Transilvania Jurnal, decembrie 2001 (Anul 4, nr. 1103-1123)

2001-12-03 / nr. 1103

40 la sută dintre zălăuani sunt săraci Peste 4200 de persoane au depus cereri pentru obținerea de tichete pentru subvenționarea energiei termice pe luna noiembrie în Zalău. Acțiunea s-a încheiat în 29 noiembrie, urmând ca azi să înceapă acțiunea pentru subvenționarea gazului, începând cu 10 decembrie, Publiserv va prelua demararea unei noi acțiuni, persoanele care au fost luate în evidență și care au obținut număr de ordine putând să-și ridice cupoanele după această dată. Menționăm că în Zalău există aproximativ 10.000 de apartamente. (C DJ) 70 de rromi „din nou acasă" 70 de persoane, majoritatea de etnie rromă, au fost „repatriate” în Sătu în urma desfășurării operațiuni „Din nou acasă”. Operațiunea, care a pornit de la nivel central, s-a dorit inițial o jubrățire” a capitalei de persoanele care locuiau în mod abuziv, fană acte, în București, find ulterior generalizată și la nivel de țară. Majoritatea rromior sălăjeni au fost aduși din Oradea și Arad. Pe de altă parte, patrulele poliției TF, împreună cu jandarmi, prin controalele realizate în acest an, au reușit creșterea încasărilor stației de călători CFR Zalău cu peste 60 la sută, prin sancționarea repetată a „blafetaori”. „Peste 1.500 de trenuri de călători au fost patrulate până în prezent de echipele poliției TF și jandarmi, în special rutele Zalău - Sărmășag și Șimleu Slvaniei - Sărmășag”, a declarat pit Samir Ignat din cadrul Poliției TF Zalău. (DZ) La Sărmășag, doi medici la 6.000 de persoane Comuna Sărmășag se confruntă de peste doi ani cu o lipsă acută de cadre medicale. Singura unitate de asistență medicală din comună este Dispensarul medical, care are două cadre medicale pentru cele circa 6000 de persoane înregistrate, ceea ce înseamnă de 3 de ori mai mult decât poate „duce", de exemplu, un medic de familie din Zalău. în plus, la cele două cadre medicale din comună vin și pacienți care nu sunt înregistrați, în fiecare zi medicii fiind „vizitați", fiecare de circa 50 de persoane. Bolnavii din sala de așteptare se ceartă care să intre la medic. Situația a fost creată ca urmare a desființării spitalului din Sărmășag, acum doi ani, după restructurarea spitalului din Șimleu Silvaniei. (M.P.) 1 miliard lipsă la medicamentele compensate Farmaciile din Sălaj vor păși în noul an cu un deficit bugetar de 1 miliard de lei la capitolul medicamente compensate și gratuite. Pentru a încerca totuși o ameliorare a datoriilor, către furnizorii de medicamente, Casa județeană de Asigurări de Sănătate (CJAS) a alocat farmaciilor în octombrie peste 1 miliard de lei. „Nu suntem vinovați de faptul că ei nu se încadrează în bugetul alocat, și casa a acceptat contracte care într-un fel sau altul nu aveau acoperire”, a declarat directorul CJAS, Laurențiu Barna. Cel mai probabil, farmaciile vor primi banii în luna ianuarie. (D.C.) Concurs special pentru abonații cotidianului Transilvania Jurnal Amănunte în pagina 11 BANCA COMERCIALĂ ROMÂNĂ Sucursala Județeană SĂLAJ Anunță deținătorii de carduri BCR Maestro, Eurocard MasterCard, Eurocard Business și Eurocard Master Card Business despre organizarea împreună cu MasterCard Internațional a campaniei pronoționale mixtătunuștere. Câștiguri grele". Perioada de desfășurare a campaniei este: 15 oct - 30 dec. 2001. Se vor desemna :6 câștiguri ce vor primi fiecare cate un premiu de 1(0 BSI), iar în data de 10 ianuarie 2002 se va efectua tragerea la sorți ce va reprezenta 3 mari premii de câte 1000I SU Reamintim pe această cale posesorilor de carduri că nu se percep comisioane pentru plata pe bază de card a bunurilor sau serviciilor la comercianții care au instalat POS. Sumați sălăjeni apelați cu încredere la Banca Comercială Română ______ „Banca de care aveți nevoie" Ziua Națională a României a fost sărbătorită în Sălaj vineri și sâmbătă cu tradiționalele simpozioane, depuneri de coroane, alocuțiuni și defilări, într-o pasivitate aproape totală a populației. Evenimentele care au mai „încălzit” un pic atmosfera au fost lansarea unui nou album al solistului Dinu Iancu Sălăjanu, cortul Radio Transilvania, pălinca și vinul încălzite, plus sarmalele oferite de Verezal în piața centrală din Zalău, precum și manifestările ocazionate de împlinirea a 125 de ani de la înființarea Bazei 3 Instrucție-Infanterie. Militarii zălăuani au realizat o demonstrație inedită de luptă de infanterie, în care a fost inclusă și un program de tehnici de luptă corp la corp, specifice trupelor speciale. Sărbătoarea Garnizoanei Zalău s-a încheiat la Casa Armatei, unde a avut loc și un spectacol oferit, printre alții, de cuplul Liviu Petriș-Marcel Mureșanu, ansamblul „Porolissum” și invitații