Transilvania - Analele, 1905 (nr. 1-6)

1905-01-15 / nr. 1

flflALELE ASOCIAȚIUNII PENTRU LITERATURA ROMÂNĂ ȘI CULTURA POPORULUI ROMÂN. I. Ianuarie—Februarie 1905. Nr. 121—1905. Proces verbal din 28 Ianuarie 1905. Ședința I a comitetului central al Asociațiunii. Prezident: Iosif St. Şuluţu. Notar: Ioan I. Lapedatu. — Membrii prezenți: Parteniu Cosma, Dr. Cornel Diaconovich, Dr. Liviu Lemény, Iuliu Muntean, Ioan Papiu, Dr. Ilarion Puşcariu, Dr. Eusebiu Ti. Roşea, Nicolau Togan, Dr. Vasile Bologa, Arseniu Bunea şi Romul Simu. 1. Cu verificarea procesului verbal al şedinţei de astăzi se încredinţează dnii: Parteniu Cosma, Dr. Liviu Lemény şi luliu Muntean. 2. (1299—1904.) Dl Iosif Vulcan, prin scrisoarea sa din 25 Decemvrie a. tr., declară, că primeşte cu mulţămită distincţiunea ce i s’a făcut din partea adunării generale din Timişoara, alegându-l membru onorar al Asociaţiunii. Se ia act. Scrisoarea dlui Iosif Vulcan se va prezenta proximei adunări generale. 3. (89—1905.) Secretarul I prezintă ordinaţiunea ministrului de interne Nr. 863/1904 res. din 5 Decemvrie a. tr., prin care acesta donează pentru trebuinţele şcoalei civile de fete susţinută de Asociaţiune suma de K 940280, remasă ca depozit la institutul „Victoria“ din suma adunată la timpul său pentru ridicarea monumentului lui Avram Iancu şi confiscată prin ordinaţiunea ministerială Nr. 426 din 15 Martie 1895. Se ia act. Donaţiunea se primeşte şi având a se folosi în sensul ordinaţiunii ministrului de interne pentru trebuinţele şcoalei civile de fete a Asociaţiunii, se va întrebuinţa pentru acoperirea speselor extraordinare, ce Asociaţiunea a avut şi va avea să facă în timp apropiat pentru şcoala de fete şi anume: 1. pentru plata cuotei speselor împreunate cu demolarea zidului şi valului de lângă grădina şcoalei, cu construirea noului grilaj de fer şi trotuarului şi cu reconstruirea parcului şi a grădinii. 1