Transilvania - Analele, 1905 (nr. 1-6)

1905-01-15 / nr. 1

3 9. (ad 774—1904.) Secretarul I raportează, că localităţile din casa Asociaţiunii, strada Morii Nr. 8, ocupate în trecut de birourile Asociaţiunii, îndată după trecerea acestora în palatul Muzeului, au fost reparate în sensul deciziunei Nr. 37 din 29 Iulie a. tr. şi apoi ocupate de dl Iosif St. Şuiuţu cu începere de la 13 Noemvrie a. tr. Cere deci ca Comitetul, central să stabilească chiria după aceste localităţi. Se ia act. Chiria după localităţile din casa Asociaţiunii, strada Morii Nr. 8, 3 odăi parterie, ocupate în trecut de birourile Asociaţiunii, se stabileşte în suma de K 760"—. 10. (113—1904.) Secretarul I prezintă, procesul verbal al şedinţei secţiunii ştiinţifice din 30 Decemvrie a. tr., în care s’au luat dispoziţiuni pentru recenzarea scrierilor intrate la Asociaţiune spre editare, pentru distribuirea skiopticoanelor cumpărate şi aranjarea prelegerilor cu aceste aparate şi pentru colaborarea membrilor secţiunii la revista „Transilvania“. Mai departe secţiunea cere achitarea preţului unui al doilea skiopticon comandat la firma Liesegang din Düsseldorf cu M. 236, a speselor de transport pentru acest aparat de K 21-49, şi roagă să i se arate sumele rămase disponibile din dotaţiunea votată de ultimele adunări generale. In fine se prezintă contul speselor membrilor externi ai secţiunii în sumă totală de K 141-30. Se ia act. Cassarul se autorizează a plăti în contul dotaţiunii votate pentru cumpărarea de skiopticoane firmei Liesegang din Düsseldorf, conform notei prezentate M. 236-— şi a restitui referentului secţiunii spesele avansate de dânsul în sumă de K 21-40. Totodată se asemnează spre plată şi spesele membrilor externi în sumă de K 141-30 în contul dotaţiunii secţiunilor. După efectuarea acestor plăţi, cassarul va arăta referentului secţiunei suma încă disponibilă din dotaţiunea votată de adunările generale pentru cumpărarea skiopticoanelor. 11. (106—1905.) Dl Dr. Iosif Popovici cere un ajutor de K 500— pentru acoperirea parţială a speselor de călătorie şi de tipar împreunate cu studiile sale asupra dialectelor limbei române, şi cumpărarea unui număr oarecare de exemplare ale publicaţiunii sale „Rumänische Dialekte“ partea I. Comitetul central având în vedere valoarea studiilor publicate pănă acum de dl Dr. Iosif Popovici, precum şi împrejurarea, că studierea dialectelor limbei române în sensul regulamentelor în vigoare formează una dintre problemele principale ale activităţii literare a Asociaţiunii, acordă ajutorul cerut în sumă de „ 500"— din fondul „George Bariţiu“. Totodată decide cumpărarea a 10 exemplare din scrierea „Rumänische Dialecte I, Die Dialecte der Munteni und Pădureni in Hunyader Komitat“, cari se vor da membrilor secţiunii literare şi bibliotecii centrale. *