Tribuna, aprilie 1932 (Anul 5, nr. 10-12)

1932-04-03 / nr. 10

ea încă un prieten de luptă Ziarul „Tribuna“ din Sibiu, de azi înainte apare în haina de oţel „naţional-socialistă“, ca organ de luptă neadormită în frumosul nostru Ardeal a „Blocului Muncitorilor Români Naţional-Socialişti“. Deşi noi cunoaştem activitatea spiritului setos de purificarea moravurilor politice şi sociale de la noi, manifestă cu curaj, măestrie şi convingere nestrămutabilă de neînfricoşatul luptător N. C. Droc, noi dându-i azi o nouă sabie în mână vom veghea că continuindu-şi lupta naţională să lovească mai în plin, mai fără milă, mai sigur în tot ce este păgubitor intereselor comune a românilor. Va lovi, necruţând pe nimeni, fie oricât de sus pus, excepţionând persoana Regelui care este, şi rămâne, inviolabilă, noi naţional-socialiştii fiind profund dinastici, va lovi, căci contrar îl vom lovi noi pe dânsul. Va lovi cu noi dacă interesele ţării noastre cer şi în tată, şi în mamă, şi in frate şi în soră. Noi nU glumim! Va trage fără şovăire, la sigur, asupra „Comunismului şi Marxismului“ distrugând nucleele ascunse a microbilor de subminarea României întregite, şi suprimând in germene orice tendinţă de spirit destructiv existenţei, înflorirei şi rezistenţei statului naţional român. Va ţinti mereu aupra oricărei organizaţii, sau asociaţie, sub orice formă şi titlu, suprapusă statului, cu spirit universal. Nimeni nu poate fi şi cetăţean universal, şi cetăţean român! Ori e cineva cetăţean român având cea mai elementară datorinţă de a lucra, cu toate mijloacele de care dispune pen- tru binele şi fericirea comună a românilor, şi nu pentru a minţi, înşela şi jefui pe români îmbogăţindu-se pe el în paguba României, ori e cetăţean universal şi atunci să plece de bună voie din ţară, să nu aştepte paşaportul nostru. Nu importă cum îl cheamă: Vaida, Iunian, Argetoianu, Iţlisohn sau Şleimsohn. Având grijă bună ca toţi românii ticăloşi, vinovaţi de jalnica situaţie de azi a poporului român să fie ca un ceas mai devreme ţeselaţi în piaţă publică, salutăm şi îmbrăţişăm cu foc nestins intrarea „Tribunii“ în linia luptei noastre de foc, şi îi mulţumim de convingerea sa că plaiurile Românimii trecuesc urgent curăţate de şobolanii şi insectele ce îi rod temeliile neconturbat, până azi, şi că de azi înainte „mâna noastră de fier şi pumnul nostru de oţel* va avea grijă că de glasul Situaţia României seamănă cu un bolnav în agonie.Locuitorii se zbat între viaţă şi moarte. Bolile de care sufere azi poporul român sunt multe. Rănile din cari sângerează, frigurile de care este cuprins şi cari nu vreau săi părăsească, chinurile ce il duc la disperare, se agravează din zi în zi. Mergem din rău în viiau, trăim de pe o zi pe alta, şi nimenii nu e sigur de ziua de mâine. Pretutindeni îţi esă în cale grija şi durerea. Pretutindeni te urmăreşte nemulţumirea şi mizerie. Mulţumirea de azi sie încuibărit numai în casa câtorva sute de ticăloşi, dar nu e trainică nici aici, pentru că o mustră conştiinţa şi o chinueşte necinstea. Ea stă mereu pândind la fereastră, şi cu groază în inimă se întreabă dacă nu se arată „mâna de fier“ cerândui socoteală ,unde a furat, cât a înşelat“?! Azi primează încă egoismul şi interesul personal, în locul folosului comun şi el binelui general. Azi se minte şi se înşeală freie pe frate, soră pe soră, nevasta pe bărbat şi bărbatul pe nevastă. Azi familia, care trebue să formeze temelia de bază a statului naţional român, este zdruncinată in toate aşezămintele sale. Azi şcoala, care trebue să construiască virtuţi raţionele, în cari să se reflecteze mândria de caractere, de bune moravuri, de jertfe pentru neam şi de iubire de Patrie este un fleac de lucru. Azi biserica, cere este, — şi trebue să rămână, — patria sufletului românilor, este dispreţuită şi batjocorită. Azi onoarea este înlocuită de dezonoare, cinstea de necinste, buna cuviinţă de obrăznicie şi adevărul de minciună. Azi tronează deasupra lor, călăuzind, spiritul rău, spiritul de descompunere socială, şi de distrugere României să tremure românii ticăloşi şi duşmanii dinăuntru şi dinafară. Cuvântul României trebue să fie ascultat, respectat şi divinizat. La luptă ! înainte, tot înainte! Noi nu dăm nimic „Tribunei“, în schimb îi cerem tot! Dr. Romulus Damian naţională. Cine este vinovat de toate aceste nenorociri? Toţi doctorii (miniştrii ţării), cari au fost chemaţi să asaneze, să vindece, au aplicat metode şi reţete de stoarcere neruşinată de bani, de nemiloasă sleire de puteri Toţi, rând pe rând, şi-au încărcat cu conflicte conştiinţa, cu contraziceri mintea, cu remuşcări gândirea şi cu necinste mâinile. Ba unii dintre ei sunt cu manile pătate şi de sânge. Toţi, în loc de a fi traşi la răspundere pentru faptele lor, sunt liberi, , se plimbă în automobile luxoase, ne stropesc cu noroiu, sunt cu buzunarele pline de bani ne dispreţuiesc şi îşi rid în pumni. Toţi, rând pe rând, 14 ani de zile, au desbrăcat de haine ţara, şi poporul, au dat avuţiile noastre naţionale străinilor şi parveniţilor, deveniţi peste noapte cetăţeni. Azi poporul a mai rămas cu cămaşa pe el, şi cu sapa de lemn în mână. Azi poporul trebue să verse lacrimi de sânge din ochi, plătind impozite, peste impozite, fără a ști ce se face cu banii sâi. Azi poporul trebue să plătească la carnete, peste carnete, pentru împrumuturi peste împrumuturi, luate dele străini, cu făgăduiala câ va fi mai bine, că vom mai scăpa de griji şi de greutăţi. Nu numai că am fost înşelaţi, dar nici nu ştim ce s-a făcut cu aceşti bani împrumutaţi. Cine i-a mâncat şi cu ce drept?! Oare poporul e pus în fruntea ţării pe miniştri ca să facă cu avuţia noastră naţională ce vreau, cum îi taie capul ? Oare poporul român e sluga miniştrilor, ori miniştrii sunt slugile poporului ? Oare ţara românească e moşia câtorva sute de ticăloşi şi poporul vaca de muls, de dimineaţa până seara, de noapte şi de zi ? Oare poporul român trebue să fie slugă în casa sa, şi în ţara sa proprie, iar parveniţii şi ticăloşii stăpâni, punând porunci cum îi taie capul? Ba să mai şi batjocorească ? Oare poporul român e condamnat să sufere mereu tot felul de furturi, de hoţi şi jepueli? Oare România, pe care poporul român a întregit-o în hotarele sale naţionale de azi cu sângele şi cu vieţa sa, e satul fără câini, a tuturor haimanalelor politice, şi a tuturor lichelelor, străine de rasa şi de sângele românesc. Oare ce drept au toţi aceşt nemernici să împingă poporul român la situaţia sa tristă de azi, neştiind încotro să apuce, ca să scape de suferinţele chinuitoare? Poporul român se găseşte, graţie partidelor politice care toate, rând pe rând, l-a minţit, la înşelat, şi l-a furat, la o răscruce. In faţa acestei răscruci stă „comunismul“ şi „marxismul“, — adica social-democrafia, — cum îl ademeneşte cu fel şi fel de promisiuni spre el prinde de acuma ele în cleştele lor, CU Singurul scop de a-i suge şi ultima vlagă de putere. Partidele politice nu numai că nu fac nimic spre a scăpa poporul român din această iminentă sclavizare de sute de ani, ci dimpotrivă şoptesc, prin legile lor antinaţionale şi antisociale, la urechea lor: „mulgeţi-l de acum voi, că noi l-am muls destul!“ Ei bine, cum socoteala de acasă nu se potriveşte cu cea din târg, noi Ie spunem respicat, cu glesul sus şi tare ca săi ne audă toată ţara .»Blocul muncitorilor Români Naţional - Socialişti“ vă va pune mâna în gât, şi vă va zdrobi capul de perete, mâine! Vă v‘a lua toate averile furate, şi cu banii va plăti datoriile drepte, va plăti pe funcţionarii Statului, pe pensionari, pe invalizi şi văduve, etc. etc. Va introduce controlul asupra averei tuturor locuitorilor, va da pâine românilor, luănd-o dela străini şi de la hoţi, şi va introduce pedeapsa cu moartea pentru: 1) Orice act de spionaj, 2) Orice fel de atentat împotriva existenţei şi siguranţei naţionale a Statului naţional român, 3) Orice furt din averea publică, 4) Orice înşelăciune din munca şi sudoarea muncitorilor români, 5) Orice asasinat, spargeri, incendii voite, Vin National-Socialiștii ANUL V, Nr. 10 DUMINECA 3 APRILIE 1932. Preţul unui exemplar 3 lei. ROMULUS DAMIAN Organ Naţional-Socialist pentru Ardeal Redacţia şi Administraţia : SIBIU, Str. AVRAM IANCU No. 35 Director: NICOLAE C. DROC Anunţuri: In lupta noastră, sfânt naţională, noi nu avem de pierdut decât lanţurile necinstei şi jugul hoţiilor. Rândul mm 7.00 Lei, în pagina de text 3.50 Lei.