Transilvania, 1934 (Anul 65, nr. 1-6)

1934-01-01 / nr. 1

Anul 65. Ianuarie—Februarie 1934. Nr. 1. TRANSILVANIA (Buletin de technică culturală.) Cuvânt înainte. De Dr. Iuliu Moldovan. Preşedintele „Astrei“ culturale. Completa libertate de acţiune, a despărţămintelor şi cercurilor noastre culturale, iniţiativa liberă în cadrele largi ale statutelor noastre, au dus la rezultate admirabile acolo unde priceperea, experienţa, zelul şi perseverenţa conducătorilor şi a colaboratorilor lor au fost la nivelul cerut de necesităţi, şi au dat rezultate mai modeste acolo, unde conducătorii nu au ştiut sau nu au putut să activeze în mod corespunzător. Cu toate că şi în aceste condiţiuni de inegalitate a eforturilor depuse şi a rezultatelor obţinute, bilanţul general al activităţii „Astrei“ este foarte favorabil, el nu ne mai poate mulţumi intr’un timp, când conştiinţa şi sentimentul de răspundere naţională lâncezesc şi perspectiva reducerii solidarităţii şi rezistenţei noastre naţionale cer imperios maxime eforturi,in toate părţile, permanent şi progresiv, pentru unirea şi întărirea noastră pe toate tărâmurile, dar îndeosebi pe cel moral-naţional. Spre acest scop trebue să-şi integreze „Astra" toate eforturile. In scopul de a generaliza iniţiative, experienţe şi realizări rodnice şi pilduitoare, de cari au beneficiat până azi numai despărțămintele şi cercurile culturale, cari le-au creiat, conducerea „Astrei" a organizat întâi întâlniri mai frecvente ale preşedinţilor de despărţăminte şi transformă acum „Transilvania" într-o revistă de technică culturală. Scopul ei va fi de a publica articole de îndrumare din experienţa acelora, cari muncesc pe teren, dări de seamă asupra oricărei realizări pozitive, relevând meritul acelora, cari au contribuit la înfăptuirea lor pilduitoare, dând astfel şi o modestă, binemeritată recompensă morală, stimulatoare pentru alţii, va publica mai departe material pentru conferinţe, şezători, comemorări, expoziţii şi amintiri şi documente despre lupte şi fapte din trecutul nostru, pilduitoare 166. 1