Tribuna Sibiului, ianuarie-martie 1979 (Anul 31, nr. 6672-6747)

1979-01-03 / nr. 6672

Pag. 2 TRIBUNA SIBIULUI Mesajul adresat de tovarăşul NICOLAE CEAUŞESCU întregului nostru popor cu prilejul Anului Nou (Urmare din pag. I) combustibil, să desfăşurăm o bătălie susţinută împotriva risipei, să asigurăm gospodărirea raţională a tuturor mijloacelor, să reducem substanţial consumurile materiale, cheltuielile de producţie, înfăptuind cu fermitate principiile autoconducerii muncitoreşti şi autogestiunii întreprinderilor, folosind pe deplin cadrul democratic de participare a oamenilor muncii la conducerea diferitelor compartimente ale societăţii, să ridicăm spiritul de răspundere al tuturor colectivelor in buna gospodărire a avutului socialist. Să aplicăm ferm măsurile stabilite de partid pentru perfecţionarea continuă a conducerii societăţii, a statului, a relaţiilor de producţie şi sociale, pentru introducerea principiilor eticii şi echităţii socialiste in toate domeniile, pentru folosirea tot mai largă a cadrului democratic de manifestare liberă a personalităţii umane in toate domeniile. Realizind prevederile planului producţiei materiale, vom asigura înfăptuirea integrală a programului de creştere a bunăstării poporului. Făcind totul pentru satisfacerea cerinţelor de viaţă materialeli spirituale ale maselor, să acţionăm pentru îmbogăţirea continuă a orizontului de cultură a oamenilor muncii, pentru ridicarea conştiinţei socialiste, realizind in viaţă politica partidului , al cărui ţel suprem este omul, făurirea unei vieţi libere, demne şi fericite pentru toţi fiii patriei. Vom acorda şi în anul ce vine atenţia cuvenită dotării forţelor armate şi întăririi capacităţii lor de luptă, pregătirii întregului popor pentru a fi gata pricind să apere cuceririle socialismului, independenţa şi integritatea patriei. Să imîmpinăm, dragi tovarăşi şi prieteni, cu succese tot mai însemnate măreţul eveniment politic ce va avea loc anul viitor — cel de-al XII- lea Congres al partidului, care va trasa obiectivele continuării operei de edificare" a societăţii socialiste multilateral dezvoltate şi înaintării Kapitul«« spre comunism, îmi exprim deplina convingere că, prin munca eroică a Întregului nostru popor, sirius »nu in jurul partidului, anul 1979 va marca un nou şi important pas înainte in dezvoltarea forţelor de producţie, in ridicarea bunăstării materiale şi spirituale a maselor, in întărirea independenţei şi suveranităţii patriei noastre socialiste. Dragi tovarăşi şi prieteni, In anul 1978 România a desfăşurat o intensă activitate internaţională in slujba idealurilor de libertate, independenţă şi progres social ale popoarelor, pentru promovarea unei politici noi in lume, de colaborare paşnică între toate naţiunile, de destindere şi securitate. Şi în acest an s-a evidenţiat cu putere evoluţia contradictorie a vieţii internaţionale, confirmîndu-se justeţea analizei şi orientărilor politicii externe a partidului şi statului nostru. Viaţa demonstrează că forţele progresului pot infringe, prin luptă unită, politica imperialistă şi colonialistă, de dominaţie şi forţă, pot împiedica agravarea climatului internaţional, declanşarea unor noi războaie şi asigura o pace trainică in lume. Intrăm în noul an cu hotărîrea fermă de a intensifica şi mai mult conlucrarea activă cu toate naţiunile pentru soluţionarea problemelor complexe care confruntă omenirea, pentru consolidarea destinderii şi păcii. Vom face totul pentru dezvoltarea continuă a prieteniei, colaborării şi solidarităţii cu toate ţările socialiste, vom amplifica şi mai mult relaţiile multilaterale cu ţările in curs de dezvoltare, vom extinde raporturile cu ţările capitaliste dezvoltate, cu toate statele lumii, fără deosebire de orînduire socială. Vom aşeza ferm, ca şi pină acum, la baza relaţiilor noastre internaţionale deplina egalitate în drepturi, respectul independenţei şi suveranităţii naţionale, al dreptului fiecărui popor de a-şi hotărî singur destinul, neamestecul in treburile interne şi avantajul reciproc, nerecurgerea la forţă şi la ameninţarea cu folosirea forţei — şi vom milita pentru generalizarea acestor principii in întreaga viaţă mondială. Vom acţiona ferm, împreună cu celelalte popoare europene, pentru ca noul an să marcheze un pas înainte în înfăptuirea securităţii şi păcii pe continentul nostru, in spiritul documentelor semnate la Helsinki. In mod deosebit, în anul 1979 este necesar să fie sporite eforturile in direcţia dezangajării militare a continentului — care cunoaşte la ora actuală cea mai mare concentrare de armate şi armament, inclusiv nuclear — pentru crearea unui climat în care fiecare naţiune să se simtă la adăpost de orice amestec sau agresiune din afară, să-şi poată consacra plenar resursele progresului economic şi social. In anul ce vine se impun intensificate acţiunile pentru lichidarea conflictelor ce mai dăinuie în lume pe calea tratativelor — singura modalitate raţională de soluţionare justă şi durabilă a problemelor litigioase dintre state — pentru stingerea tuturor focarelor de încordare, pentru abolirea definitivă a folosirii forţei in raporturile internaţionale. In acest cadru in mod deosebit trebuie asigurată instaurarea unei pici trainice şi echitabile in Orientul Mijlociu. Interesele progresului şi păcii generale cer ca anul 1979 să fie un an de acţiuni tot mai ferme pentru lichidarea subdezvoltării care afectează cea mai mare parte a omenirii, pentru abolirea vechii politici imperialiste, colonialiste şi neocolonialiste ce a impărţit lumea în săraci şi bogaţi, pentru făurirea noii ordini economice internaţionale. Pe această cale se va putea asigura o colaborare cu adevărat echitabilă intre state, dezvoltarea liberă şi independentă a tuturor naţiunilor, accesul lor larg, in special al celor rămase in urmă, la cuceririle ştiinţei şi tehnicii moderne ale civilizaţiei contemporane. Şi in anul ce vine, cea mai arzătoare aspiraţie a popoarelor continuă să fie oprirea cursei înarmărilor, trecerea la dezarmare şi in primul rod la dezarmarea nucleară. De aceea, asigurînd un echilibru care să nu pună în pericol securitatea nici unei părţi, trebuie făcut totul pentru reducerea sistematică, substanţială a cheltuielilor militare şi diminuarea efectivelor şi arsenalelor armate ale tuturor ţărilor, în mod deosebit ale celor care deţin cel mai mare potenţial militar. Este in interesul vital al tuturor naţiunilor ca în 1979 să se acţioneze cu şi mai mare fermitate pentru reducerea bugetelor militare, lichidarea bazelor militare străine şi a blocurilor, pentru făurirea unei lumi fără arme şi fără războaie. Avem toate temeiurile să privim viitorul cu optimism, convinşi că popoarele, forţele înaintate, pot asigura instaurarea in lume a politicii noi, de egalitate şi respect intre naţiuni, de dezvoltare liberă şi independentă a fiecărui stat, de colaborare şi Pace mondială. România este ferm hotărită să acţioneze intens, şi in anul ce vine, in strînsă solidaritate cu toate forţele antiimperialiste, cu toate popoarele, pentru triumful aspiraţiilor supreme de progres şi pace ale întregii omeniri. Dragi tovarăşi şi prieteni, Fie ca noul an să aducă noi şi mari succese in înflorirea României socialiste, în realizarea Programului partidului ce corespunde celor mai înalte năzuinţe de prosperitate ale întregului nostru popor! Fie ca anul 1979 să aducă tuturor popoarelor noi victorii în dezvoltarea lor liberă şi independentă, în lupta pentru pace, pentru făurirea unei lumi mai bune şi mai drepte pe planeta noastră! Vă urez, tuturor, dragi compatrioţi, succese tot mai mari în întreaga activitate consacrată propăşirii patriei, împlinirea tuturor dorinţelor şi aspiraţiilor de mai bine, multă sănătate şi fericire! Din adincul inimii vă adresez tradiţionala urare: .La mulţi ani!“ Anul XXXI. nr. 6672 Revelionul constructorilor de maşini de la „Independenta“ (Urmare din pag. I) bite rezultate, obţinute în anul 1978 şi despre angajamentele asumate pentru 1979, s-a făcut urare şi îndemn întotdeauna bine-primitul „Pluguşor“ ca şi în cuvîntul rostit, din partea Comitetului de partid şi a Comitetului oamenilor muncii, de către directorul tehnic, ing. Dorin Fulea şi tov. Ştefan Vasiu, preşedintele Comitetului sindicatului, momente cu care a debutat sărbătoarea care marchează momentul trecerii peste pragul unui nou an, cel de al patrulea din cincinalul revoluţiei tehnico-ştiinţifice, anul Congresului al XII-lea al Partidului Comunist Român. Cu emoţie şi deosebit respect s-a ascultat mesajul adresat cu ocazia Anului Nou tuturor oamenilor muncii, cetăţeni ai Republicii Socialiste România, de către secretarul general al partidului, preşedintele ţării, tovarăşul Nicolae Ceauşescu, căruia, constructorii de maşini sibieni i-au urat fericire, noroc şi putere de muncă şi şi-au exprimat hotărîrea de a răspunde prin fapte muncitoreşti îndemnurilor adresate şi cu acest prilej. Iar, dacă la „Independenţa“ rezultatele în producţie sunt pe măsura aşteptărilor, nici activitatea culturală nu e mai prejos, aşa că dansul şi cîntecul, oferite de către orchestrele de muzică uşoară „Colibri" şi cea populară, împreună cu soliştii Nicolae Bozdoc, Mirela Halcea, Mircea Neagoie, cărora li s-a adăugat un oaspete stimat, cunoscuta interpretă a cintecului din sudul Ardealului, Lucreţia Ciobannu, epigramele şi răvaşele, anunţurile ... cu muzică au reamintit de frumoasa participare a clubului la cea de a II-a ediţie a Festivalului naţional „Cîntarea României“. Nu au lipsit nici surprizele, între care „lozul cel mare“ al tombolei — purcelul de lapte. Toate acestea au menţinut o atmosferă caldă, de bună dispoziţie şi antreu pînă în zorii ziilei. La cea mai aşteptată noapte Cea mai aşteptată noapte a anului , „Revelionul", a fost pregătită cu minuţiozitate de către majoritatea tinerilor. Astfel, au fost organizate nu mai puţin de 24 de revelioane ale tineretului la care au participat peste 2 300 de tineri şi tinere, români, maghiari şi germani sosiţi cu gindul de a sărbători împreună şi într-un cadru cit se poate de plăcut trecerea în noul an 1979. Prezenţi şi noi prin fotoreporterul nostru Pred Nuss la unul dintre acestea, cel care a avut loc la sediul Casei de cultură a tineretului din Sibiu, am putut consemna o participare masivă, peste 140 de tineri şi tinere, activişti ai Comitetului judeţean sau municipal U.T.C. Sibiu, care împreună cu alţi utecişti au petrecut, în sala oglinzilor, a amintitei Case de cultură ore minunate de destindere şi veselie. La realizarea atmosferei specifice unei asemenea nopţi şi-au dat concursul artiştii amatori ai ansamblului Casei de cultură din Sibiu, elevi. Urările de noi succese la muncă şi învăţătură sau de sănătate şi fericire le-au fost făcute de Pluguşorul Şcolii generale nr. 5 din Sibiu. Formaliile Liceului industrial nr. 6 Sibiu au prezentat un bogat program muzical (muzică uşoară, muzică populară, larai, etc. Momentele muzicale au fost întrerupte de cele vesele şi bineînţeles obişnuita tombolă. A fost deci, o noapte de vis, o noapte de care îşi vor aminti cu plăcere mult timp tinerii sibieni. Cu regretul de a nu fi putut f prrlicipa şi la alte asemenea revelioane organizate în municipiile, oraşele şi comunele judeţului Sibiu, şi deci, de a nu fi putut ura personal zecilor sau sutelor de tineri tradiţionala urare „la mulţi ani!" vom mai consemna faptul că In municipiul Sibiu au mai fost organizate alte 10, în municipiul Mediaş şapte, în Cisnădie două şi cîte unul în toate celelalte oraşe. La cumpăna anilor, tineretul sibian a demonstrat: Încă o dată că ştie pe Ungă a hnăţa şi munci să rămlnă tlnăr. Tuturor tinerilor sibieni le adresăm şi noi acum românescul „La mulţi ani.“ la Casa de cultură a tineretului, tineri mulţi, program divers, anten intributabil. Muzică populară la interpretarea elevei Liceului ind. nr. 6, Maria Costache Foto: FRED NUSS 9.00 Te 10.00 An ţine. £ zentat Covasma 11.10 Te! 17.00 Te 17,05 Te 17,25 Cu germa 17.45 Pt 17.55 Cor d icale 18.10 lm. educat 18.30 Mu 18.45 Tei pentru] 19.00 Fes tionisti Rom iff. 19.20 100 19.30 Te! 19.50 Ani ’79 20.00 Noi 20.20 Tei Ciclul: zori“ lew“, i ţară. B studioul ze 22.15 Teu «î SIBIU: nou i mple 9; 11.3; 18,30; 20,4 rimaiul“, 12; 14,30; 20.30. „Capcană orele 12; « 20 şi Ind «pent.1 mul“, ore 20,15. Metiaş: „Aventuri Juan“, er,. 13.45; 16; Tineretul«, dini care loc“, ori 18.30; 20,„ raşut iştii". CISN'Al Iar: „Nop] seriile I 10; 17; 20 AGNNIY „Cuibul si lor“, orele 20. DUMBR Noiembrie fantastică“ 20. OCNA „Magnolia din plin“, 20. COPȘA „Tentacule 18. V. „Chirițele" „Arcade“ " Minerva. Avonsuri“, F va, lefuzi * * * toamna nn frumoarf lirică. E l (meteorolo. HORST î Mîine, V- fi caracter lor de taini variabil s slabe, izol, slab la m, nord-vest, turile mint cuprinse în —15 grade maxime în —5 grade.