Tribuna, august 2000 (Anul 116, nr. 2866-2892)

2000-08-01 / nr. 2866

Cazul suspect de antrax de la Ocna Sibiului este singular Dr. Dorin Bardac, director adjunct al Direcţiei de Sănătate Publică a Judeţului Sibiu, ne-a declarat, ieri, că, în urma cercetărilor repetate efectuate pe raza localităţii Ocna Sibiului, cazul suspect de antrax înregistrat este singular. El a mai declarat că au fost consultate toate persoanele familiei din care provine femeia de 31 de ani, suspectă de antrax. “Am verificat inclusiv îngrijitorii turmei de oi din care se crede că provine infecţia, însă nu au fost depistate motive de alarmare”. Rezultatele analizelor prelevate de la femeia suspectă de antrax vor ajunge la Sibiu miercuri, a mai precizat Bardac. Dan TOMOZEI cont. în pag. 16 Anul CXVI, serie nouă, nr. 2866 17mr îs im as m slavici71 XIIIutt COTIDIAN INDEPENDENT. APARE LA SIBIU Marți, 1 august 2000 16 pagini, 2000 lei (la abonați - 900 lei) Varianta în limba română pe INTERNET http://vvvvv.tribuna.ro, http://www.tribuna.logon.ro E-mail: tribuna@verena.net, tribuna@logon.ro lni . După 16 zile de la numire Col. Haşegan a fost instalat la şefia STEIP Sibiu * noul serviciu MJ are structurile create, dar şi probleme tehnice cu duiumul de astăzi, cetăţenii vor achita toate taxele pentru eliberarea documentelor la ghişeele STEIP, mai puţin ___________________________________taxa de eliberare a paşaportului * Colonelul Ion Haşegan a fost instalat oficial, ieri, lazentantului Direcţiei Generale pentru Evidenţa conducerea Serviciului Teritorial de Evidenţă Informatizată a Persoanei (DGEIP), col. Ion Informatizată a Persoanei (STEIP) Sibiu. Festivitatea Sultănescu, care a întârziat la eveniment circa 40 de de instalare s-a desfăşurat la sediul Inspectoratului minute (!?!), de Poliţie al judeţului Sibiu, în prezenţa reprecent în pag 16 Florin STAICU *: iţii ţ-ţi. * ’ o Pe traseul de trafic greu vor continua lucrările de asfaltare , ele vor impune devieri de circulaţie ! Societatea de Drumuri şi Prestări în Construcţii SA Sibiu a demarat lucrările la al doilea tronson de pe str. Malului (de la intersecţia cu str. Neculce până la Piaţa Cibin) şi va începe lucrările pe traseul de trafic greu pe str. Argeşului. “Vom începe pe unul dintre sensurile de circulaţie de pe str. Argeşului, de pe tronsonul cuprins între intersecţiile cu Calea Dumbrăvii şi str. O. Goga. Pe perioada executării reparaţiilor, circulaţia autoturismelor se va putea face pe str. Vlahuţă sau Bahluiului (şi acestea refăcute), iar traficul greu va circula pe banda liberă” - ne-a declarat viceprimarul Gh. Tuluc. De asemenea, Societatea de Drumuri va demara lucrările de refacere a carosabilului pe Calea Dumbrăvii, de la zona de acces la parcarea campingului, la capătul de linie al troleibuzelor. R. MARCU Deputatul Vasile Lupu a declarat, la Sibiu, că “ blocată de rezistenţa diabolică a Justiţiei!” Deputatul PNŢCD, Vasile Lupu, a declarat, sâmbătă, la Sibiu, că “retrocedarea pământurilor şi pădurilor către proprietari este blocată de rezistenţa diabolică susţinută, prin intermediul justiţiei, de forţe interesate, care dispun de sume importante de bani”. Vasile Lupu consideră că “tot felul de ageamii şi de învârtiţi care nu pot renunţa la presiuni şi la interese, determină aranjamente, cu sprijinul a sute de mii de dolari şi mărci, aşa încât în sertarele procurorilor zac dosare pentru care nu sunt declanșate procedurile penale”. conf. în pag. 14 Dan TOMOZEI Estetica străzii Stânga. Nu e “Zidul plângerii”, dar aproape că te apucă plânsul ,constatând cât le mai trebuie edililor până să astupe o... gaură dintr-un zid în plin centrul Sibiului (B-dul C. Coposu). Dacă nu se va putea altfel, o soluţie ar mai fi: să fie instalat, pe zidul cu pricina, un mare panou publicitar! Şi cu asta... basta! Dreapta: Nu mai este un secret pentru nimeni: majoritatea străzilor din oraş sunt tratate în mod cu totul... preferenţial, cu referire directă la refacerea unor trotuare, pe care, zău, nu se mai poate păşi. Amintim, aici, cel puţin două dintre străzi: Berăriei şi Maternităţii! S-a mai dat “sfoară-n ţară” pe această temă, dar... nepăsarea continuă! Text fi foto: Fred MSS piTOHimi 3. Şcoala de vară de la Tuşnad s-a bucurat şi de intervenţia ministrului de Externe al Ungariei, dl. Martonyi Janos, care, în dorinţa de a da cuvântului său ceva din greutatea funcţiei pe care o deţine, a sărit din chenarul în care se zbăteau dezbaterile şi a lovit direct la “rădăcină”, adică în Tratatul de bază româno-ungar. După părerea domniei sale, tratatul este lacunar şi musai trebuie “lărgit”, treabă de care s-au şi apucat diplomaţii maghiari(?!). Două ar fi chestiunile pe care Budapesta le-ar dori abordate mai “concret”: învăţământul superior în limba maghiară şi retrocedarea bunurilor bisericilor istorice maghiare. Ambele chestiuni sunt, de fapt, cuprinse în textul tratatului, doar că dl. Martonyi ar vrea ceva şi mai “concret”. Nimic nou! Mai interesantă a fost intervenţia d-lui Nemeth Zsolt, secretar de stat în acelaşi minister, care a luat drumul metaforei, citând din poezia lui Ady Endre şi asigurându-şi auditoriul că Ungaria nu doreşte revizuirea frontierelor, deşi nota bene - hotarele ei de pe hartă nu coincid cu hotarele naţiunii. Ar fi, pasămite, un fel de concesie, menită să-i zorească pe diplomaţii români spre începerea unor tratative de “lărgire” a Tratatului de baza. Flerul politic a! d-lui Zsolt l-a ajutat să prevadă posibilitatea ca o altă coaliţie să se instaleze, din toamnă, la guvernarea României (noi suntem siguri) şi UDMR va accepta, sau nu, să mai rămână la guvernare. Aici, secretarul de stat a făcut o precizare ciudată, anume că decizia va fi luată de UDMR, nu de Budapesta!? Nouă nici nu ne-ar fi trecut prin cap că Budapesta ar fi în măsură să hotărască cine ar putea, sau cine n-ar putea să guverneze la București. Or, să aşteptăm următoarele “lecţii” de la Şcoala de vară de la Tuşnad, poate vom afla şi alte lucruri care să ne atragă interesul. Mihai BRATU Festivalul folcloric “Sus pe muntele din Jiwil” In fiiiţitui I t