Transilvania, 1930 (Anul 61, nr. 1-12)

1930-01-01 / nr. 1-6

scump nouă, preconizat sub forma de sens cultural“, atunci, aşa cred, ne apropriem de o epocală făptuire, de încercarea solidarizări sufleteşti a neamului nostru şi îndrumarea nu spre nobilul ideal al chemării sale istorice, nu prin politica zilelor, ci prin misterioasa putere a solidarităţii invizibile, prin creaţiunile spirituale ale acestui popor, legând prezentul de viitor, mormintele de leagăne, prin cinstirea patrimoniului stors veacurilor de aprige suferinţi şi îndelungate sbuciumări ale destinulu implacabil. Să fi răsărit verde şi cu sâmbure de viaţă gândul acesta într’o singură holdă a sufletului naţional. Congresul dela Sibiu n’a fost zadarnic şi rodul lui va fi binecuvântat Reprezentanţii consacraţi ai culturei româneşti de pretutindeni, adunaţi la Sibiu în săptămâna luminată, ni-au arătat dorinţa lor ca cele discutate la „primul Parlament al Culturii româneşti“, cum bunul meu amic dl D. Qusti a botezat congresul nostru, să fie publicate într’un volum deosebit. Comitetul central al Asociaţiunii a consimţit şi iată că dau acum publicităţii cartei dorită. Ea pregăteşte al doilea parlament cultural, care aşa cred, va lua fiinţă după o înţelegere a tuturor celor chemaţi, nu prea târziu, nădăjduesc chiar în anul viitor. Eu mulţumesc lui Dumnezeu că am putut face şi paşi acesta. Orânduirea materialului în volumul de faţ a întâmpinat mari greutăţi. De fapt, problemele afişate la ordinea zilei, erau peste măsură multe, treizeci şi şase, zilele de discuţie numa i