Transilvania, 1936 (Anul 67, nr. 1-6)

1936-01-01 / nr. 1

» , „T'.-j ‘ Y ta«» ' ■ J x. At.ul it' Ianuarie Februarie Nr. 4.. In pragul unui nou an de Al. Dima . Vechea revistă a „ Asociafiunii pentru literatura română şi cultura poporului român“ — „Transilvania“ — păşeşte cu acest număr al ei, in cel de-al 17-lea an al unei viefi ce a ştiut să oglindească in mare măsură — ritmul spiritual al Românilor Ardeleni. Pentru o cultură a cărei durată e încă modestă, pentru o publicistică periodică de numai un veac vechime, însemnarea celor 66 de ani de susţinută şi stăruitoare apariţie se cere negreşit subliniată ca un adevărat eveniment cultural. Intr’o fără ce-ar trebui să-şi respecte cu sfinţenie tradiţiinile, menfinerea unei reviste — înfăptuită sub un regim străin —ilustrează încă odată puterea de creaţie şi durabilitate a unui neam pe care numai vitrege împrejurări istorice l au împiedecat să realizeze valori culturale de o şi mai mare semnificaţie. Celebrarea celor 66 de ani ai „Transilvaniei“,■ ne îndeamnă însă ca odată cu relevarea tradiţionalismului ei şi al „Asociatiunii“ să-i reliefăm şi o altă virtute încadrarea în liniile directoare ale trecutului n’a însemne* în acelaşi timp o rezistenţă dărză împotriva noului spirit alramurilor, împotriva atmosferei momentelor istorice ce se succedau, ci tocmai dimpotrivă, o transpunere suplă în miezul mentalităţii timpului.. Tradiţionalismul „Asociaţiunii“ *• of „Transilvaniei“ n’a exclus aşadar, încrederea optimistă într’un progres continuu susținut. Biblioteca Judeţeană ASTRA !