Transilvania, 1976 (Anul 82, nr. 1-12)

1976-01-01 / nr. 1

ACCENTELE DEZVOLTĂRII MULTILATERALE PORNIM ÎNTR-UN NOU AN, CEL DINTÎI AN AL UNUI NOU CINCINAL, CE VA PUNE în fapte o deschidere hotăritoare pentru împlinirile, la toate nivelele, a societăţii noastre socialiste. Aşa cum se ştie, Congresul al Xl-Iea a stabilit ca obiectiv central al actualei etape continuarea operei de făurire a societăţii socialiste multilateral dezvoltate, care cuprinde, într-o concepţie unitară, progresul economiei, ştiinţei, învăţămîntului şi culturii, perfecţionarea organizării şi conducerii societăţii, a relaţiilor de producţie şi sociale, ridicarea nivelului de trai, crearea condiţiilor pentru afirmarea deplină a personalităţii umane, cu alte cuvinte, asigurarea condiţiilor unei înalte civilizaţii materiale şi spirituale. Privit în această perspectivă, cincinalul 1976—1980, prin dimensiunile şi complexitatea obiectivelor sale, marchează o etapă hotăritoare în procesul creşterii puternice a forţelor de producţie, realizării unei structurii moderne, eficiente, a întregii economii, capabile să valorifice la un nivel mereu mai înalt resursele materiale şi umane ale ţării. Continuarea fermă a politicii de industrializare constituie, aşa cum, de altfel, demonstrează şi experienţa deceniilor care au trecut de la eliberarea ţării, factorul decisiv al avîntului general, economic şi social, al ţării. Evident, accentuarea rolului industriei in economia naţională va determina ample mutaţii structurale, pe ramuri şi subramuri, înscriind mai ferm producţia materială pe coordonatele impetuoasei revoluţii tehnico-ştiinţifice contemporane. Mai concret, planul de dezvoltare economico-socială pe anul 1976 — devenit lege prin votul Marii Adunări Naţionale — va constitui prima treaptă a noului cincinal, a cărui realizare va marca o etapă importantă în înfăptuirea Programului partidului de edificare a societăţii socialiste multilateral dezvoltate şi înaintarea României spre comunism. Elaborat sub îndrumarea directă a secretarului general al partidului, acest plan este rodul unor studii şi analize aprofundate, care concretizează sarcini şi obiective în concordanţă cu cerinţele dezvoltării în continuare, în ritm intens, a tuturor ramurilor economiei şi a judeţelor, valorificării la un nivel superior a resurselor materiale şi umane ale ţării. Şi aici trăsătura definitorie o constituie creşterea în continuare, în ritmuri susţinute, a producţiei materiale, aceasta cunoscînd un înalt dinamism, ceea ce oglindeşte continuarea fermă a politicii de industrializare — factorul esenţial şi determinant pentru întregul progres al societăţii româneşti, în lumina concepţiei partidului nostru, potrivit căreia progresul economic şi social impetuos al ţării se află în strictă dependenţă de alocarea unei cote ridicate din venitul naţional pentru fondul de dezvoltare, planul pe acest an prevede, cum este şi firesc, un vast program de investiţii. în acest context, este de relevat că, prin volumul şi structura lor, fondurile de investiţii stabilite răspund cerinţelor dezvoltării armonioase a economiei, repartizării raţionale şi echilibrate a forţelor de producţie pe teritoriul ţării. De asemenea, pornind de la interesele vitale ale poporului român şi de la cauza generală a păcii şi destinderii, ţinînd seama de imperativele lumii de azi, ţara noastră desfăşoară o largă şi intensă activitate internaţională, militează neabătut pentru o politică nouă de colaborare şi înţelegere între naţiuni, în lumea de astăzi, în care se afirmă tot mai viguros dorinţa popoarelor de a fi libere, în care, pe arena mondială, se manifestă cu putere noi state independente, problema autonomiei şi neatirnării fiecărei naţiuni, a dreptului suveran al fiecărui popor de a fi stăpîn în propria ţară constituie o legitate obiectivă a însăşi dezvoltării social-istorice. Ţara noastră, ca ţară socialistă şi, totodată, ca ţară în curs de dezvoltare, se situează in mod ferm de partea ţărilor care luptă pentru a înlătura, pentru a lichida subdezvoltarea, precum şi vechile relaţii care au generat-o, pentru instaurarea unei noi ordini politice şi economice internaţionale, care să asigure condiţii pentru progresul mai rapid al tuturor popoarelor şi, în primul rînd, al celor rămase în urmă, pentru accesul larg al tuturor naţiunilor la cuceririle civilizaţiei contemporane. Marile rezultate obţinute în dezvoltarea bazei tehnico-materiale a societăţii, în ridicarea nivelului de trai al poporului sunt rod al acestei politici consecvente, al eforturilor constante depuse de întregul nostru popor. „România — subliniază, în această ordine, tovarăşul Nicolae Ceauşescu — va milita şi în viitor, în modul cel mai ferm, pentru ca aceste probleme complexe ale lumii contemporane, cu profunde implicaţii pentru întreaga evoluţie a umanităţii, pentru cauza progresului, colaborării şi păcii internaţionale, să-şi găsească soluţionarea concretă, în vederea creării unei noi ordini economice internaţionale, care să asigure dezvoltarea independentă a fiecărei naţiuni pe calea progresului, bunăstării şi fericirii.“ TRANSILVANIA