Tribuna, 1928 -1929 (Anul 1, nr. 1-45)

1928-04-08 / nr. 1

An. I. Nr. 1 BienOTECA CENDIAU SIBIU ! Preţul unui exemplar Lei 3‘— Duminecă 8 Aprilie 1928 Ziar Independent Redacţia şi Administraţia Director. Anunţuri după învoială. Strada Zaharie Joiu Nr 28 Manuscrisele nepubli-SIBIU Nicolae C. Droc. care nu se înapoiază. *P21404* PROGRAMUL NOSTRU In aceste momente critice când patimile politice au ajuns la culme, când poporul începe să nu mai aibă încredere în conducătorii săi, când situaţia economică a ţării lasă atât de mult de dorit, credem că apariţia unui ziar va fi binevenită. Cetăţenii ne cunosc şi noi credem că nu-i nevoie să mai schiţăm linia de conduită ce vom urma. Acelaş ideal, aceeaş ţintă ! Ca o urmare a ziarului „Dreptul nostru“ refdactat în 1925-26 aici în Sibiu şi nevoiţi de al sista din motive independente de voinţa noastră, lansăm azi cu aceeaşi încredere şi hotărâre „Tribuna“. Dragostea nemărginită ce o purtăm acestui popor — din care suntem mândrii a ne trage obârşia — ne determină a începe din nou lupta şi cu modestele noastre puteri să dăm un sprijin nedreptăţit şi obijduiţilor soartei! Vom urmări cu atenţietoate chestiunile ce interesează viaţa politică, economică şi socială, văzute prin prizma obiectivităţii — fără patimă şi fără interese de partid. — Vom avea înaintea ochilor întotdeauna interesele neamului şi ţării, înfăptuită cu atâtea sacrificii. Vom căuta să scoatem în relief meritele oricărui cetăţean, dar în acelaş timp vom lovi cu ultima hotărâre în toţi aceia, cari în actele publice ale vieţii lor, vor nesocoti drepturile altora provocând dezordine şi anarhie în viaţa socială. Vom înfiera fără cruţare politicianii intruşi, cari în loc de muncă nu se ocupă decât de gheşefturi şi samsarlâcuri, cari folosesc politica şi mandatul lor de paravan pentru aşi ghiftui buzunarele. „Tribuna“_va fi piedestalul de pe înălţimea căruia oricine îşi poate spune cuvântul. „Tribuna“ 2 judf. Biblioteca Judeţeană ASTRA „ZIUA AVIAŢIEI“ Propaganda în folosul aviaţiei naţionale se face în mod permanent în tot cursul anului. Dacă s-a hotărât să se sărbătorească într-o anumită zi a anului, „Ziua Aviaţiei“, s’a avut în vedere necesitatea ca pe tot cuprinsul României, naţia întreagă să-şi concentreze în una şi aceeaşi clipă de solidarie simţiminte de către forțele aeriene române. * Ziua de aviaţie vă prilej tuturor bunilor români ca prin vorbe şi fapte să vină în sprijinul aviaţiei naţionale. Ziua de aviație este o zi de solidaritate a întregei țări în jurul unei probleme atât de vitale care interesează siguranţa şi pacea României. Ziua aviaţiei dă prilej tuturor instituţiunilor, băncilor, societăţilor, diverselor întreprinderi, de a-şi da obolul lor preţios pentru propăşirea forţelor aeriene române. Ziua de aviaţie se sărbătoreşte pe tot cuprinsul României. La fiecare capitală de judeţ funcţionează o filială a asociaţiei române pentru propaganda aviaţiei, care cu concursul oficialităţilor şi al oamenilor de bine organizează pentru ziua aviaţiei un program de participare a întregei populaţiuni la această solemnitate. Asemenea solemnităţi vor avea loc atât în oraşe cât şi la sate, unde populaţiunea rurală va fi luminată asupra însemnătăţii aviaţiei naţionale. In toate bisericile, atât la oraşe cât şi la sate preoţii vor ţine predici arătând dreptcredincioşilor, necesitatea apărărei aeriene şi punerea la adăpost a avutului fiecăruia. Solemnitatea în capitală. Teatrul Naţional oferă atât reprezentaţia de la matineu cât şi cea de seară cu beneficiile rezultate, Fondului Aerian Naţional. Idem Opera Română pentru reprezentaţia de după masă. Teatrul Regina Maria oferă beneficiile ambelor sale reprezentaţii. Idem Teatrul Mic şi Teatrul nostru. Cinematografele din Capitală vor da reprezentaţii speciale închinate „Zilei de Aviaţie“. Toate aceste repreprezentaţii vor avea loc în „Ziua de Aviaţie“, Dumineca Floriilor, 8 Aprilie. Sub controlul poliţiei Capitalei, se va chema pe străzi şi în localurile publice, iar rezultatul se va vărsa la Fondul Aerian la Banca Naţională. In toate şcolile se vor ţine conferinţe despre importanţa aviaţiei şi se va face procesiune către Eroul Necunoscut. Asociaţia Română pentru propaganda aviaţiei roagă călduros pe domnii directori ai ziarelor a publica toate aceste lămuriri şi a stimula prin mijloacele domniilor lor de publicitate, teatrele şi cinematografele din provincie de a organiza şi ele festivităţi acordând beneficiul zilei de 8 Aprilie pentru aviaţia naţională. A. R. P. A. In numele com. de conducere GENERAL ANGELESCU A. R. P. A. Cetit! „TRIBUNA“