acuzat de prejudiciarea clubului cu 2.366.535 de dolari, bani proveniți din transferarea unor jucători de fotbal. Vasile Ianul susține că este nevinovat, considerând că în gestiunea clubului nu există lipsuri. El afirmă că secția de fotbal a clubului Dinamo a contractat împrumuturi în lei de la Banca Dacia Felix, bani de care a beneficiat clubul, pentru că secția de fotbal nu avea nevoie., jn 1992-1993, am obținut cu titlu de împrumut, de la BDF, suma de 360 de milioane de lei. Iar Clubul Sportiv Dinamo a închiriat BDF mai multe spații din incinta clubului”, declară fanul. Fostul președinte al FC Dinamo afirmă că în perioada 1991-1994 a dat fiecărui jucător care a avut contract cu clubul câte 200 de dolari pentru fiecare punct realizat. „Totalul de prime de joc a fost de 950.000 de dolari, în contabilitate se regăsește doar suma de 731.000 de dolari. Nu-mi explic această diferență decât prin rea-credință”, susține lanul, în 20 octombrie 1999, Curtea Militară de Apel, care a judecat apelul formulat de lanul împotriva sentinței Tribunalului Militar Teritorial București, privind condamnarea sa la 12 ani de detenție, a admis efectuarea unei expertize contabile referitoare la banii obținuți la club în perioada 1992-1994 din transferul extern al jucătorilor. Verificarea avea ca obiectiv principal stabilirea eventualului prejudiciu creat de fostul președinte al FC Dinamo. Surse judiciare au declarat că expertiza contabilă, predată recent magistraților, a stabilit că prejudiciul este de 600.000 de dolari. Comisioane din transferuri Vasile Ianul a fost condamnat la 12 ani de închisoare pentru înșelăciune, instanța Tribunalului Militar Teritorial București hotărând, totodată, ca fostul președinte al FC Dinamo să fie arestat imediat, deoarece ar fi existat, conform magistraților, posibilitatea ca acesta să se sustragă cercetării judecătorești. Potrivit rechizitoriului, lanul ar fi încasat în numerar valută ce reprezenta prețul unor contracte externe, în principal al celor referitoare la transferul unor jucători de fotbal. Sumele nu au fost înregistrate în evidența contabilă a clubului și nu s-au regăsit nici în actele care dovedesc anumite cheltuieli. Astfel, la transferul fotbalistului Dorin Mateuț, fanul și-ar fi însușit 300 de mii de dolari, în cazul lui Ovidiu Hanganu -150 de mii de dolari, pentru Marius Cheregi - 350 de mii de dolari, pentru Gabor Gerstenmayer - 157 de mii de dolari, pentru Tibor Selimes - 286 de mii de dolari, pentru Dorinel Munteanu - 430 de mii de dolari, pentru Ioan Ovidiu Sabău -100 de mii de dolari, iar pentru transferul lui Bogdan Stelea, fostul președinte ar fi încasat 145 de mii de dolari. De asemenea, Vasile Janul și-ar fi însușit 447 de mii de dolari când au fost cumpărate drepturile de televizare a partidelor de fotbal jucate de FC Dinamo în cupele europene. Inițial, lanul a fost acuzat de delapidare, după care a fost schimbată încadrarea juridică a faptei sale. După citirea sentinței Tribunalului Militar Teritorial București, Vasile Ianul a declarat că este șocat, minnuinduse doar că „a fost prea corect”. „Va începe un tăvălug. Vor cădea și alte persoane care nu au vrut, ca și mine, să se alinieze”, a conchis lanul.