Tribuna Sibiului, iunie 1974 (Anul 7, nr. 1929-1932)

1974-06-06 / nr. 1929

Plenara Comitetului Sibiu al P. C. In ziua de 31 mai a.c. a avut loc plenara Comitetului judeţean Sibiu al P.C.R., la care au participat membrii şi membrii supleanţi ai Comitetului judeţean de partid, secretari ai comitetelor comunale de partid, preşedinţii consiliilor intercooperatiste, conducători ai organelor agricole judeţene, reprezentanţi ai organelor agricole centrale. La lucrările plenarei au mai luat parte tovarăşii Ioan Moldovan, adjunct al ministrului agriculturii, industriei alimentare şi apelor, şi Gh. Popa, vicepreşedinte al U.N.C.A.P. In cadrul primului punct al ordinei de zi, tovarăşul Ioan Ungur, prim-vicepreşedinte al Consiliului popular judeţean, a prezentat o informare privind activitatea desfăşurată de Comitetul judeţean de partid pentru îmbunătăţirea conducerii agriculturii judeţului nostru, pentru materializarea prevederilor Hotărîrii Conferinţei organizaţiei judeţene de partid din ianuarie 1973, precum şi măsurile ce se impun a fi aplicate în agricultura judeţului nostru în perioada 1974—1975 şi în viitorul cincinal pentru profilarea producţiei şi creşterea producţiei vegetale şi animaliere. La dezbateri au luat cuvîntul tovarăşii: Cornel Popescu, preşedintele consiliului intercooperatist Miercurea Sibiului, Eroul Muncii Socialiste Adolf Kristoff, şeful fermei pomicole Bazna a I.A.S. Mediaş, Aurel Dobrin, preşedintele C.A.P. Arpaşu de Jos, ing. Boris Kiowsky, directorul Oficiului de îmbunătăţiri funciare, Ioan Presecan, preşedintele C.A.P. Loamneş, ing. Zeno Ilieş, din Plenara a adoptat un plan de măsuri privind profilarea, dezvoltarea şi creşterea eficienţei economice a agriculturii judeţului (1974-1975 şi 1976-1980), despre care informăm in pag. 6 rectorul I.A.S. Mediaş, Zaharia Vasiu, preşedintele C.A.P. Alămar, Ioan Prişcă, preşedintele C.A.P. Moşna, Leopold Köber, preşedintele U.J.C.A.P., ing. Ilie Cătoiu, directorul Trustului judeţean al S.M.A., Andrei Gromes, preşedintele C.A.P. Hosman, Ioan Moldovan, adjunct al ministrului agriculturii, industriei alimentare şi apelor. Tovarăşul Richard Winter, a subliniat efortul organelor şi organizaţiilor de partid de a conduce tot mai bine complexele activităţi din agricultură, creşterea capacităţii acestora de a mobiliza cooperatorii, mecanizatorii şi specialiştii din toate unităţile, din toate sectoarele în materializarea hotărîrilor de partid privind valorificarea superioară a potenţia judeţean Ro lului productiv al agriculturii şi sporirea contribuţiei acestei ramuri la realizările economice ale judeţului. Evidenţiind unele rezultate meritorii privind intensificarea procesului de profilare a producţiei şi specializare a unităţilor, de ridicare a eficienţei economice a activităţilor în agricultură, primul secretar al Comitetului judeţean de partid a menţionat existenţa unor carenţe în activitatea organelor agricole judeţene, a conducerilor unităţilor agricole, fenomene a căror manifestare a determinat realizarea unor producţii nesatisfăcătoare în unii ani in unele unităţi agricole şi neîndeplinirea sarcinilor şi angajamentelor asumate în unele sectoare. Plenara a adoptat măsurile privind profilarea, dezvoltarea şi creşterea eficienţei economice a agriculturii judeţului nostru în perioada 1974—1975 şi în cincinalul viitor. In cadrul celui de-al doilea punct al ordinei de zi, plenara a eliberat din funcţia de membru al biroului şi al Comitetului judeţean de partid pe tovarăşul Costică Porime, în legătură cu promovarea sa în aparatul C.C. al P.C.R. De asemenea, plenara a cooptat ca membru al Comitetului judeţean de partid şi a ales ca membru al biroului Comitetului judeţean de partid pe tovarăşul Ionel Miclea, prim-secretar al Comitetului municipal de partid Mediaş. A fi militant! L-am aflat cu trupul frînt peste jerba de scîntei a aparatului de sudat, în marea hală a cazangeriei de la „Independenţa”. Mi-am închipuit tot atîtea garoafe roşii, cite scîntei străluceau în jur şi am descifrat în ele cîntecul şi descintecul arghezian („Dă-mi fiecare deget, din cinci, să ţi-l sărut”). Era unul, doar unul din eroii de rind ai muncii, Ioan Stimeriu, sudor, muncitor specialist. Exemplu simbol. Sau, l-am cunoscut de mult, de foarte mult timp, şi l-am binecuvîntat în gîndu-mi ori de cîte ori pasiunea lui pentru joc m-a făcut să cred că miracolul vieţii dăinuieşte pretutindeni. Am înţeles odată mai mult că şi dansul poate fi miezul faptelor, bucuria bucuriilor, viaţa care mărşăluieşte. Să faci sărbătoa(Continuare în imag. a V-a) DUMITRU GEMENEL i BIBLIOTECA „ASTRA" SIBIU PROLETARI DIN TOATE TARILE, UNITI-VA ibuntt ~ 'vt£ ■ niti-va ! ORGAN AL COMITETULUI JUDEŢEAN SIBIU AL P.C.R. ŞI AL CONSILIULUI POPULAR JUDEŢEAN Anul VII, nr. 1929 Joi, 6 iunie 1974 8 pagini, 50 bani DIN CRONICA ÎNTRECERII SOCIALISTE UN AVANS REMARCABIL raportează colectivul de muncă al Grupului de şantiere industriale Sibiu, intrarea parţială în funcţiune cu 50 de zile înainte de termen a unei noi capacităţi de producţie de 416 mii mp covoare anual la întreprinderea „Textila” din Cisnădie. In realizarea acestui avans substanţial o contribuţie hotâritoare a avut-o colaborarea optimă dintre constructori şi beneficiar. Pe panoul autorilor acestei noi performanţe, citeva „nume” cu rezonanţă printre constructori: ing. Uwe Fleischer, şef de lot, maistrul Gheorghe Seiceanu. MESAGERI AI MĂIESTRIEI ŞI HĂRNICIEI. Ieri „a luat drumul“ Bucureştiului o nouă colecţie de produse realizate de artizani ai artei meşteşugăreşti sibiene, care participă la Concursul naţional de creaţie pentru dezvoltarea producţiei de articole cu caracter de amintiri turistice. „Mostrele“ — rezultatul muncii creatoare a membrilor colectivului cooperativei „Arta Sibiului“ — înmănunchiază într-un mod cu totul deosebit frumosul cu utilul, purtînd atît în formă cît şi în conţinut caracteristicile artei populare din mărginime. Articolele de marochinărie , casete, rame foto, bomboniere, notesuri etc., ploştile îmbrăcate în piele, precum şi covoraşele confecţionate de harnicii cooperatori au încrustate în ele diverse modele de inspiraţie folclorică din zona Sibiului. REZULTATE DE PRESTIGIU. Industria judeţului raportează înfăptuirea exemplară a principalilor indicatori de plan ai activităţii desfăşurate pe primele cinci luni ale anului. Valoarea sporului de producţie globală obţinută peste prevederi se ridică la cifra de 50 milioane lei, marcînd astfel o creştere a ritmului realizărilor lunii mai faţă de aprilie cu 2,4 la sută. Trei formaţii sibiene la concursul „Ciitare Patriei” • Corul Şcolii militare de ofiţeri activi „Nicolae Bălcescu" • Corul Liceului „Gheorghe Lazăr" Sibiu • Corul Şcolii profesionale UM. I. U.” MediaşAmănunte în pag. a 3£-al L CADR POLITIC De miercuri pînă miercuri — o săptămînă care stă sub exemplarul semn al unei prodigioase activităţi a secretarului general al partidului, preşedintele Republicii Socialiste România, tovarăşul Nicolae Ceauşescu, vizite de lucru în judeţele Constanţa, Dolj, Gorj şi Olt. Itinerarul a cuprins: întîlnire cu cadrele de conducere ale M.A.N., după ce comandantul suprem al forţelor noastre armate a asistat la un complex de exerciţii militare, vizită la Şantierul naval din Constanţa, vizite de lucru la sistemul de irigaţii Sadova - Corabia, la Combinatul chimic, întreprinderea „Electroputere”, „7 Noiembrie", întreprinderea de reparaţii auto şi la cea de confecţii, din Craiova, vizite de lucru la Rovinari, Sadu, Tismana, la întreprinderi industriale din Balş şi Slatina. In cadrul acestor întîlniri cu oamenii şi preocupările lor ardente din acest an jubiliar — preocupări marcate de hotărîrea a(Continuare în pag. a V-a) n Sibiu, Casa artelor: Retrospectivă Vasile Dobrian Gest memorabil al reîntoarcerii in locurile care i-au găzduit debutul zborului spre înalt, artistul emerit Vasile Dobrian se prezintă sibienilor iubitori de frumos, la Casa artelor, cu o retrospectivă de pictură și grafică, citeva zeci de tablouri care vor alcătui — res cum laudae — nucleul unei case muzeale permanente în Rod, satul natal al reputatului artist. Vernisajul a avut loc marţi, după-amiază. (Amănunte, în pag. a V-a)