Tribuna Sibiului, decembrie 1988 (Anul 40, nr. 9746-9770)

1988-12-03 / nr. 9746

3,05 ptăptâ-5,00 fraturico:eag coba(c). itk: 12,65 Mete)"ro- 3 - en . if“, 19. :taați. 6,A-ei.e oaele Piea-15; rodin 9; seo-17; Ic: piu, 19. :ii-39. 10; A: :a-18; TS: *t“. ţie Oraşul Agnita pe magistralele marilor împliniri ! Timp de peste 7 luni oamenii muncii din oraşul de pe malul Hîrtibaciului au dezbătut cu maximă răspundere, pe baza Tezelor din aprilie, problemele fundamentale ale întregii vieţi economice şi sociale din acest perimetru de unde, în 1947, a izbucnit flacăra întrecerii socialiste între tinerii romantici mobilizaţi la munca de reconstrucţie a ţării. Dezbaterile au pus în evidenţă mari posibilităţi de sporire în continuare a producţiilor industriale şi agricole ce se realizează în unităţile de stat şi cooperatiste, cit şi în gospodăriile populaţiei, întrecerea socialistă desfăşurată sub chemarea „Să întîmpinăm Şedinţa comună a Plenarei Comitetului Central al P.C.R., a organismelor democratice şi organizaţiilor de masă şi obşteşti cu rezultate deosebite" a determinat un climat de înaltă efervescenţei politică, de mobilizare exemplară a tuturor colectivelor de oameni ai muncii pentru transpunerea in viaţă a sarcinilor şi orientărilor formulate de tovarăşul Nicolae Ceauşescu, secretarul general al partidului, privind modernizarea producţiei, introducerea celor mai noi cuceriri ale ştiinţei şi tehnicii în toate domeniile de activitate. Acest admirabil efort, dublat de o perseverenţă continuă, s-a reflectat în modul cum au fost îndepliniţi indicatorii de plan pe cele 10 luni ale anului: producţia marfă — 101,2 la sută; producţia netă — 106,2 la sută; valoarea producţiei marfă la 1000 lei fonduri fixe — 101,1 la sută. „La toate acestea — ne spune Eugen Constantin, primarul oraşului — mai trebuie să adăugăm realizarea în totalitate a contractelor la export". Rezultate bune au fost obţinute şi în agricultură. I.A.S. Agnita, a realizat planul anual la indicatorul lapte de vacă marfă. Mecanicii agricoli din I.A.S. şi S.M.A., membrii corperatori şi-au intensificat eforturile pentru a încheia lucrările agricole programate în această toamnă în perioadele optime. In ziua de 28 noiembrie, în toate întreprinderile şi instituţiile, în toate unităţile din perimetrul oraşului au fost organizate vizionări la televizor şi audieri colective la posturile de radio şi staţia de amplificare. Apariţia publicaţiilor în care a fost inserată magistrala Expunere a tovarăşului Nicolae Ceauşescu la Şedinţa comună a Plenarei Comitetului Central al P.C.R. şi a organismelor democraţiei şi organizaţiilor de masă şi obşteşti a fost aşteptată cu nerăbdare. Odată cu sosirea, presei, la punctele de informare şi documentare au fost organizate dezbateri pe principalele capitole din Expunere, au fost reliefate marile prefaceri intervenite în condiţiile de viaţă şi muncă ale oamenilor muncii din această veche vatră de istorie românească. Oraşul Agnita, asemenea tuturor localităţilor ţării, in anii de după 23 August, mai ales în perioada de mari împliniri ce a intrat în conştiinţa întregii naţiuni sub numele de „Epoca Nicolae Ceauşescu“, a cunoscut o mare dezvoltare. Producţia industrială globală a oraşului a sporit „faţă de anul 1965 de 9,7 ori. în această perioadă au fost construite 1 200 de apartamente şi ridicate sute de case gospodăreşti, cu ajutor financiar de la stat. Concomitent, a sporit numărul locurilor de muncă, in momentul de faţă peste 8 000 de cetăţeni prestînd activităţi in unităţile din perimetrul oraşului. Dezbaterile pe probleme din Expunerea secretarului general al partidului, tovarăşul Nicolae Ceauşescu, au conturat mai precis viitorul acestei aşezări localizate geografic în centrul ţării. De pildă, în adunarea generală a oamenilor muncii de la S.M.A. Agnita şi Conferinţa sindicatului, din ziua de 29 noiembrie, participanţii la dezbateri au analizat cu maximă exigenţă rezultatele obţinute pe 10 luni ale anului şi s-au angajat să găsească noi căi şi modalităţi de a pune în valoare rezervele existente în mai buna folosire a fondului funciar, a mijloacelor din dotare, a forţei de muncă. Cei prezenţi s-au angajat să transpună neabătut în practică concluziile şi orientările cuprinse în Expunerea tovarăşului Nicolae Ceauşescu din 28 noiembrie şi să întîmpine marile evenimente din viaţa partidului şi ţării — Congresul al XIV- lea al partidului şi cea de a 45-a aniversare a marii sărbători naţionale de la 23 August — cu rezultate deosebite. I. FLESCHIN 24. augatu. ig- 3* )1. de cupal uit ia, infla ratie.ni:Se ie, incită, de uiala ia Anul XL, nr. 9 746 TRIBUNA SIBIULUI Expunerea tovarăşului NICOLAE CEAUŞESCU — amplu şi mobilizator program de muncă şi acţiune revoluţionară al întregului popor Perfecţionarea continuă a cadrului organizatoric şi de conducere (Urmare din pag. I) ale democraţiei muncitoreşti revoluţionare au dezbătut şi adoptat hotărîri de o deosebită importanţă pentru dezvoltarea economico-socială a patriei, creşterea nivelului de trai material şi spiritual, a bunăstării întregului popor, pentru realizarea exemplară a obiectivelor stabilite de Congresul al XllI-lea şi Conferinţa Naţională ale partidului, a Programului de edificare a societăţii socialiste multilateral dezvoltate şi înaintare a României spre comunism. Una din tezele de importanţă teoretică şi practică fundamentală cuprinsă în magistrala Expunere constă în evidenţierea necesităţii de a asigura buna funcţionare şi perfecţionare continuă a cadrului organizatoric de conducere şi planificare a întregii vieţi economico-sociale. Tezele, orientările şi concluziile cuprinse în Expunerea ce jalonează cu claritate căi şi metode noi de abordare creatoare a procesului revoluţionar continuu, forme şi instrumente de perfecţionare a activităţii in toate sectoarele şi domeniile de activitate — pun în lumină cerinţa Înţelegerii juste şi aplicării corecte a mecanismului şi principiilor autoconducerii muncitoreşti şi autogestiunii economico-financiare, a legităţilor obiective ale construcţiei societăţii socialiste. Aşa cum a subliniat secretarul general al partidului, rezultatele înregistrate în prima jumătate a actualului cincinal în transpunerea în viaţă a obiectivelor şi programelor de dezvoltare intensivă, stabilite de Congresul al XIII-lea, demonstrează cu putere faptul că linia generală şi strategia dezvoltării sunt pe deplin juste, corespund atît cerinţei,or obiective, legităţilor generale, cît şi posibilităţilor patriei noastre, împărtăşind pe deplin această apreciere realistă, vom acţiona cu întreaga noastră capacitate politico-organizatorică pentru accentuarea laturilor calitative şi intensive ale economiei municipiului, perfecţionarea şi modernizarea proceselor de producţie, perfecţionarea organizării, planificării şi conducerii întregii activităţi economico-sociale, în consens cu cerinţele şi exigenţele cuprinse în magistrala Expunere a tovarăşului Nicolae Ceauşescu. Legămînt comunist, muncitoresc (Urmare din pag. I) pe noi culmi de civilizaţie şi progres. Atît dezbaterile care au avut loc în plen, cit şi cele în consilii de activitate, au demonstrat, cu puterea argumentelor faptice, contribuţia determinantă pe care tovarăşul Nicolae Ceauşescu o are la făurirea celei mai fertile epoci din istoria ţării. Şi pentru comuniştii, pentru toţi oamenii muncii din întreprinderea noastră, tezele, orientările, ideile şi concluziile cuprinse în magistrala Expunere prezentată de secretarul general al partidului reprezintă jaloane precise de activitate şi un puternic imbold pentru munca de viitor. Amplu mobilizaţi de exemplul personal al iubitului nostru conducător, de hotărîrile marelui forum al democraţiei noastre muncitoreşti-revoluţionare, facem legămînt comunist, muncitoresc, să depunem toate eforturile spre a ne achita CU cinste de sarcinile majore ce ne revin din Programul partidului, înfăptuind neabătut politica internă şi internaţională a partidului şi statului, dovedind, astfel, capacitatea, spiritul novator şi revoluţionar, entuziasmul şi abnegaţia cu care, sub conducerea organizaţiei de partid, noi, cei de la „Textila“, ştim să ne daruim muncii, făcînd, din rezultatele obţinute, realizări de prestigiu, care să contribuie la afirmarea judeţului nostru, la mersul ascendent al României pe culmile cele mai înalte ale socialismului și comunismului. Pag. 3 înaltă cinstire marelui Erou al României socialiste, angajament revoluţionar i de a înfăptui exemplar politica partidului (Urmare din pag. 1) uici, la dezvoltarea concepţiei clare, unitare şi dinamice a construirii socialismului cu poporul şi pentru popor, preocupare statornică care asigură înfăptuirea unei democraţii reale, autentice şi larg participative“. „Vă rugăm să primiţi omagiul nostru de profundă recunoştinţă — se subliniază in telegrama Comitetului Orăşenesc Copşa Mică al P.C.R. — pentru acest vast program de acţiune revoluţionară al întregului popor, care prin amploarea şi profunzimea analizelor dedicate momentului actual şi perspectivei procesului de construire a noii orînduiri, redimensionează orizontul gîndirii social-politice, conferă valenţe noi demersului nostru ideologic. Proeminenţa dumneavoastră personalitate, gîndirea clarvăzătoare profund ştiinţifică, originală şi novatoare, inegalabilul dumneavoastră patriotism şi spirit revoluţionar, marea experienţă politică şi organizatorică, nesecata dumneavoastră energie, mult stimate şi iubite tovarăşe secretar general Nicolae Ceauşescu, şi-au pus hotărîtor amprenta asupra politicii interne şi externe a partidului şi statului, determinînd înlăturarea curajoasă şi intransigentă a ideilor şi practicilor perimate, dogmatice, promovarea fermă a unei orientări realiste înnoitoare, ancorată adinean tradiţiile şi realităţile româneşti, aflată în permanentă concordanţă cu interesele şi aspiraţiile poporului nostru, cu cerinţele dezvoltării lumii contemporane. Ca beneficiari direcţi ai acestei luminoase politici, alături de toţi oamenii muncii din judeţul Sibiu, alături de întregul nostru popor, ne angajăm să acţionăm cu devotament şi abnegaţie pentru realizarea în cele mai bune condiţii a planului şi progra-, melor de dezvoltare economico-socială a ţării“, în telegrama Comitetului de partid şi Consiliului Oamenilor Muncii de la întreprinderea „Vitrometan" Mediaş, se subliniază: „Mîndri de tot , ceea ce faceţi pentru binele şi prosperitatea poporului român şi urmînd permanent exemplul dumneavoastră de dăruire şi spirit revoluţionar, vă asigurăm mult iubite şi stimate tovarăşe Nicolae Ceauşescu, că vom acţiona cu întreaga noastră forţă şi capacitate creatoare pentru ca tezele şi orientările de înaltă valoare teoretică şi practică desprinse din magistrala Expunere să fie materializate in fapte de muncă exemplare, că nu vom precupeţi nici un efort pentru realizarea integrală a sarcinilor de plan pe acest an, cu deosebire a exportului, că vom întîmpina cu remarcabile rezultate cea de a 45-a aniversare a revoluţiei de eliberare socială şi naţională, antifascistă şi antiimperialistă, şi Congresul al XIV-lea al partidului“. „Am trăit cu emoţie evocarea celor mai importante momente din istoria poporului român, clipele în c care dumneavoastră spuneaţi că numai făcînd comparaţie cu trecutul putem realiza unde se afla prezentul, că numai aşa putem aprecia eforturile depuse de comunişti, de toţi oamenii muncii, numai aşa putem recunoaşte măreţele realizări înfăptuite în anii socialismului şi mai ales după Congresul al IX-lea al partidului. Colectivul de oameni ai muncii din întreprinderea noastră — se afirmă, în continuare, în telegrama Comitetului de partid şi Consiliului Oamenilor Muncii de la întreprinderea de Geamuri Mediaş — este hotărît să cinstească prin fapte şi răspundere muncitorească marile evenimente ale anului viitor, să nu precupeţească nici un efort pentru îndeplinirea la parametri calitativi superiori a sarcinilor de plan pe acest an și pe întregul cincinal“. Sibiu contemporan — imagini elocvente pentru ctitoriile „Epocii Nicolae Ceaușescu", care au redimensionat fundamental această străveche așezare românească, racordînd-o la pulsul dinamic al realizărilor, fără precedent în istoria patriei, începute la cel de al IX-lea Congres al partidului Foto: FRED NISS