Transilvania Jurnal, aprilie 2002 (Anul 5, nr. 1196-1221)

2002-04-15 / nr. 1208

Transilvania Jurnal SPORT : Luni, 15 aprilie 2002 „U” Cluj, Borrusia Dortmund pentru „Milanul din Banat” UNIVERSITATEA CLUJ CSM REȘIȚA 1 1 Stadion: „Ion Moina". Spectatori 5.000 Au marcat: Căpușan min. 50, Păcurar min. 52 din penalty Văsie min. 65, Costea min.73 Arbitri: D. Georgescu - Fl. Ivan. I. Olteanu (toți din Bucure: Cartonașe galbene: Boerean min. 44, Prodan min. 51, min. 72 - Agachi min. 45, Dianu min. 59 Cartonașe roșii: Ciucur min. 70, Dianu min. 88 Observator FRF: V. Ciocan (Bistrița) min. 77 Abrudan Szilagyi Matei Văsie Giurgiu Păcurar Nici cei mai optimiști suporteri ai „șepcilor roșii’’ nu visau o victore zdrobitoare a favoriților în partida cu o formație care, nu cu multă vreme în urmă, trăgea la promovare. Din fericire însă pentru tot ce înseamnă „U” Cluj, sâmbătă, forțând puțin comparația, „studenții” au fost în repriza a doua a întâlnirii cu Reșița un fel de Borussia Dortmund pentru gruparea cunoscută și sub apelativul de „Milanul din Banat", nimeni alta decât echipa germană care umilea adevăratul AC Milan cu 4-0 în semifinalele Cupei UEFA în rolul brazilianului Marcio Amoroso, care a marcat atinci trei dintre golurile Romusiei, s-au aflat pe rând Căpușan, Văsie și Costea, fără a-l pune la socoteală pe Păcurar, care a înscris din penalty, în final a fost 4-0, dar putea fi foarte bine 5-0 și chiar și 6-0. Soarta meciului putea fi cu totul alta dacă Ciocoi ar fi înscris în min. 2, după ce a scăpat singur cu Moldovan, doar unghiul dificil în care se afla împiedicându-l să deschidă tabela. Apoi, gazdele au căutat cu insistență golul, dar acesta s-a lăsat așteptat, Prodan (min. 13, scapă singur, dar centrează neinspirat), Păcurar (min. 16, șut din lovitură liberă, prins de Agachi, și min. 22, șut de la marginea careului în brațele portarului), Giurgiu (min. 39), Văsie (min. 47, lovitură liberă de la 20m, apără Agachi) ratând. Nu a mai fost cazul în min. 50, când Mircea Rus a centrat de pe dreapta, iar Căpușan a reluat în plasă. De aici încolo, a început spectacolul. Același Rus a fost faultat în careu în min. 51 de Dianu, care tocmai intrase pe teren, iar arbitrul a arătat decis punctul cu var, pentru ca Păcurar să transforme fără emoții. în min. 65, Căpușan a centrat pentru Văsie, iar fundașul clujean nu avea cum să rateze întâlnirea cu golul, al treilea pentru clujeni. A patra reușită și ultima a venit în min. 73. După ce Păcurar a ratat, Szilagyi a centrat pentru Costea care, pe fază, a înscris. Sergiu Costea a avut ocazia să realizeze „dubla” două minute mai târziu, dar a trimis peste, după un un-doi cu Prodan. Așa s-a scris istoria celei mai consistente victorii a rundei din „B2”, în care amfitrionii au demonstrat că traversează o perioadă propice, iar vizitatorii, că au probleme cu kilogramele în plus. Revenire tristă pentru Ciprian Dianu pe „Ion Moina”. Abia intrat în teren în min. 51, el a provocat penalty-ul din care a înscris Păcurar, primind și un cartonaș galben, pentru ca, în min. 70, să fie eliminat de pe teren, după ce a văzut încă o dată galben în fața ochilor în urma unui fault asupra lui lurișniți. Carmen Dobra Moldovan M. Rus Boerean min. 74 Iurișniți Aștilean min. 46 Costea Prodan Căpușan Antr.: D. Anca Agachi D. Miclea Căprariu Bratu min. 59 R. Miciea Almășan Doană Ciocoi Ibiric Ciucur Nica min. 51 Dianu Oprita Antr.: D. Marcu Sergiu Costea a marcat ultimul gol al clujenilor Divizia C etapa a 21-a Minerul Sărmășag a încercat să mituiască la Sighetu Marmației Seria a 8-a FC Liber Hamana - Minerul Sărmășag 3-1 (1-0) „Minerii” au venit cu intenția de a câștiga partida și au apelat la toate măsurile mai mult sau mai puțin ortodoxe. La scorul de 2-0 pentru gazde, în min. 65, președintele echipei din Sărmășag, Marian Măduță, l-a contactat pe președintele maramureșenilor, Gheorghe Olteanu, cu intenția de a ajunge la o înțelegere prin care să întoarcă rezultatul. Măduță i-a promis lui Olteanu că îi va da 25 de milioane de lei dacă Sărmășag va câștiga. Drept garanție, Măciuță i-a oferit lui Olteanu cinci verighete de aur și suma de cinci milioane de lei, urmând ca diferența să fie adusă luni. Olteanu a luat verighetele și le-a arătat observatorului FRF, Mircea Munteanu (Tg. Mureș), pe care l-a informat în amănunt despre cele întâmplate. Munteanu a consemnat totul în raportul partidei. Președintele echipei maramureșene, Gheorghe Olteanu, ne-a declarat:„Este o tentativă clară de mituire. Mircea Sandu a cerut întotdeauna dovezi. Uite că acum le are. Verighetele sunt la mine. Au încercat să ne cumpere. Sunt dovezi clare. Cei de la Sărmășag m-au sunat tot timpul azi dimineață (n.r. duminică) și mi-au propus să uităm totul în schimbul unei sume de bani. Mi-au spus că îmi dau 400 de euro. Noi ne-am văzut de treabă și am câștigat așa cum ne-am propus pe teren. Valoarea s-a văzut clar în teren: în timpul în care Măduță încerca să mă mituiască, Liber Humana a înscris golul trei. FRF trebuie să ia urgent măsuri în acest caz. Echipe ca Minerul Sărmășag nu au ce căuta în fotbalul românesc.” Echipa gazdă a câștigat după un meci pe care l-a dominat în totalitate. Pentru a doua oară consecutiv, Fărcaș a reușit un hat-trick, fiind artizanul victoriei. Golurile au fost înscrise de Fărcaș (min. 44,65 și 80) respectiv Tóth (min. 90), FC Liber Humana: Ștețca - Cărăbuș, Cr. Mureșan, Opriș, Groza, Ardelean, N. Pop, Buciuman, V. Pop, Fărcaș, Iațu. Antrenor: Gheorghe Gâta. Arbitri: Cristian Dan - Vasile Martin (ambii din Aiud), Florin Hanca (Ocna- Mureș). (I.P.) CFR Cluj - Unirea Dej 1-0 (1-0) A marcat: Velian min. 6 CFR: Nădăban - Lazăr, Cazan, Velian, Pasca - A. Pop (min. 77 Marian), Ghiorma, Benke, David (min. 87 Mateuț) - Bartoș (min.64 Turcu), Petrescu. Unirea, Bădan - Moșuț (min. 36 Manea), Gall, Bogojel, Tomna, Kilia - Mureșan, D. Pop (min. 59 Mocian), Danciu - Paina, Târnovan. Băimărenii au fost egalați în prelungiri A fost un meci de uzură, iar miza partidei și-a pus amprenta pe jocul celor două formații. FC Baia Mare a făcut cel mai bun joc din retur. Oaspeții au deschis scorul în min. 25. Bălan a centrat de pe partea dreaptă, iar Bilașco a înscris cu capul, imparat, de la 10 metri. Băimărenii au mai avut ocazii de gol, dar atât Negrean, cât și Ghenți au ratat din ocazii favorabile. Când nimeni nu se aștepta, în minutele de prelungire, arădenii au egalat, în urma unei faze banale. Ciortea s-a complicat la o minge ușoară, fapt de care a profitat Drida, care a șutat din voie, de la 16 metri, sub transversala porții apărate de Pap Deac. Imediat după gol, arbitrul Constantin a fluierat finalul meciului. Baia Mare rămâne în cărți pentru promovare. Sponsorul echipei băimărene, Heinrich Schorsch, a avut probleme din partea organizatorilor. Lui Schorsch i a fost interzis accesul la tribuna oficială, fiind nevoit să observe partida de la tribuna a li-a. Colțul declarațiilor Ionuț Popa (antrenor UTA): „Ne-am așteptat la un meci greu. Baia Mare este o echipă valoroasă. La un moment dat, nu credeam că vom reuși egalarea Egalul ne convine și nu aed că vom mai avea probleme pentru promovare. Sincer vă spun că ne-a fost frică de Baia Mare. Am trecut un obstacol greu.” Costel Orac (antrenor FC Baia Mare): „Am fost foarte aproape de victore. Ne menținem în lupta pentru promovare. Am depășit perioada mai puțin fastă prin care am trecut. Vizavi de meciul de la Arad, nu am ce să le reproșez jucătorilor bâimăreni.” Ioan Petrușan „Sârma” e în careul de ași Internațional Pitești - ISCT 1-1 Au marcat: Georgescu min. 67 - Anca min. 9 din penalty ISCT: Ceclan - Keresztes (min. 80 Gatea), Simon, A. Rus, Kiss - Foro, Timar, Neguț, Bratu (min. 87 L. Rus) - Anca, Fodor. Antr., Ad. Coca. „Sârmarii” din Câmpia Turzii au reușit la Pitești ceea ce și-au propus, și anume un rezultat bun, cu toate că antrenorul Adrian Coca nu a putut alinia cea mai bună formație, Oncică fiind suspendat, iar Mâțiu, Kallas, Hidișan și Bean, accidentați. Iar dacă arbitrajul nu ar fi fost potrivnic oaspeților, ei s-ar fi putut întoarce chiar cu toate cele trei puncte. Faza cea mai controversată a avut loc în minutul 67, când piteștenii au reușit egalarea. „A fost o centrare de pe partea stângă, mingea a depășit cadrul porții, Georgescu a lovit-o cu capul, iar Ceclan a prins-o; în acel moment, tușierul a indicat centrul terenului, cu toate că, se pare, mingea nu a trecut de linia porții. Rămâne să vedem caseta și să ne lămurim”, a spus antrenorul „sârmarilor”, Adrian Coca. Totodată, el a afirmat că gazdele au beneficiat de o lovitură de la 11 m, ratată de Procorodie, cu toate că faultul s-a petrecut în afara careului. Una peste alta, echipa din Câmpia Turzii a evoluat foarte bine, golul lui Anca, aflat la a cincea reușită în două etape, permițând elevilor lui Coca să urce pe locul 4 în clasament, la doar 7 puncte de un loc ce i-ar permite disputarea barajului pentru promovarea în prima ligă. Partida de la Pitești a mai adus o indisponibilitate în echipă, pentru meciul din etapa viitoare contra lui Gaz Metan Mediaș, portarul Declan, cel mai bun om de la Pitești, primind un cartonaș galben, ceea ce îi va aduce o etapă de suspendare. Vasile Racovițan cooi. IMPEX SRL RECONDIȚIONAM CARTUȘE IMPRIMANTE Cluj-Napoca Pu Unirii nr.4-5 Tel.014.430423/192755