Tribuna Sibiului, noiembrie 1976 (Anul 28, nr. 6000-6024)

1976-11-02 / nr. 6000

ORGAN AL COMITETULUI JUDEŢEAN SIBIU AL P.C.R. ŞI AL CONSILIULUI POPULAR JUDEŢEAN Anul XXVIII, nr. 6 000 Marţi, 2 noiembrie 1976 1i 4 pagini, 30 bani Şedinţa comună a Comitetului Politic Executiv al G. C. al P. C. R., a Biroului Permanent al Consiliului Suprem al Dezvoltării Economice şi Sociale şi a Guvernului Republicii Socialiste România Luni, 1 noiembrie 1976, a avut loc şedinţa comună a Comitetului Politic Executiv al Comitetului Central al Partidului Comunist Român, a Biroului Permanent al Consiliului Suprem al Dezvoltării Economice şi Sociale şi a Guvernului Republicii Socialiste România, prezidată de tovarăşul Nicolae Ceauşescu, secretarul general al partidului. La primul punct al ordinei de zi au fost examinate propunerile privind îmbunătăţirea unor prevederi ale planului şi bugetului de stat pe anul 1977. Urmărindu-se aplicarea consecventă în viaţă a orientărilor stabilite de Congresul al XI-lea al partidului, prin prevederile planului şi bugetului pe 1977 se are în vedere o mai bună folosire a rezervelor de care dispun industria, agricultura, transporturile, toate ramurile economiei naţionale. Proiectul de plan asigură o mai bună gospodărire şi o reducere substanţială a consumului de materii prime (metal, ciment, lemn şi altele), de energie şi combustibili, precum şi sporirea în continuare a productivităţii muncii, îmbunătăţirea generală a eficienţei economice. Sunt prevăzute măsuri de raţionalizare a investiţiilor prin folosirea unor soluţii constructive mai eficiente şi reducerea supradimensionărilor printr-o utilizare judicioasă a capacităţilor de producţie, a tuturor spaţiilor. Totodată, proiectul planului are în vedere raţionalizarea şi optimizarea traseelor de transport în vederea eliminării transporturilor inutile. Producţiile suplimentare care vor fi realizate, ca şi disponibilităţile financiare obţinute prin raţionalizarea investiţiilor permit îndeplinirea în bune condiţiuni a prevederilor privind creşterea nivelului de trai material şi spiritual al întregului nostru popor. Se va începe acţiunea de trecere, încă în anul 1977, la o nouă majorare a retribuţiei oamenilor muncii. Totodată, se creează posibilităţi pentru suplimentarea fondului de construcţii de locuinţe şi pentru devansarea unor construcţii de interes naţional, menite să asigure o dezvoltare mai accelerată a economiei naţionale. Comitetul Politic Executiv, Biroul Permanent al Consiliului Suprem al Dezvoltării Economice şi Sociale şi Guvernul au stabilit ca propunerile privind îmbunătăţirea unor prevederi ale planului şi bugetului de stat pe anul 1977 să fie supuse spre examinare Plenarei Comitetului Central al P.C.R. Comitetul Politic Executiv al C.C. al P.C.R., Biroul Permanent al Consiliului Suprem al Dezvoltării Economice şi Sociale şi Guvernul Republicii Socialiste România au examinat, de asemenea, Raportul cu privire la aprovizionarea populaţiei în anul 1976 şi Programul privind aprovizionarea populaţiei cu produse agroalimentare şi bunuri industriale de consum pe trimestrul IV 1976 şi semestrul I 1977. Comitetul Politic Executiv, Biroul Permanent al Consiliului Suprem şi Guvernul au constatat cu satisfacţie că atit în Capitală, cit şi în toate judeţele ţării a fost asigurată în cursul acestui an o aprovizionare corespunzătoare cu produse alimentare de bază şi bunuri industriale de consum. Programul pe trimestrul IV 1976 şi semestrul I 1977 asigură creşteri faţă de perioada corespunzătoare a anului trecut la pâine, produse de panificaţie, făină, mălai, carne şi produse de carne, grăsimi vegetale şi animale, zahăr şi produse zaharoase, lapte de consum şi produse lactate etc. Se prevăd creşteri la cartofi, legume şi fructe în stare proaspătă şi prelucrată, ca şi la produsele nealimentare destinate consumului populaţiei. (Continuare In pag. a III-a) Sărbătorirea „Zilei recoltei“— amplă omagiere a hărniciei oamenilor cîmpului Abundenţă de produse şi de... cumpărători satisfăcuţi Beneficiind, pe lingă neobişnuita bogăţie de produse specifice sezonului, şi de o splendidă zi de toamnă, SArbAtOAREA RECOLTEI a strîns în pieţele Sibiului mii, poate zeci de mii de cetăţeni de toate vîrstele. De la puştiul curios să vadă şi să audă fanfara, pînă la gospodina interesată de a-şi aproviziona cămara pentru iarnă şi pensionarul dornic de-a mai schimba o vorbă despre timp şi vremuri , într-un zumzet de stup suprapopulat, au admirat, au ales, au cumpărat şi au fost mulţumiţi... Munţi de cartofi (peste 500 de tone) dolofani ca pruncii, mere cu obraji ca răsăritul soarelui (vreo 100 de tone), struguri cu ciorchinii cu purceii — zeci de tone de morcovi şi varză, gulii şi pătrunjel şi alte minunăţii de rădăcinoase, ceapă şi usturoi într-o ... brodeală lingă bătălii atirnaţi în cîrlige şi crapii căscînd somnoroşi din bazinele de tablă zincată ... Zeci de vînzători şi gestionari ai C.L.F., alături de alţi zeci de specialişti în desfacerea de mărfuri, ai altor unităţi socialiste au năduşit — fără să aibă o secundă timp de-a se înfuria ca alte dăţi — au servit cumpărătorii cu de toate — legume şi fructe, brînză, caşcaval, chefir şi miere, vase emailate, damigene şi borcane, haine şi încălţări de sezon ... Nu s-au dat bătuţi nici micii producători cu rodul grădinii lor, nici alţi vînzători, cu paie de pămînt, fluiere, cepuri de butoaie, tocătoare de carne, linguri de lemn ... Şi ca să fie tacîmul complet — pentru o asemenea zi de sărbătoare nici nu se poate altfel — mai adăugăm: bufetele din pieţe (acum grădini de ... toamnă) ne-au îmbiat cu mici, pastramă, ciinăciori, mămăliga(Continuare in pag a III-a) " . TRAIAN SUCIU MIRCEA BIŢU Abundenţa de produse a atras mii de cumpărători in pieţele Sibiului, la „Sărbătoarea recoltei* Foto: FRED NUSS Şedinţa Biroului Executiv al Consiliului Naţional al Frontului Unităţii Socialiste Luni, 1 noiembrie 1976, a avut loc şedinţa Biroului Executiv al Consiliului Naţional al Frontului Unităţii Socialiste, sub preşedinţia tovarăşului Nicolae Ceauşescu, secretarul general al Partidului Comunist Român, preşedintele Frontului Unităţii Socialiste. Birou Executiv a discutat sarcinile care revin Frontului Unităţii Socialiste din Programul de măsuri al Comitetului Politic Executiv al C.C. al P.C.R. pentru aplicarea hotărîrilor Congresului al Xl-lea al partidului şi ale Congresului educaţiei politice şi al culturii socialiste în domeniul muncii ideologice, politice şi cultural-educative. Biroul Executiv a hotărât ca sarcinile Frontului Unităţii Socialiste în acest domeniu să fie dezbătute într-o plenară a Consiliului Naţional în vederea stabilirii măsurilor concrete care trebuie luate de toate organizaţiile de masă şi obşteşti, de toţi membrii Frontului Unităţii Socialiste în vederea înfăptuirii în cele mai bune condiţiuni a hotărîrilor Congresului al Xl-lea al Partidului Comunist Român şi ale Congresului educaţiei politice şi al culturii socialiste. Biroul Executiv a stabilit să se aducă unele îmbunătăţiri activităţii de control obştesc şi să propună Plenarei Consiliului Naţional al Frontului Unităţii Socialiste convocarea la începutul anului viitor a unor consfătuiri judeţene şi pe ţară privind controlul obştesc cu scopul de a dezbate aprofundat problemele care se pun în acest domeniu de activitate al Frontului Unităţii Socialiste. Biroul Executiv a discutat unele probleme organizatorice. De asemenea, Biroul Executiv a convocat Plenara Consiliului Național al Frontului Unității Socialiste pentru ziua de 3 noiembrie 1976. Tovarăşul NICOLAE CEAUŞESCU şi a participat duminică, 31 octombrie, la sărbătorirea Zilei recoltei, în judeţul Olt Tovarăşul Nicolae Ceauşescu, secretar general al Partidului Comunist Român, preşedintele Republicii Socialiste România, a participat duminică, 31 octombrie, la sărbătorirea Zilei recoltei, împreună cu secretarul general al partidului s-au aflat tovarăşii Manea Mănescu, Emil Bobu, Cornel Burtică, Lina Ciobanu, Ion Ioniţă, Gheorghe Pană, Ilie Verdeţ, Nicolae Giosan, Constantin Dăscălescu, Angelo Miculescu, viceprim-ministru al guvernului, ministrul agriculturii şi industriei alimentare. Cinstirea Zilei recoltei, care a avut loc în judeţul Olt, dobîndeşte în toamna lui ’76 un sens deosebit prin faptul că ne aflăm la începutul actualului cincinal, al revoluţiei tehnicoştiinţifice, care prevede dezvoltarea în ritm susţinut a industriei şi agriculturii, sporirea avuţiei şi a venitului naţional şi, pe această bază, ridicarea bunăstării materiale şi spirituale a întregii naţiuni. Sosirea în judeţ are loc la Caracal, unde au venit în întâmpinare mii de locuitori. La coborîrea din elicopter, tovarăşul Nicolae Ceauşescu este salutat de tovarăşul Constantin Sandu, prim-secretar al Comitetului judeţean OU al P.C.R., preşedintele Consiliului popular judeţean, de alţi reprezentanţi ai organelor locale de partid şi de stat. Este vizitată întreprinderea de stat pentru creşterea şi îngrăşarea porcilor, unitate modernă, unde sunt în curs de execuţie ample lucrări de perfecţionare tehnologică. Directorul întreprinderii înfăţişează rezultatele obţinute în creşterea producţiei de carne, preocuparea pentru sporirea productivităţii muncii, a eficienţei economice. Gazdele relatează că, prin aplicarea indicaţiilor date de secretarul general al partidului, toate halele întreprinderii au fost reamenajate şi modernizate, ceea ce a permis dublarea numărului de purcei obţinuţi pe acelaşi spaţiu construit şi creşterea acestora în condiţii optime pînă la livrare. Este prezentat, totodată, programul de cooperare între I.S.C.I.P. Caracal şi un număr de 21 cooperative agricole din judeţ pentru a se putea creşte 240 000 porci anual. Apreciind programul prezentat, tovarăşul Nicolae Ceauşescu recomandă să se asigure un grad de mecanizare a fermelor de tip gospodăresc ale cooperativelor agricole asemănător celui de la întreprinderea de stat. Tovarăşul Nicolae Ceauşescu insistă asupra necesităţii de a se reduce consumul specific de furaje pe kilogramul de carne. Se recomandă între altele intensificarea studiilor pentru a folosi eficient resursele de furaje existente în ţară. In acelaşi timp, sunt făcute recomandări cu privire la adoptarea soluţiilor tehnicoconstructive care să permită reducerea investiţiei specifice, cit şi economisirea materialelor de construcţii la viitoarele obiective destinate zootehniei. In continuare a fost vizitată cooperativa agricolă de producţie Dobrosloveni. Tovarăşul Nicolae Ceauşescu a fost informat asupra măsurilor luate în vederea aplicării proiectelor de organizare a producţiei pe ferme specializate, care a permis introducerea unor tehnologii agricole superioare, sporirea gradului de (Continuare in pag a IV-a)