Transilvania - Analele, 1902 (nr. 1-6)

1902-01-01 / nr. 1

AflflLELE ASOCIATIUNII PENTRU LITERATURA ROMANA SI CULTURA POPORULUI ROMÂN. Nr. I. Ianuare — Februare 1902. Ad Nr. 51—1902. Proces verbal din 9 Ianuarie 1902. Şedinţa ordinară a comitetului central al Asociaţiunii. President: Iosif Sterca Şuluţu. — Notar: Dr. Ilie Beu. — Membri presenți: Ars. Bunea, Parteniu Gosma, Dr. E. Gristea, Dr. G. Diaconovich, Dr. Liviu Leményi, Dr. Al. Marienescu, I. Papiu, Dr. Il.Puşcariu, Dr. Eus. R. Roşea şi Nicolau Togan. 1. Cu verificarea procesului verbal al şedinţei de astăzi Se încredinţează domnii Dr. Atanasiu Marienescu, Ioan I .Papiu şi Nicolau Togan. 2. (28—1902). Se presentează actul data 1 Ianuarie a. c., despre scontrarea cassei şi a efectelor Asociaţiunii, săvârşită de o comisiune compusă din d-nii Parteniu Cosma, Nicolau Ivan şi Dr. Eusebiu R. Roşea. Comisiunea a găsit starea fondurilor Asociaţiunii în consonanţă cu cărţile de contabilitate; asemenea a aflat în ordine valorile şi efectele; a constatat însă, că o acţie „Iulia“ de la „fondul Q. Bariţiu“ şi 4 acţii „Albina“ de la „fundaţiunea Iohanna Bădilă“ nu sunt încă trecute pe numele fondurilor respective. Raportul comisiunii de scontrare se ia spre scrie. Cassarul se însărcinează a îngriji de transcrierea acţiilor amintite. 3. (939—1901). Comisiunea însărcinată prin condusul Nr. 256 din 12 Decembre a. tr., cu examinarea chestiunilor atinse în scrisoarea cassarului Asociaţiunii deta 4 Decembre 1901, — înaintează raportul său cu opinia, că după ce divergenţele ivite între cassar şi directorul şcoalei civile de fete parte au fost rectificate mai de mult, parte însă aplanate în decursul cercetării, afacerea nu reclamă nici o disposiţiune din partea comitetului central. Se ia act de raportul comisiunii şi de declaraţiunea dată de cassarul Asociaţiunii. Fiind divergenţele administrative între cassar şi directorul şcoalei civile de fete pe deplin clarificate şi aplanate,■ afacerea se declară terminată. 1