Tribuna, august 2000 (Anul 116, nr. 2866-2892)

2000-08-01 / nr. 2866

Tribuni diverse-publicitate 1 august ZUOO Ce e dincolo de cuvinte? Dincolo de cuvinte sunt cei care pun suflet... Sunt cei care oferă informaţii, intervin oriunde este nevoie, folosesc cele mai noi tehnologii ale prezentului şi dezvoltă proiectele viitorului... ... împreună, alcătuind o adevărată echipă: echipa ROMTELECOM! Pentru că dincolo de cuvinte sunt oamenii! « ROMTELECOM Dincolo de cuvinte... Studioul "ASTRA Film"pe mapamond Prezenţe sibiene in festivaluri internationale în aceste zile la Tai Pei (Taiwan) se desfăşoară Festivalul Internaţional de Film Documentar, cu prezenţe de pe întreg mapamondul. Cu bucurie am aflat că, la acest festival, participă şi pelicula "La drum"\eeS\zek de directorul Studioului "Astra-Film" Sibiu, Dumitru Budrala şi Simona Bealcovschi, un film despre viaţa păstorilor din sudul Transilvaniei. Acelaşi film a fost selecţionat pentru a participa la Festivalul Internaţional de Film Documentar din Grecia, ce se va desfăşura în septembrie a.c., fapt onorant pentru cei doi sibieni care, cu recunoscut profesionalism, se impun în domeniul filmului documentar. "Este un lucru extraordinar, când munca ta e selecţionată pentru un astfel de festival, în condiţiile în care eforturile sunt considerabile! Ne bucurăm de participarea filmului nostru şi încercăm să ne impunem în fruntea realizatorilor de film documentar, chiar dacă avem un buget mai redus decât cel al occidentalilor, al marilor instituţii producătoare de astfel de filme", ne-a declarat Dumitru Budrala. Despre filmul "La drum", preşedintele Asociaţiei Internaţionale pentru Antropologie Vizuală, Antonio Morazzi, opina: "Mi-a plăcut foarte mult filmul, care prezintă cu un adânc sens de participare, viaţa păstorilor în transhumanţă, ... sensul continuităţii unei activităţi tradiţionale şi caracterul culturii pastorale". Pali VECSEI ilii: ISS Inteni. Sfânta taină a Maslului Miercuri, 2 august, ora 18, la Biserica de pe b-dul Mihai Viteazul, se va oficia Sfânta Taină a Maslului, cu participarea părintelui Lavrentie, de la Mănăstirea Frăsinei. IIValeriu Stoica ar fi bine să-şi instruiască procurorii pe marginea Legii 18/91" * afirmă, la Sibiu, iniţiatorul Legii 1/2000 * Deputatul PNŢCD, Vasile Lupu, iniţiatorul Legii 1/2000 afirma, în cadrul conferinţei de presă, susţinută în 29 iulie a.c., la sediul Prefecturii judeţului Sibiu, că "Valeriu Stoica, ministrul Justiţiei, ar fi bine să-şi instruiască procurorii pe marginea Legii 18/91, pentru a citi cu atenție prevederile acesteia, în vederea aplicării textelor din art. 108 şi 109". în opinia liderului ţărănist, executorii judecătoreşti, procurorii, nu aplică, în acest caz, legile ţării. "Proprietarii sunt ameninţaţi de Poliţie sau Parchet pentru cutezanţa lor de a intra în drepturi" - opina deputatul Lupu, A.P. Hramul Bisericii Ortodoxe din Miercurea Sibiului Sărbătoarea Sfântului Ilie are, pentru credincioşii ortodocşi din Miercurea Sibiului, o semnificaţie aparte, pentru că Sfântul Prooroc Ilie este patronul bisericii lor. La praznicul din acest an, obştea miercurenilor a rememorat, spre pioasă aducere aminte, numele unor personalităţi de seamă care, într-un fel sau altul, şi-au legat existenţa şi activitatea de străvechea vatră românească de pe Valea Secaşului: avocatul şi politicianul Ilie Măcelariu, sculptorul Cornel Medrea, generalul Victor Precup, publicistul Valeriu Branişte, protopopii loan Droc şi Avram Păcurariu, învăţătorii loan Puia, Matei Scorobeţ şi Ilie Bunea, comerciantul Ilie Floaşiu, medicul Octavian Breazu. N-au fost uitaţi, desigur, nici eroii căzuţi în cele două războaie mondiale, ca şi mulţi alţii care s-au dăruit pentru binele acestei localităţi şi al ţării întregi. Sfânta Liturghie a fost oficiată de Zorumbrăi părintele paroh Ioan Brădilă, avându-l alături pe diaconul Corneliu Panţuru, de la Catedrala din Deva, iar răspunsurile liturgice au fost date, ca-n fiecare sărbătoare religioasă, de corul bisericii, condus şi pregătit de profesorul Niculae Gastone. Despre fiecare dintre înaintaşii pomeniţi apoi la Slujba parastasului a vorbit acelaşi prof. Niculae Gastone (amănunte documentate despre istoria localităţii şi oamenii ei pot fi găsite în recent publicata monografie semnată de prof.dr. Eugen Străuţiu, el însuşi fiu al comunei). Tot acum, într-o proiectată galerie a înaintaşilor, a fost aşezat tabloul protopopului Ioan Droc, lucrare în ulei semnată de pictoriţa Monica Gastone. Trebuie menţionat faptul că noua conducere a comunei, reprezentată de primarul Ioan Pavel şi vicele Ioan Tatu, a ţinut să se afle alături de credincioşi la Hramul Bisericii, poate şi pentru a arăta că nu îi este străin îndemnul creştinesc "Totdeauna lucrul tău, să-l începi cu Dumnezeu". Pali VECSEI Feriţi-vă de Euromarket Bucureşti! Cu câteva săptămâni bune în urmă, am primit un plic prin care sunt înştiinţată că sunt câştigătoarea marelui premiu. Dau citatul: "Trageri la sorţi s-au făcut şi iată câştigătorii: Constanţa Mieriuşcă din Sibiu ai câştigat 338.530.700 lei, banii sunt ai tăi, te invităm să ţi-i predăm. Suma de 338.530.700 lei e în drum spre Sibiu. (Să-mi vină rău, nu uita). în căzui că nu-i ridici, următoarea câştigătoare va fi Carmen Marin, tot din Sibiu". Am mai primit şi o serie de felicitări de la diverşi alţi câştigători, cu semnături care erau aproape identice. Condiţionau primirea sumei de comanda a 3 cărţi, în valoare de aproximativ 600.000 lei, la care vei primi nişte mici obiecte cadou gratuit (parfumuri, o maşină de tuns manuală etc.). M-am conformat comandând aceste cărţi cu specificaţia că, dacă eu sunt câştigătoarea, deleg onorata conducere Euromarket să-şi reţină suma de 1.000.000 lei pentru această comandă. Lucru de care nu au ţinut cont, trimiţându-mi coletul pe care, bineînţeles, nu l-am ridicat. Am început investigaţiile la Euromarket, şi am aflat, prin intermediul unei rude din Bucureşti, că Euromarket este situat pe str. Rucăr nr.17, tel. 224.22.55, că această instituţie, care se dă foarte serioasă, trăieşte din expedierea diferitelor colete în ţară şi că tragerile la sorţi vor fi abia în luna februarie 2001, având un singur premiu de 338.530.700 lei şi 4 premii de câte 50 milioane lei, în funcţie de câţi bani vor primi în urma pachetelor expediate, şi că, desigur, eu nu am înţeles textul, iată cum se poate face rost de bani profitând de naivitatea unora. Toată afacerea m-a costat câteva telefoane la Bucureşti, lucru de care nu duceam lipsă. C.M.