Tribuna, iulie 2000 (Anul 116, nr. 2840-2865)

2000-07-01 / nr. 2840

* Dan Condurat a spus că mulțumeşte cam la 165-167.000 Klaus Johannis a fost investit, oficial, în funcția de primar al Sibiului fimfir MiDEiOMsmîn Anul CXVI, serie nouă, nr. 2840 Sâmbătă, 1 iulie 2000 16 pagini - 2000 lei (la abonați - 900 lei) Varianta în limba română pe INTERNET http://www.tribuna.ro, http://www.tribuna.logon.ro E-mail: tribuna@verena.net, tribuna@logon.ro sibieni din 170.000 * Johannis se va prezenta, de luni, la serviciu * prefectul își dorește ca Sibiul să arate ca... Johannesburg-ul * contan pag. 15 Ana BATCA, Răzvan MARCU ARE LA SIBI Mă gândesc uneori că poate nu e întâmplător că, în limba română, şi numai în ea, PUTEREA rimează cu MIEREA. Ce se întâmplă acum pe scena politică românească este ilustrarea mai mult decât dură a acestei coincidenţe lingvistice. Foşgăiala politicienilor noştri a atins, mai ales după alegerile locale, paroxismul. Se fac şi se desfac posibile alianţe, unele de-a dreptul contra naturii. Duşmani politici de când lumea promit să se pupe creştineşte în piaţa Independenţei, iar prieteni politici de o viaţă se bălăcăresc ca la uşa cortului. Partide de buzunar, care au orbecăit aiurea prin colţul tranziţiei, se îmbăţoşează ameninţător arătându-şi muşchii anemici şi colţii de lapte, în vreme ce alte partide, pe care lumea le credea de “categorie grea”, dau din colţ în colţ şi chiar şi “cu subsemnatul”, puse la zid de dulăii bine hrăniţi ai presei româneşti sau de adversari ce până mai ieri erau ei înşişi plini de păcate şi de bube-n cap. conf. în pag. 14 Emil DAVID Ziua Independenţei Statelor Unite, sărbătorită la Sibiu Ambasadorul Jim Rosapepe va oferi, marţea viitoare, o recepţie pentru a sărbători Ziua Independenţei Statelor Unite. Cetăţenii americani (printre care se vor număra şi oficiali ai Ambasadei), împreună cu prietenii lor români, vor organiza diferite evenimente în 12 oraşe din ţară, pentru aniversarea de 4 iulie. Acest eveniment va fi cea mai mare sărbătoare a Zilei Independenţei Statelor Unite, organizată vreodată în România.--------------------------------conf. în pag.14 Biroul de presă al Ambasadei SUA la București începând de duminică, în judeţul Sibiu stivalul Internaţional de Folclor *** *u Una dintre cele mai importante manifestări folclorice n plan naţional şi chiar european - Festivalul nternaţional de Folclor “Cântecele munţilor” - a ajuns la cea de-a XXI-a ediţie, ultimele unsprezece ediţii bucurându-se de participări internaţionale. conf. în pag.2 Ion Onuc NEMEȘ Universitatea “Lucian Blaga” Conferire de titluri academice Luni, 3 iulie, ora 11, în sala Senatului Universităţii “Lucian Blaga” din Sibiu va avea loc ceremonia academică de conferire a titlurilor de Doctor Honoris Causa prof.univ.dr. Dimitrie Vatamaniuc, eminent eminescolog, şi prof.univ.dr. Onufrie Vinţeler, reputat slavist, de la Universitatea “Babeş-Bolyai” din Cluj-Napoca. illLiJi!»-recs«./* bi gipiumi La Sibiu, un sediu european pentru vize Schengen  RFG optimizează relaţia cu solicitanţii de vize din Transilvania * Consulatul general al RFG de la Sibiu se află în plin proces de organizare în vederea inaugurării noului sediu de vize. Excelenţa Sa, consulul general Harald Gehrig, a avut amabilitatea de a oferi câteva clarificări în acest sens. - Domnule consul, zi de zi, Serviciul de vize este asaltat de sute de solicitanţi. Aveţi probleme cu ei? - în general, există foarte multă înţelegere din partea românilor privind demersurile aferente acordării vizelor. Se vehiculează posibilitatea de a fi luate în calcul liberalizarea vizelor... cont. in pag.15 A.POPESCU “Vom colabora la braţ”... * afirmă preşedintele CJS şi prefectul de Sibiu * Preşedintele Consiliului Judeţean Sibiu, Eftimie Costeiu, şi prefectul Sibiului, Lucian Călin, ne-au declarat, în exclusivitate: “Vom colabora la braţ, cu multe interconexiuni, sprijin reciproc, în avantajul comunităţii locale”. Cei doi sunt oameni de afaceri realizaţi şi spun că ei nu aveau nevoie de funcţie pentru a-şi ajusta veniturile individuale, în schimb sunt hotărâţi “să aducem cât mai mulţi bani pentru comunitate, fapt pentru care vom face 2-3 sau câte drumuri vor fi necesare la Bucureşti”. Cei doi vor colabora «la braţ» şi cu noul primar Klaus Johannis, pe care îl vor susţine până în pânzele albe, dacă demersurile sunt legale şi constituţionale. Atât reprezentantul PDSR, cât şi preşedintele Convenţiei cred că investitorii străini, fie şi germani, vor veni la Sibiu doar dacă există coeziune şi coerenţă politică în interesul local “aici nu se pune clauza: dacă sunt sau nu germani ori filogermani”. Adrian POPESCU Ieri dimineaţa, timp de 3 ore mlii 11 * amenzi de peste 30 de milioane * raidul a cuprins şi zonele rău-famate * Poliţia municipiului Sibiu a desfăşurat, ieri dimineaţa, între orele 6 şi 12, un nou raid de proporţii. Adjunctul şefului Poliţiei sibiene, lt.col. Eracle Văduva, ne-a declarat că la acţiune au participat peste 150 de poliţişti şi jandarmi. Au fost scotocite pieţele agroalimentare Cibin, Rahovei, Vasile Aaron şi Teatrului. Raidul a cuprins şi zonele limitrofe, dar şi cartierele Timişor şi Guşteriţa, considerate de poliţişti “rău-famate”, în cifre, acţiunea arată astfel: 31 de societăţi comerciale controlate, 28 de imobile percheziţionate, 115 persoane verificate, 65 de autovehicule controlate. Au fost amendate aproape 100 de persoane, suma strânsă de poliţişti ridicându-se la 30.800.000 lei, şi au fost reţinute 5 permise de conducere. Poliţiştii au mai executat un mandat de arestare emis pe numele lui Emil Ovidiu Baciu (21 ani, din Sibiu), condamnat la 10 luni de puşcărie pentru furt, au reţinut un tânăr de 25 de ani, Samoilă David, din Sibiu, învinuit pentru tentativă de omor, şi l-au prins în flagrant, în jurul orei 6, pe Cosmin Falaba (26 de ani din Sibiu) în timp ce spărgea un chioșc de ziare pe str. Mitropoliei... Florin STAICU Prefectul Lucian Călin "a luat hăţurile în mână!” Ieri, prefectul Lucian Călin, la lucrările Comisiei Administrative, atrăgea atenţia membrilor comisiei şi presei că “timpul balcanic” a trecut şi că toţi trebuie să fie mai “nemţi” la convocări. în altă ordine de idei, prefectul Sibiului şi-a manifestat nemulţumirea faţă de activitatea unor directori din instituţiile descentralizate, care au neglijat serviciul în scop electoral. “Nu pot să accept să se facă campanie electorală în timpul serviciului sau să se lase instituţiile în voia sorţii. Cei ce doreau politică puteau s-o facă în concedii”, preciza Lucian Călin, ţinând să anunţe că aceste cazuri de indisciplină vor fi prezentate Ministerului Funcţiei Publice. A. POPESCU