Tribuna Sibiului, ianuarie-martie 1977 (Anul 29, nr. 6052-6126)

1977-01-04 / nr. 6052

UL PROLETARTU DIN TOATE ŢĂRILE, UNIŢI-VĂ! ORGAN AL COMITETULUI JUDEŢEAN SIBIU AL P.C.R. ŞI AL CONSILIULUI POPULAR JUDEŢEAN Anul XXIX, nr. 6 052 Marţi, 4 ianuarie 1977 4 pagini, 30 bani VIZIM DE LUCRU A TOVARĂŞULUI NICOLAE CEAUŞI DIN MUNICIPIUL CRAIOVA Tovarăşul Nicolae Ceauşescu, secretar general al Partidului Comunist Român, preşedintele Republicii Socialiste România, a făcut, luni, 3 ianuarie, o vizită de lucru în municipiul Craiova. Vizita tovarăşului Nicolae Ceauşescu a avut drept scop examinarea, la faţa locului, împreună cu cadre de conducere din economie, cu reprezentanţii organelor locale de partid şi de stat, cu muncitori şi specialişti, a unor probleme de deosebită însemnătate, atit pentru dezvoltarea Craiovei, a judeţului, cît şi pentru progresul economico-social al întregii ţări, pentru realizarea cu succes a planului pe 1977, a cincinalului revoluţiei tehnico-ştiinţifice. In centrul dialogului de lucru s-au aflat probleme privind realizarea în cele mai bune condiţii a programului de investiţii al judeţului şi în primul rînd al municipiului Craiova, ridicarea nivelului tehnic şi calitativ al producţiei, diversificarea acesteia, creşterea continuă a eficienţei economice, diminuarea cheltuielilor de producţie, scăderea consumurilor de materii prime şi materiale. Au fost discutate, de asemenea, măsurile luate de organele locale de partid şi de stat, de conducerile unităţilor economice în scopul asigurării unui bun demaraj al activităţii pe anul 1977 în toate domeniile. Primul obiectiv al vizitei a fost locul unde va fi amplasată întreprinderea de autoturisme de mic litraj, rod al colaborării romăno-franceze. Aici, ministrul industriei construcţiilor de maşini prezintă variante de amplasare a noii unităţi ce se va construi în cooperare cu firma franceză „Citroen“. Tovarăşul Nicolae Ceauşescu recomandă ca la amplasarea noii întreprinderi să se ţină seama de posibilităţile de dezvoltare în perspectivă a acesteia, de folosirea raţională a terenului, de extinderea altor unităţi din zonă. De asemenea, cere proiectanţilor şi constructorilor ca noul obiectiv să fie conceput potrivit unor soluţii moderne, uşoare, ieftine, să se încadreze în măsurile stabilite de conducerea de partid şi de stat privind diminuarea consumurilor de materiale, reducerea costului investiţiilor. Se recomandă, totodată, ca noua unitate să beneficieze de infrastructura întreprinderilor existente, să se asigure din timp cadrele necesare. Secretarul general al partidului a cerut atit organelor centrale de resort, cît şi organelor locale de partid şi de stat să asigure o asemenea desfăşurare a lucrărilor de construcţie şi montaj care să permită ca pînă la finele anului 1978 să fie realizate aici primele autoturisme de mic litraj. Vizita de lucru continuă la întreprinderea de tractoare şi maşini agricole. Aici, directorul unităţii, Nicolae Ecobici, prezintă cea mai nouă realizare a specialiştilor — tractorul agricol articulat de 180 Cp. Tovarăşul Nicolae Ceauşescu se interesează de măsurile luate în întreprindere pentru folosirea raţională a metalului, recomandînd ca prin îmbunătăţirea tehnologiilor de fabricaţie coeficientul de utilizare a metalului să depăşească 85 la sută şi, concomitent, să se continue acţiunea pentru reducerea greutăţii produselor, precum şi de diminuare a importurilor, prin conceperea şi realizarea de noi agregate şi piese de schimb. La „Electroputere“ au fost studiate posibilităţile şi măsurile ce se impun pentru ridicarea activităţii acestei importante unităţi industriale la nivelul cerinţelor şi exigenţelor cincinalului revoluţiei tehnico-ştiinţifice, ale progresului neîntrerupt al economiei naţionale. Apreciind ca bune realizările obţinute de colectivul acestei mari unităţi tovarăşul Nicolae Ceauşescu a recomandat ca specialiştii şi muncitorii de la „Electroputere“ să persevereze pe linia reducerii consumurilor de metal. Secretarul general al partidului a insistat, de asemenea, asupra necesităţii intensificării acţiunii de diversificare a producţiei, de asimilare a unor noi produse şi tehnologii, asupra folosirii mai depline a utilajelor şi spaţiilor existente, a potenţialului tehnic şi uman. Vizita de lucru continuă la Întreprinderea de utilaj greu, unitate concepută la indicaţia secretarului general al partidului, unde se realizează în acest an un mare volum de investiţii. Cea mai mare parte a impunătoarei construcţii este ridicată. Au fost luate măsuri pentru desfăşurarea în bune condiţii a lucrărilor de montaj. Potrivit indicaţiilor secretarului general al partidului, constructorii au avut în vedere folosirea unor soluţii eficiente, realizarea de acoperişuri uşoare şi ieftine. Tovarăşul Nicolae Ceauşescu cere conducerii şantierului să fie aplicate în continuare măsuri eficiente care să asigure un ritm susţinut al lucrărilor de montaj, în aşa fel incit din acest an să fie realizate şi primele produse ale întreprinderii. Secretarul general al partidului cere ca importantul spaţiu construit aici să fie folosit cît mai eficient printr-o amplasare ştiinţifică a tuturor maşinilor şi agregatelor. In acelaşi timp, a recomandat edililor oraşului ca în apropierea unităţii să fie construite blocuri de locuinţe şi unităţi comerciale, pentru muncitorii şi tehnicienii întreprinderii de utilaj greu. Ultimul obiectiv al vizitei de lucru l-a constituit staţia-pilot pentru realizarea de apartamente din elemente spaţiale prefabricate din beton, unitate a întreprinderii de specialitate din Craiova. Aici ministrul economiei forestiere şi materialelor de construcţii, specialiştii prezintă tovarăşului Nicolae Ceauşescu un nou procedeu de construcţie a locuinţelor — aplicat pentru prima oară în ţară — care asigură realizarea în întreprindere de apartamente finisate, prevăzute cu uşi, ferestre, instalaţii sanitare, electrice etc., gata pentru a fi montate de constructori. Pretutindeni, tovarăşul Nicolae Ceauşescu a fost întimpinat cu simţăminte de profundă dragoste şi stimă de oamenii muncii craioveni, care şi-au exprimat bucuria şi satisfacţia de a-i asculta îndemnurile mobilizatoare, de a-i putea ura, la acest început de an, sănătate, multă putere de muncă şi viaţă lungă, spre binele ţării şi fericirea întregului nostru popor. Cenaclul judeţean al tineretului revoluţionar CONVOACĂ toţi membrii cenaclului — domiciliaţi în Sibiu, Mediaş şi Agnita pentru AZI, 4 IANUARIE 1977, ORA 18, la Casa de cultură a tineretului din Sibiu. Is MESAJUL DE ANUL NOU adresat întregului nostru popor la posturile de radio şi televiziune de TOVARĂŞUL NICOLAE CEAUŞESCU Dragi tovarăşi şi prieteni, Cetăţeni ai Republicii Socialiste România, încheiem primul an al cincinalului 1976—1980 cu remarcabile succese în realizarea hotărîrilor Congresului al XI-lea, a Programului partidului de făurire a societăţii socialiste multilateral dezvoltate şi înaintare a ţării spre comunism. Producţia industrială a continuat să se dezvolte într-un ritm înalt, crescînd cu 11,5 la sută faţă de anul anterior, iar în agricultură am realizat cea mai mare , recoltă de cereale din istoria ţării. Avem, de asemenea, înfăptuiri de seamă în domeniul construcţiilor, al transporturilor, al circulaţiei mărfurilor, precum şi în celelalte ramuri ale economiei naţionale. Totodată, au cunoscut o puternică dezvoltare ştiinţa, învăţămîntul, cultura, întreaga viaţă spirituală a poporului. S-a asigurat înfăptuirea consecventă a prevederilor programului partidului de ridicare continuă a nivelului de trai al poporului. Toate aceste succese sunt rodul muncii entuziaste a clasei noastre muncitoare, a ţărănimii şi intelectualităţii, a tuturor oamenilor muncii, fără deosebire de naţionalitate. Ele demonstrează cu putere realismul şi justeţea hotărârilor Congresului al XI-lea, creşterea rolului partidului ca forţă politică conducătoare în societatea noastră. Pentru măreţele victorii dobîndite în edificarea socialismului, adresez cele mai calde felicitări tuturor cetăţenilor Republicii Socialiste România, eroicului şi talentatului nostru popor. începem anul 1977 cu hotărîrea fermă de a înfăptui neabătut planul dezvoltării economico-sociale a ţării, de a asigura, în continuare, progresul în ritm rapid al industriei şi agriculturii, al întregii economii naţionale. In centrul întregii activităţi va trebui pusă ridicarea nivelului tehnic şi calitativ al producţiei, creşterea (Continuare în pag a IV-a) Revelion La Casa de cultură, a tineretului Ca de obicei, Casa de cultură a tineretului din Sibiu, a găzduit revelionul uteciştilor, 168 de tineri din întreprinderile şi instituţiile centrului nostru de judeţ petrecînd clipe de neuitat la cumpăna dintre primul şi al doilea an al cincinalului revoluţiei tehnico-ştiinţifice. Ei s-au bucurat de prezenţa în rîndurile lor, pentru scurt timp, a tovarăşului Richard Winter, membru supleant al Comitetului Politic Executiv al C.C. al P.C.R., prim-secretar al Comitetului judeţean de partid, a tovarăşului Vasile Bărbuleţ, secretar al Comitetului judeţean de partid. La reuşita acestei plăcuţe seri şi-au adus o bogată contribuţie formaţia de muzică uşoară „Sonic“ a Casei de cultură a tineretului din Sibiu, cu soliştii Emil Predescu şi Adrian Orlea, o parte a ansamblului folcloric al acestei instituţii din care s-au remarcat solistele de muzică populară Doiniţa Borza şi Lucia Pătru. De asemenea, un grup de dansatori a interpretat o suită de dansuri populare din diverse zone ale ţării. Apoi, tradiţionala tombolă a revelionului a întregit o atmosferă deosebit de plăcută, optimistă, caracteristică tinerilor societăţii noastre socialiste, hotărîţi să-şi mobilizeze mai intens forţele pentru realizarea prevederilor planului de dezvoltare economico-socială a judeţului nostru pe anul 1977, a sarcinilorcincinalului revoluţiei tehnico-ştiinţifice. .LA MULŢI ANI...* Foto: FRED NUSS Ora zero la Mediaş Municipiul de pe Târnavă şi-a deschis toate ferestrele. Sub lumina artificiilor venite din mai multe părţi era salutat Anul Nou. Peste tot s-a petrecut bine, s-au lăudat succesele. era urat de bine şi sănătate, s-a închinat pentru un an bogat, rodnic, fericit. Pentru fiecare în parte şi pentru toţi totodată. In sala de mese a cantinei de la „Vitrometan“, tinerii au sosit cu pluguşorul. S-a urat în clinchetul armonios al clopoţeilor de cristal. Nu, nu este o figură de stil. Au fost cu adevărat clopoţei de cristal făuriţi de meşterii sticlari care, cu siguranţă, în acest an ’77 ne vor oferi noi bijuterii de sticlă, noi cristaluri pentru casa şi masa noastră. In altă parte, la Casa de cultură a tineretului din Mediaş, cel mai bun interpret de muzică populară în noaptea Anului Nou a fost Alexandru Feher. N-au fost mai prejos soţii Gabriela şi Peter Hociung (Continuare In pag a Ill-a) Semne bune anulare... Cele dintîi succese la vetrele focului nestins A fost şi acest An nou un prilej de bucurie sărbătorească. Au fost însă, ca întotdeauna, şi oameni care s-au întîlnit cu 1977 la locurile lor de muncă, în preajma cuptoarelor cu foc neîntrerupt sau de veghe la pupitrele de comandă. Lor le dedicăm, potrivit unei vechi tradiţii, rîndurile ce urmează . De la ÎNTREPRINDEREA METALURGICA DE METALE NEFEROASE din Copşa Mică, ing. Florea Staicu ne-a dat numai veşti bune. In toate secţiile a domnit ordinea, disciplina, optimismul şi încrederea. La furnal, pregătirile realizate din timp au determinat realizări record. Depăşirile de producţie s-au înscris în aceste zile între 5—10 la sută. Revelionul a fost sărbătorit la gura furnalului de schimbul condus de maistrul Carol Nanu. Dimineaţa, rapoartele de producţie aveau să consemneze o importantă producţie suplimentară de zinc. Rezultate bune a obţinut şi schimbul maistrului Dumitru Panait, iar echipa lui Ion Spătaru a înregistrat 10 procente peste nivelul planului. ■ Două sunt elementele sub semnul cărora s-a înnoit anul la „CARUOSIN“ Copşa Mică. Primul, ţine de pulsul constant bun al activităţii productive în zilele care au trecut, în toate sectoarele întreprinderii. Al doilea, priveşte grijile legate de punerile în funcţiune, griji care n-au încetat nici în timpul sărbătorilor. O primă dovadă: noua instalaţie de polimerizare a intrat în probe tehnologice chiar in preajma Anului nou. Judecind după calitatea primei şarje, semnele sunt promiţătoare. Apropo de semnele bune ale lui ’77, am reţinut remarca directorului întreprinderii, ing. Ioan Pintea — „Dacă în acest (Continuare în pag a IV-a) Grupaj realizat de EMIL DAVID