Tribuna Sibiului, noiembrie 1975 (Anul 27, nr. 5839-5842)

1975-11-06 / nr. 5839

Forum al tinereţii, al marilor răspunderi „Tinerii patriei noastre se dezvoltă intr-un climat social, politic şi etic nou, superior, dispunînd de tot ceea ce este necesar pentru a se forma ca oameni înaintaţi, făuritori conştienţi şi pricepuţi ai României socialiste şi comuniste". NICOLAE CEAUŞESCU In mijlocul unui interes general, reflex al grijii constante cu care conducerea partidului şi a statului, întregul nostru popor înconjoară viaţa, munca şi prezenţa socială ale tinerei generaţii, luni s-au deschis la Bucureşti, în marea sală a Palatului Republicii, Congresul al X-lea al Uniunii Tineretului Comunist, cea de a IX-a Conferinţă a U.A.S.C.R. şi a IlI-a Conferinţă Naţională a Organizaţiei Pionierilor. Onorat de prezenţa secretarului general al partidului, tovarăşul Nicolae Ceauşescu, forumul politic al tineretului se circumscrie integral angajării plenare şi conştiente a întregului tineret în efortul constructiv pe care întreaga naţiune îl pune temelie, sub conducerea încercată a partidului, propăşirii neîntrerupte a patriei, făuririi prezentului şi viitorului ei de aur, bunăstării tuturor celor ce muncesc. In acest context amplificat de nenumărate dovezi de dragoste ale tinerilor faţă de conducerea partidului, şedinţa festivă de luni a fost marcată primordial de entuziasmul cu care participanţii au exprimat sentimentele de fierbinte şi neţărmurită dragoste, de stimă şi recunoştinţă ale tineretului faţă de partid, faţă de secretarul său general, ale cărui cuvinte-îndemn au găsit amplu ecou în inimile participanţilor, ale întregului tineret al României Continuare în pag. a III-a A sădi în conştiinţe trainice convingeri comuniste Progresul neîntrerupt al tuturor componentelor vieţii social-economice româneşti, impresionantele succese din industrie şi agricultură, din învăţămînt, artă şi cultură verifică zi de zi relaţia indestructibilă dintre nivelul de conştiinţă al maselor şi ritmul dezvoltării. Se vădesc pregnant in ampla bătălie pentru accelerarea dezvoltării patriei trăsăturile definitorii ale omului nou, impactul dintre realizare de plan material şi nivelul conştiinţei socialiste. Un mod de gîndire şi acţiune grăniţuit de înaltă principialitate şi spirit partinic, combativitate şi intransigenţă revoluţionară, umanism socialist, capacitate de a descifra cerinţele majore ale progresului îmbogăţeşte cu sensuri noi, mai cutezătoare acţiunea celor ce muncesc în aria necesităţilor sociale. Valorificînd asemenea esenţiale premise, partidul nostru a acordat o importanţă deosebită muncii politico-educative, de formare şi dezvoltare a conştiinţei socialiste. Aspectul a fost amplu subliniat încă în hotărîrile Congreselor al IX- lea şi al X-lea, un program atotcuprinzător fiind conturat de Plenara C.C. al P.C.R. din 3—5 noiembrie 1971, de la care s-au împlinit în aceste zile patru ani, îmbogăţit de hotărîrile Congresului al XI-lea şi prevederile Codului etic, programul ideologic al partidului, la iniţierea şi elaborarea căruia tovarăşului Nicolae Ceauşescu i-a revenit rolul hotărîtor, pregnant apărînd în modul concepţiei trăsărui(Continuare in pag. a III-a) -------------------------------------------------1 I Remarcabil I raport utecist I I I I Săptămina X—* noiembrie a.c., marcată de evenimentele de excepţională însemnătate din viaţa tineretului nostru — Congresul al Xlea al U.T.C., Conferinţa a X-a a U.A.S.C.R. şi cea de a treia Conferinţă naţională a Organizaţiei pionierilor — I a fost declarată In toate unităţile economice de pe cu-I prinsul judeţului Sibiu, săptămînă record. Remarca- I bile sunt îndeosebi bilanţurile zilelor de 3, 4 şi 5 noiembrie, adevărate zile record în care tinerii s-au străduit şi au reuşit să dea întreaga măsură a hărniciei şi abnegaţiei lor.I ^ (Continuare în pag. a III-a) în pag. a Vl-a 0 învăţămînt 0 Cultură 0 Artă In pag. a VIII-a Cu cîteva zile in urmă pe platforma industrială a Copşei Mici, la I.M.M.N., a intrat în funcţiune un nou obiectiv economic de mare importanţă: secţia de aglomerare a concentratelor zinco-plumboase. Metronomul producţiei Comandamentele etapei: mobilizare amplă, organizare exemplară! Cu fiecare nou bilanţ suntem mai aproape de finele anului; cu fiecare nou bilanţ constatăm că problemele sunt mai complexe, eforturile în creştere. Constatare firească dacă ne gîndim că acest sfîrşit de an coincide cu încheierea unui cincinal, că în scurtul timp rămas se decid bilanţurile unei întregi etape. De aceea, orice „amănunt" statistic capătă acum o valoare şi o semnificaţie cu totul deosebită. Care este pulsul activităţii productive în industria judeţului? Cum se acţionează la toate nivelurile, de către fiecare om al muncii pentru lichidarea restanţelor şi obţinerea unor rezultate economice cit mai bune? Acestor întrebări îşi propune să le afle răspunsul „metronomul" nostru de astăzi. Evaluări pozitive ... Bilanţul economic pe 10 luni, încheiat recent, ne oferă prilejul cîtorva constatări pozitive. Pe fondul intensificării eforturilor în toate unităţile econonomice, al soluţionării mai operative, în interesul producţiei, a unor probleme de natură organizatorică, rezultatele au înregistrat un salt sensibil. • Se impune în primul rînd atenţiei faptul că în luna octombrie s-a realizat cel mai mare volum de producţie din cursul anului, reprezentînd 8,8 procente din planul anual, cu mult peste media aritmetică a lunilor. • O comparaţie cu realizările din septembrie, o altă lună „de vîrf", este revelatoare: producţia înregistrată în octombrie este cu 5,9 la sută mai mare. • In creştere simţitoare se află şi un alt indicator important — sporul de producţie pe seama productivităţii muncii: de la 62,9 la sută la sfîrşitul primelor trei trimestre, la 67,4 la sută în prezent. • In fine, vom sublinia aportul în continuă creştere al industriei municipiului Mediaş care, în luna octombrie, reuşeşte, pentru prima dată după inundaţii să-şi plaseze principalii indicatori economici de:- Continuare in pag. a IV-a E. DAVID Imagine din cartierul Hipodrom din Sibiu. Foto: FRED MSS ADUNĂRILE PENTRU DĂRI DE SEAMĂ - important eveniment politic în viaţa organizaţiilor de partid VASILE BĂRBULEŢ - secretar al Comitetului judeţean Sibiu al P.C.R. In perioada 1 noiembrie—15 decembrie a.c., conform prevederilor statutare, organele de partid alese, începînd de la birourile organizaţiilor de bază pînă la comitetele municipale de partid inclusiv, vor prezenta dări de seamă asupra activităţii desfăşurate pe perioada unui an. Pînă la 30 noiembrie se vor ţine adunările generale în toate organizaţiile de bază din judeţul nostru. Comitetele de partid, birourile organizaţiilor de bază din mediul rural care au fost alese cu prilejul aplicării hotărîrii Plenarei C.C. al P.C.R. din iulie a.c., cu privire la îmbunătăţirea structurii organizaţiilor de partid la sate, nu vor prezenta dări de seamă. Adunările generale şi ale activului de partid vor trebui să fie expresia concentrată a întregii activităţi de un an de zile, creînd astfel cadrul prielnic pentru ridicarea pe o treaptă superioară a acţiunii militante a comuniştilor, a spiritului de organizare, în vederea transpunerii exemplare în practică a sarcinilor care au revenit fiecărei organizaţii de partid, fiecărui comunist din vastul Program al Congresului al XI-lea al P.C.R., din hotărîrile organelor superioare de partid şi cele proprii. Analizînd cu mult discernămînt activitatea comuniştilor, dările de seamă vor trebui să raporteze în mod critic aportul acestora la realizarea producţiei globale şi fizice pe anul 1975, la reducerea cheltuielilor de producţie, la creşterea pro(Continuare în pag. a V-a) CADRAN POLITIC . Sub preşedinţia tovarăşului Nicolae Ceauşescu, secretar general al Partidului Comunist Român, marţi, X XI. 1975, a avut loc, şedinţa Comitetului Politic Executiv al C.C. al P.C.R. A fost ascultată o informare în legătură cu realizarea programului de aprovizionare a populaţiei cu produse alimentare şi bunuri industriale de consum, apreciindu-se bunele rezultate de pînă acum. Comitetul Politic Executiv a stabilit de asemenea măsuri menite să asigure îmbunătăţirea continuă a aprovizionării. Comitetul Politic Executiv a examinat proiectele de lege cu privire la: producţia bunurilor alimentare; creşterea şi ameliorarea rasei animalelor; retribuirea muncii in unităţile agricole cooperatiste; sistematizarea, proiectarea şi realizarea arterelor de circulaţie în localităţile urbane şi rurale, acestea fiind însuşite de Comitetul Politic Executiv şi înaintate Marii Adunări Naţionale spre dezbatere şi aprobare. Comitetul Politic Executiv a ascultat informări cu privire la rezultatele vizitei oficiale de prietenie efectuate recent de tovarăşul Nicolae Ceauşescu, împreună cu tovarăşa Elena Ceauşescu, in Portugalia, precum şi cu privire la rezultatele convorbirilor dintre secretarul general al P.C.R., preşedintele Republicii Socialiste România, Nicolae Ceauşescu, şi prese(Continuare in pag. a III-a)